Hallo ik wil a.s zaterdag een mazda mx3 uit 1992 kopen

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Die snelheidsmeter zegt niks. Onze Amerikaanse MX5 telt de afstand in miles, maar de snelheidsmeter is in kilometers. Het beste kan je ff een stukje snelweg pakken en dan via de bordjes op de vangrail kijken of de teller in kilometers of miles telt. Scheelt toch een factor 1,6; 200.000 miles is 320.000 km.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

LeonPG schreef:Die snelheidsmeter zegt niks. Onze Amerikaanse MX5 telt de afstand in miles, maar de snelheidsmeter is in kilometers. Het beste kan je ff een stukje snelweg pakken en dan via de bordjes op de vangrail kijken of de teller in kilometers of miles telt. Scheelt toch een factor 1,6; 200.000 miles is 320.000 km.


ja das handig... 120mph is 190km/u ;)

''uhm, wat zijn wij aan het doen? 190km per uur op de snelweg... jah, even testen of het nu miles of kilometers waren :mrgreen: ''

maar goed, er staat wel op de teller wat de indeling is (mph of kph)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
ceesie
New member
New member
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 jan 2008, 22:42

Bericht door ceesie »

Bedankt voor de info van jullie,ik hoop dat er nog iemand van jullie is die mee kan zaterdag.
De verkopers daar kwamen wel redelijk betrouwbaar over.(maar het blijfen verkopers)
Ze willen wel eventueel als we het eens worden over de prijs een compressie test doen.
Er kwam namelijk witte rook uit de uitlaat,nou weet ik niet of dit kan komen dat hij lang stil heeft gestaan.
Ook stond hij daar met een zachte achterband en een lege accu.
Maar na de startkabels erop starte hij gelijk.
Toen liep hij goed maar liep wat onregelmatig(wat harder en dan weer wat zachter)
Er komt ook een nieuwe apk op,pffff maar wat nu te doen.
Ps dit mailde ze me nog:

hallo,cees.

lijkt me beter om eerst de alfa van jou te bekijken,en met
de prijs rond te komen.
als je accoord ga met de prijs,dan kan ik volgende week een compressietest laten doen,en kijken of de ontsteking goed staat.als deze niet goed is hoef je de auto natuurlijk niet te kopen.
als er onderhoudsboekjes of bonnetjes zijn,moeten ze in de auto liggen,kunnen we zaterdag zo zien.
aan een anwb aankoop/garantie keuring begin ik niet.
er zit uberhaupt geen garantie op,dit is door de bovag zo geregeld,geen enkel autobedrijf geeft garantie op auto,s onder de 4500 euro.
het blijft natuurlijk wel een auto van 1992 (dus 15 jaar oud)
dus er kan best wel iets aan kapot gaan.
ik heb er echter geen probleem mee als je iemand meeneemt die verstand van auto,s heeft,die de auto nakijkt.

hopende voldoende te hebben geinformeerd,

bram van der welk.


Mvg cees
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Jammer dat je op een carnavalsdag gaat....

Maar zullen best wel mensen zijn die je kunnen helpen
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

@Turbulence: Ehh...volgens mij snap je hem niet helemaal... ;)

Bij importauto's worden de tellerplaten vaak omgewisseld. De stand van de wijzer blijft dan gelijk, alleen wijst hij dan de snelheid in kilometers/uur aan in plaats van miles/uur. Dus als je 120 rijdt, dan is dat ook gewoon 120 km/uur. Meestal staat op de wijzerplaat ook wel of het in km/u of m/u (mph) is.

De kilometerteller (afstand dus) is dan nog wel in miles. Aan de bordjes langs kan je zien wanneer je een kilometer hebt afgelegd. Is je (dag)teller dan nog geen kilometer verder maar pakweg 600 meter, dan weet je dus dat de teller nog in miles is.

Het kan trouwens ook zo zijn dat de teller ook vervangen is. Dan klopt er dus echt niets meer van de stand.

