Heldere koplampen

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

die bovenste lampen van die donkere mx , zijn al eens eerder hier aan bod geweest.
koste iets van rond de 450 / 500 euro ?
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

WhiteFinish schreef:Helaas ook geen gat in de markt..

Het is simpelweg veel te duur om deze te ontwerpen en produceren, ze krijgen nooit genoeg van die setjes afgezet om winst te maken, laat staan de kosten eruit te halen.

Met vw en opel ligt dat anders, dan zijn er zo ontzettend veel van dat hiermee wel een winst bereikt kan worden.

Als ze voor een mx3 gemaakt worden zullen ze waarschijnlijk zo duur zijn dat niemand ze wilt kopen.


Dat zal ik niet zo snel zeggen, kijk eens naar altezza's! Als je een mooie koplamp maakt wil iedereen die zowat.
Riesh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 jan 2007, 12:15

Bericht door Riesh »

met de prijserosie die er heerst is het haast niet te doen om zoiets winstgevend weg te zetten. Trust me, ik heb er al naar geinformeerd
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Op hoeveel moet je dan rekenen als je zo'n koplamp laat maken?
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Op heel veel geld... denk maar eens aan de volgende dingen

- ontwerpen
- passend maken
- bedrading correct maken
- voldoen aan e-keur
- mal maken (ook erg duur)
- fabriceren
- distributeren
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Ik dacht juist dat veel van die kostenposten vervallen gezien je de oude koplamp al hebt als mal. In principe hoef je niet veel te wijzigen aan de positie van de lampen.

Is het anders niet mogelijk dat alleen het glas gemaakt word, dat je de oude koplampen hebt maar dan met helder glas? Dat moet toch wel meevallen. Niks E-keur en dergelijke. Alleen een mal maken en ik weet zeker dat er genoeg animo is.

Je zit dan alleen met de lensen die in het oude glas zitten... ik weet niet hoeveel invloed die hebben op je lichtbeeld.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Het betekend dat je het binnenwerk van de koplamp aan moet passen. Dit is niet zo makkelijk om te doen aangezien je wilt dat alles mooi past

Jij denkt genoeg animo maar genoeg voor een fabriek is niet 50 of 100 stuks.
Daar moet je al minimaal met een paar duizend aankomen willen ze erover nadenken. Aangezien er niet zoveel rondrijden in nederland zal dit niet snel gebeuren.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Row
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 410
Lid geworden op: 10 okt 2006, 22:54
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door Row »

gewoon zelf gaan klooien met civic lampen! :P
wel in 1x goed doen dan ;)
en beter dat ze ze niet verkopen anders rijd iedereen er meej rond en das ook weer zo saai ;) :bier:
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

woytek schreef:Is het anders niet mogelijk dat alleen het glas gemaakt word, dat je de oude koplampen hebt maar dan met helder glas? Dat moet toch wel meevallen. Niks E-keur en dergelijke. Alleen een mal maken en ik weet zeker dat er genoeg animo is.

Je zit dan alleen met de lensen die in het oude glas zitten... ik weet niet hoeveel invloed die hebben op je lichtbeeld.


Gewoon helder glas op je koplampen zetten werkt niet, dan klopt je lichtbeeld niet meer (in de VS is overigens wel een bedrijf dat heldere plastic kappen maakt voor de mx-3, vergelijkbaar met de zwarte die o.a. Jasper en Marcel hebben).

De ontwikkeling van nieuwe koplampen met E-keurmerk loopt in de enkele miljoenen.
Zonder keurmerk is 't veel goedkoper. Op mx-3.com zijn meerdere pogingen gedaan tot een groupbuy voor custom projector lampen (op dit moment is er ook weer een aan de gang). Bedrijven genoeg die willen, maar de geintresseerden moeten het geld vooruit betalen (om zeker te weten dat ze afgenomen worden en om de ontwikkelings kosten deels te vergoeden). Daar loopt het elke keer mis. Iedereen wil ze, maar bijna niemand wil 700, 800 dollar betalen voor iets wat ze nog nooit gezien hebben....
Plaats reactie