Pagina 2 van 2

Geplaatst: 19 feb 2008, 20:56
door xedos
Maar zou wel oppassen als bijvoorbeeld de koppen zijn gevlakt. omdat de koppakkingen zijn vervangen o.i.d. KlZE heeft hogere compressie toch? raken de kleppen de zuigers elkaar niet? Hogere compressie betekend kleinere verbrandingsruimte tussen kleppen en zuigers..

maar waarom zo'n lange discussie hierover? gewoon op tijd vervangen :mrgreen:

Geplaatst: 20 feb 2008, 20:13
door Carthago
xedos schreef:Maar zou wel oppassen als bijvoorbeeld de koppen zijn gevlakt. omdat de koppakkingen zijn vervangen o.i.d. KlZE heeft hogere compressie toch? raken de kleppen de zuigers elkaar niet? Hogere compressie betekend kleinere verbrandingsruimte tussen kleppen en zuigers..

maar waarom zo'n lange discussie hierover? gewoon op tijd vervangen :mrgreen:


Ja daarom zei ik in mijn post ook met compressie 10:1, was ik beniewd of dat ook een vrijloop blok is (misschien 9,2:1 wel en 10:1 niet zeg maar of beide wel)

en lange discussie is opzich niet erg toch, ben wel beniewd ook al hoeft mijn distributieriem nog lang niet vervangen te worden.

Geplaatst: 23 feb 2008, 10:28
door joeyd
marcel v6 schreef:Dit geld zowel voor de KLDE en KLZE blokken.


behalve die van carthago

zijn rijstijl komen de toeren niet onder 3500

dus zeggen de kleppen "poeftrekkrom" :angel:

Geplaatst: 23 feb 2008, 11:09
door mikeymx3
wat zijn de symptonen als de riem slechter word

Geplaatst: 23 feb 2008, 16:41
door MarcX3
er zijn geen echte symptomen of die slecht is of niet

hij knapt of hij knapt niet.

Als je toevallig een heele goeie riem hebt die VEELS te laat vervangen is kan t zijn dat je de draden binenin kunt zien door de slijtage maar meeste zijn voor de tijd allang geknapt.

Gewoon de vervangingstermijnen aanhouden.

een riem die er 90 000 km op zit ziet er niet veel anders uit dan een die nieuw is. hij is alleen iets smeriger en de tanden zullen iets kleiner zijn.

Geplaatst: 24 feb 2008, 12:05
door WhiteFinish
Precies zoals Marc zegt

Je hebt wel wat symptonen maar dan moet je toevallig op dat moment de riem aan het bekijken zijn. Bijvoorbeeld afvlakkende tanden van de riem of rafelling.

Geplaatst: 24 feb 2008, 19:09
door mikeymx3
Ok. Maar het had gekunt (had mn vorige auto ook) dat hij bij wijze van spreken stotterde met optrekken.. Of een hoog schel piepgeluidje maakt constant, zulke symptomen komen wel met andere auto's voor, vandaar!! ;)

Geplaatst: 24 feb 2008, 20:03
door xedos
je kunt als je hem erg lang laat zitten wat gaan merken van het vermogen. Die van marcel (uit purmerend) die had hem bijna 120.000km laten zitten. Toen ik hem eraf aan het halen was, kon ik duidelijk zien dat de riem wat langer geworden was. dus de riem was al aan het rekken. de motor stond niet meer netjes op tijd zodat het vermogen kost. Na het vervangen merkte hij duidelijk verschil, motor pakte veel beter op en merkbaar meer trekkracht. Dus dat is een voorbode.. de riem rekt en rekt en op een gegeven moment zal hij breken.

Geplaatst: 24 feb 2008, 20:38
door MarcX3
mikeymx3 schreef:Ok. Maar het had gekunt (had mn vorige auto ook) dat hij bij wijze van spreken stotterde met optrekken.. Of een hoog schel piepgeluidje maakt constant, zulke symptomen komen wel met andere auto's voor, vandaar!! ;)


auto zal niet stotteren met optrekken als de riem versleten is dan doettie dat de hele tijd.

en dat hoge schelle geluid is niet de distributieriem. maar de spanrollen. Ook bij de mx-3 kan je ze horen als ze iets ouder zijn.

bij mij piepen ze ook maar ze zijn voor de rest nog goed dus dat piepen hoeft ook geen voorbode te zijn dat de riem slecht is. Als mn riem vervangen word zal t piepen niet over zijn ;)