Pagina 2 van 2

Geplaatst: 18 apr 2008, 09:22
door M-Xtreme
turbulence schreef:
Carthago schreef:idd jammer dat er geen chip is voor OBD2, ook niet voor de klze's helaas :cry:


niet voor de ZE???

is al meerdere malen wel over gesproken op forum... ik rijd zelf ook met een ander chipje rond zonder problemen :mrgreen:


dat is een gechipte kl-de chip toch? of zit hier bijna geen verschil in?

Geplaatst: 18 apr 2008, 09:23
door WhiteFinish
Maar nog steeds niet getest en bewezen... voor hetzelfde geld geeft ie je minder pk's

Geplaatst: 18 apr 2008, 16:18
door Carthago
Die chip voor de klze is er niet voor OBD2 zover ik begrepen heb? en ik heb dus klze met OBD2

Geplaatst: 18 apr 2008, 22:03
door lamjanus
Carthago schreef:
lamjanus schreef:Toch wel balen dat al die chippies voor OBD1 motoren zijn....met een RVS uitlaat systeem vanaf de kat win je ook niet echt iets of wel.


idd jammer dat er geen chip is voor OBD2, ook niet voor de klze's helaas :cry:

Met een gasinstallatie moet je trouwens wel uitkijken met het tunen van je motor.


Valt toch niet veel te tunen voor een OBD2 uit `98.....hoezo niet op gas tunen? systeem is gekoppeld aan benzine ECU dus lijkt me niet echt een probleem.

Geplaatst: 18 apr 2008, 22:36
door LeonPG
De verbrandingstemperatuur wordt hoger bij LPG en de warmteoverdracht van de kleppen naar de kop wordt minder omdat er in LPG geen loodvervanger zit. Hiervoor is echter wel iets te krijgen, een systeem wat achteraf wordt ingebouwd en loodvervanger inspuit.

Ik kan me voorstellen dat je, als je chiptuning toepast, de motor buiten de specificaties van de fabrikant laat draaien. Hierdoor kan je extra slijtage krijgen, bijvoorbeeld door hogere temperaturen. Dit gecombineerd met de extra slijtage (en misschien nog hogere temperatuur) door LPG.... (vul maar in)

Geplaatst: 18 apr 2008, 22:54
door lamjanus
Yep, dat spul heb ik er bij mij ook ingedaan. Flashlube heet het. Gezien de toerentallen die een v6 maakt geen overbodige luxe denk ik.

Geplaatst: 18 apr 2008, 23:45
door BlackSheep
Van de andere kant is lpg een stuk 'klopvaster' dan benzine wat betekend dat hij veel minder snel gaan pingelen dan bij het tunen van benzine lopende motoren

maar het nadeel is idd de temperatuur die erbij ontstaat. maar ook dat is acceptabel