Pagina 2 van 3

Geplaatst: 09 jan 2008, 19:02
door crazy maniac
Fullsize heeft beide kappen in handen gehad, en geeft aan dat de (lees mijn) carbonkap lichter is. En dat klopt ook wel, want hier moeten hoodpins in en op mijn originele kap was dat niet nodig.
Maar eerlijk gezegd, boeit me niet zo. Ik heb de kap gekocht voor de looks :)[/quote]

duz als ik begrijp in een carbonnen motorkap moeten hoodpins??
en heb jij gewoon je originele moterkap overgetrokken met carbon??
:)

Geplaatst: 09 jan 2008, 19:02
door turbulence
mijn carbon kap is ook iets lichter als de stock...

nu vond ik het niet enorm veel schelen, maar scheelt zowieso wel een paar kilootjes, was wel duidelijk te merken tijdens het plaatsen...

Geplaatst: 09 jan 2008, 19:11
door MissLeo
@ crazy maniac: dat van folie over de kap, was een grapje.
Mijn carbonkap zuigt af en toe omhoog, vooral bij veel wind en tegemoetkomende vrachtwagens. De kap wordt er niet zomaar van afgetrokken, maar voor mijn gemoedrust komen er hoodpins op. Heb dit ook wel vaker gelezen op andere forums.

Geplaatst: 09 jan 2008, 19:13
door crazy maniac
MissLeo schreef:@ crazy maniac: dat van folie over de kap, was een grapje.
Mijn carbonkap zuigt af en toe omhoog, vooral bij veel wind en tegemoetkomende vrachtwagens. De kap wordt er niet zomaar van afgetrokken, maar voor mijn gemoedrust komen er hoodpins op. Heb dit ook wel vaker gelezen op andere forums.


owkeej haha ik d8 al
maar tzou kunnen het leek op je originele motorkap
jah idd ik snap het wel idd

Geplaatst: 09 jan 2008, 19:20
door turbulence
MissLeo schreef:@ crazy maniac: dat van folie over de kap, was een grapje.
Mijn carbonkap zuigt af en toe omhoog, vooral bij veel wind en tegemoetkomende vrachtwagens. De kap wordt er niet zomaar van afgetrokken, maar voor mijn gemoedrust komen er hoodpins op. Heb dit ook wel vaker gelezen op andere forums.


maar is die kap van jou geen aeroworks kap dan? heeft ie haaks op de kap wel of geen verstevigingsbalken??

begreep van yence dat alleen bij die andere kappen uit de states zonder dwarsligger hoodpins wel nodig waren

Geplaatst: 09 jan 2008, 19:31
door Fullsize
turbulence schreef:maar is die kap van jou geen aeroworks kap dan? heeft ie haaks op de kap wel of geen verstevigingsbalken??

begreep van yence dat alleen bij die andere kappen uit de states zonder dwarsligger hoodpins wel nodig waren


Wat me er van bij staat was dit een Seibon. De kap is een exacte kopie van de onderkant van een originele kap. Dus alle kanten op versteviging.
Een carbon kap heeft nou eenmaal meer flex dan een stalen kap. Te stijf moet je ze ook niet hebben want dat kan scheuring als gevolg hebben.

Een paar hoodpins geven net dat beetje extra houvast om de kap minder te laten bewegen als je b.v. vrachtwagens tegenkomt.

Geplaatst: 09 jan 2008, 19:44
door woytek
Fullsize schreef:Wat me er van bij staat was dit een Seibon. De kap is een exacte kopie van de onderkant van een originele kap. Dus alle kanten op versteviging.
Een carbon kap heeft nou eenmaal meer flex dan een stalen kap. Te stijf moet je ze ook niet hebben want dat kan scheuring als gevolg hebben.

Een paar hoodpins geven net dat beetje extra houvast om de kap minder te laten bewegen als je b.v. vrachtwagens tegenkomt.


Probleem is vaak dat wanneer je een bestaand metalen onderdeel exact (of bijna) hetzelfde namaakt in carbon fiber dan komt dit de sterkte niet ten goede. Carbon fiber onderdelen moeten met een hele andere manier van denken ontwikkeld worden, helaas is dat duur.

Geplaatst: 10 jan 2008, 19:55
door mx3gold
of een ram air ;0 heb je nog koude lucht ook mischien dat ik de mijne keer wil ruilen tegen carbon ? asl er intresse is

Geplaatst: 11 jan 2008, 07:30
door Yence
De Aeroworkskappen hoeven geen hoodpins, die zijn dermate verstevigt dat het niet nodig is, maar daarom ook weer bijna even zwaar als de metalen OEM. De Amerikaanse hebben wel hoodpins nodig!
@MissLeo: Da's iig heel verstandig! De kap zal er idd niet afvliegen, maar uiteindelijk zal door de druk een hoek afbreken, die kappen hebben niet genoeg versteviging. Vandaar dat je nagenoeg elke amerikaanse/canadese MX-3 met hoodpins zal zien rijden (met uitzondering van pure showwagens), ondanks dat niemand ze mooi vind.

Geplaatst: 11 jan 2008, 13:48
door MissLeo
Yence schreef:De Aeroworkskappen hoeven geen hoodpins, die zijn dermate verstevigt dat het niet nodig is, maar daarom ook weer bijna even zwaar als de metalen OEM. De Amerikaanse hebben wel hoodpins nodig!
@MissLeo: Da's iig heel verstandig! De kap zal er idd niet afvliegen, maar uiteindelijk zal door de druk een hoek afbreken, die kappen hebben niet genoeg versteviging. Vandaar dat je nagenoeg elke amerikaanse/canadese MX-3 met hoodpins zal zien rijden (met uitzondering van pure showwagens), ondanks dat niemand ze mooi vind.


De eerste keer dat ik reed met de kap, schrok ik nogal omdat er toch wel behoorlijk wat beweging in zit. Ik vind hoodpins ook niet zo mooi, maar heb ze overgetrokken met echt carbon, hierdoor past het er wel goed bij (hoop ik) Ik wil er trouwens ook niet bij zijn als er gaten in de kap worden geboord om de pins er op te zetten :blink: