Pagina 2 van 3

Geplaatst: 10 mar 2008, 22:19
door turbulence
ik heb nu meerdere altezzas gehad en al die dingen gingen op den duur condenseren...

enige die het niet deed waren carbonnen uit de states... laatst nog setje daar weg gehaald ( zwarte) en die waren helemaal erg... rondom afgekit en gaatjes geboord en nog steeds enorm veel condens

Geplaatst: 10 mar 2008, 23:12
door Marcjah
BlackSheep schreef:Reden dat er geen FAQ / How to is van de altezza, is omdat het plug en play is.
Wanneer je je standaard achterlichten demonteerd, kun je de nieuwe altezza gelijk erop monteren, de lampen zitten in bajonet gesloten fitting, die kun je zo over zetten.

Demonteren van je achterlichten.
Open je achterklep, je ziet bovenop je lampen 2 schroefjes, deze losdraaien en kapje verwijderen. Er is nog een schroef die aan de achterkant van de unit zit, gedeelte waar de achterklep overheen valt (gedeelte met slot). Deze ook losschroeven. Nu kun je de complete unit naar voren van de auto schuiven. Dit is de officiele manier, welke wel wat inspanning vereist, hiermee schuif je namelijk de connectoren van de achterlicht unit af.

Een andere manier is om alleen de laatste schroef, bij het slot gedeelte los te schroeven, dan dit gedeelte naar je toe trekken. Nu wat gepaste kracht zetten en je trek de hele unit naar je toe. De connectoren blijven nu aan de unit hangen en je trek ze uit de carroserie. Deze methode wordt veel meer toegepast, en werkt prima. (zelf namelijk al talloze keren gedaan).

Nu kun je de lampjes eruit schroeven, en je knipperlicht vervangen door een orangje lampje of een zilver lampje, welke amber (oranje) kleurt wanneer ie aan staat. Vervangen van lampje is nodig aangezien je orginele unit een oranje glas bevat met daarachter een doorzichtig lampje welke wit licht produceerd. Voor de uitstraling van licht aan de achterzijde van een wagen is alleen oranje of rood licht toegestaan.


Monteren altezza.
Zie demonteren in tegenstelde volgorde.


Voila hierbij hen je je how to.
Mocht je nog op zoek zijn naar altezza's, stuur me een pm, kan je een mooie aanbieding doen op diverse producten. Just ask around ;)


ok bedankt!

toch zie ik bij jouw faq niet het woord afkitten. Is dit dus niet perse nodig?

Geplaatst: 11 mar 2008, 01:10
door Carthago
Gewoon afkitten, misschien is het niet nodig, misschien ook wel, kun je niet zeggen van te voren. Gaatjes boren zou ik ook gewoon gelijk doen, je ziet er niets van en het is in 5 min gebeurd. Ik heb er ook kleine gaatjes in geboord en nu nooit meer last van condens (daarvoor nog wel bij 1 unit).

Corvette-style houdt trouwens in dat er per achterlicht unit 2 lampen branden bij normaal licht ipv 1. De buitenste en de 3e ipv alleen de buitenste. Je hebt dus 2 brandende rondjes (net zoals een corvette ;) ) Ziet er veel mooier uit :)

Geplaatst: 11 mar 2008, 07:00
door bramx3
ik zou persoonlijk het advies van row volgen
gewoon eerst even afkitten en de lampen monteren
mocht je dan nog vocht krijgen , boor de gaatjes dan pas ;)

Geplaatst: 11 mar 2008, 12:15
door Marcjah
fijn dat iedereen weer een andere werkwijze adviseerd :P maar bedankt iig voor alle reacties!

ik ga eerdaags maar es een setje bestellen bij blacksheep ;)

Geplaatst: 11 mar 2008, 13:58
door Maestro
Altezza's zijn gewoon veel mooier dan de originele lampen!

Geplaatst: 11 mar 2008, 15:46
door M-Xtreme
Marcjah schreef:fijn dat iedereen weer een andere werkwijze adviseerd :P maar bedankt iig voor alle reacties!

ik ga eerdaags maar es een setje bestellen bij blacksheep ;)


het komt allemaal op hetzelfde neer:
je kan je zo omzetten en afkitten word sterk aanbevolen. gaten boren alleen als het nodig is.

om vocht weg te krijgen hoef je trouwens geen gaten te boren een nachtje voor de kachel leggen werkt ook perfect.

in iedergeval veel plezier met de lampen. :bier:

Geplaatst: 12 mar 2008, 00:17
door Carthago
Het aparte is dat ik vocht in 1 lamp bleef krijgen (wel afgekit geen gaatjes). Toen had ik 3 kleine gaatjes geboord en nu komt er helemaal geen vocht meer in. Ook niet heel even na een woeste regenbui (je zou zeggen dat het er snel in en uitloopt dan, maar toch geen condens). Maar tzal wel kheb geen last meer van vocht, dus ik hou van gaatjes :mrgreen:

Geplaatst: 12 mar 2008, 14:05
door turbulence
en wat beter is als een gaatje boren is even een gaatje smelten..

als je gaat boren blijft er altijd troep achter in de behuizing, omdat je immers naar binnen boort. als je bijv met een soldeerpunt er doorheen smelt heb je hier geen last van ( stinkt alleen een beetje :lol: )

Geplaatst: 13 mar 2008, 13:34
door Maestro
Turbulence, wat een enorm goede tip. Dat ik daar zelf niet opgekomen ben! Alsof er ineens een TL balk gaat branden hierzo. Licht in de duisternis zeg maar. :) Niet sarcastisch bedoeld!

Het is idd zo dat je altijd een klein beetje plastic naar binnen boort en dit is de oplossing. Bovendien heb je minder kans op uitschieters. Dat heb ik 1 keer gehad toen ik in een boze bui er een gaatje bij boorde. Toen heb ik de rode lens van een van de lampen een beetje beschadigd. En toen was ik natuurlijk nog bozer :roll:

Maar dit is een goede tip, kerel!

grts,

Maik