kenteken weg laten draaien

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
fabian.mx3.v6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 jun 2007, 16:45
Locatie: Rotterdam

Bericht door fabian.mx3.v6 »

Lees dit maar eerst, dan haak je wel af

Strafbaar

Het gebruik van de Fox plate is overigens wel strafbaar. De gebruiker riskeert niet alleen een flinke bekeuring van maar liefst 6700 euro maar wordt ook voor de rechter gedaagd, aldus Leo Maat van Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie. "Volgens artikel 41 van de wegen en verkeerswet is het strafbaar om de zichtbaarheid van het kenteken te belemmeren. Doet iemand dit willens en wetens, bijvoorbeeld met behulp van technische mogelijkheden zoals een kantelmechanisme, dan is dit voor de wet niet zomaar een overtreding maar een misdrijf. Vandaar dat er een boete uit de derde categorie tegenover staat die kan oplopen tot 6700 euro. Daarnaast loopt de gebruiker zelfs het risico om drie maanden de gevangenis in te moeten", aldus Maat


zie ook
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5964 ... html?p=1,1
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

klopt daar hadden we al van gehoord
maar net als bij die prelude , vraag ik me af of dat verboden is
als je het zo maakt , dat je met een schakelaar en een soort van pinnetje de plaat los kan laten
en dat een veer de plaat automatisch omhoog duwt bij het indrukken van die knop.

vraag me af als dit dan verboden is.
want je kan dan immers onder het rijden de plaat niet verbergen
alleen maar tevoorschijn toveren.

of je maakt het helemaal hand matig , zodat je de plaat onder het rijden helemaal niet omhoog of omlaag kan zetten
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Plaats reactie