@Cees: Hij was dus verkocht, maar staat met en lege band, lege accu en rookpluimen uit de uitlaat bij de dealer? Ik weet het niet, maar het er weinig vertrouwen in dat het verhaal klopt. Of ze moeten hem aan een oud ijzerboer ofzo verkocht hebben. En het is ook vreemd dat hij niet ff voor je wil kijken of er boekjes bij zitten. Ik zou die auto lekker laten staan, eerlijk gezegd. Als ik garagehouder was, zou ik wel zorgen dat mijn auto's in orde zijn voor ik ze te koop zet.
darkcobra
New member
New member
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 dec 2007, 17:36
Locatie: hoofddorp

Bericht door darkcobra »

ja vind het ook een beetje raar dat de auto is verkocht en dan met een lege accu,zachte band en dikke rookplijmen terug gehaald word.
ik zou het niet vertrouwen, en eerst eens een paar andere bekijken
Gebruikersavatar
Carthago
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 166
Lid geworden op: 24 jun 2007, 23:56
Locatie: Deventer

Bericht door Carthago »

Hoewel je wel vrij dicht bij woont waar de mx3 tekoop staat zie ik. Je kan altijd even gaan kijken natuurlijk. Als je bij een auto kijkt merk en zie je vaak snel genoeg hoe er mee omgegaan is.
1998 mx3 2.5i v6 KLZE
ceesie
New member
New member
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 jan 2008, 22:42

mx3

Bericht door ceesie »

Ik ga morgen nog een keer kijken alleen ik heb er helaas niet zoveel verstand van,Wat kan het zijn als hij onregelmatig stationair loopt.
Ook was het motorblok brandschoon,dus dit hebben ze waarschijnlijk grondig gecleaned,zullen lekages na een testrit naar vooren komen?
Mvg cees
Als er nog iemand mee wilt graag.
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Re: mx3

Bericht door marcel v6 »

ceesie schreef:Ik ga morgen nog een keer kijken alleen ik heb er helaas niet zoveel verstand van,Wat kan het zijn als hij onregelmatig stationair loopt.
Ook was het motorblok brandschoon,dus dit hebben ze waarschijnlijk grondig gecleaned,zullen lekages na een testrit naar vooren komen?
Mvg cees
Als er nog iemand mee wilt graag.


Ik zou toch zeker even 1 a 2 uur lekker erin gaan rond rijden.
Dan krijg je ook een goede indruk van hoe ze rijd ;)
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
Carthago
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 166
Lid geworden op: 24 jun 2007, 23:56
Locatie: Deventer

Bericht door Carthago »

Voor mij ist bijna een uur rijden, gaat me morgen helaas niet lukken. Maar let vooral even of de koppaking niet lek is en op het olie verbruik.

Voor de koppaking kijk je even onder de olie vuldop of er niet vieze drap zit (lijkt op mayonaise) en kijk of er niet 1 of meerdere bougies heel schoon zijn, ook kun je de koelvloeistof bekijken of deze niet heel erg vervuild is. Bij een flink lekke koppaking gaat de auto ook heel erg stotteren en onregelmatig (moeilijk) stationair lopen. Ze kunnen dan soms als tijdelijke oplossing kogels in de koelvloeistof doen, dan lijkt hij weer goed te rijden maar altijd maar voor een paar honderd km. Als dit het geval is wordt de koelvloeistof heel erg bruin en zitten er vaak klonten in. Er komt bij een lekke koppaking ook veel meer als normaal (licht eraan hoe lek die is) rook uit de uitlaat namelijk.

Laat de motor ook even een paar minuten stationair draaien en laat dan de verkoper even flink gas geven, jij moet dan achter de auto gaan staan en als je wordt bedolven onder de rook verbruikt de auto vaak veel olie (of is de koppaking dus ook lek ;) )
1998 mx3 2.5i v6 KLZE
Plaats reactie