wat is of zijn rangen

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
JD GRAFFIX
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 08 mei 2005, 23:42
Locatie: Vianen
Contacteer:

Bericht door JD GRAFFIX »

The kat is held on with 4 screws, but they are not easy to reach being under the car and they are bitches to undo. If you want to stay within the legal limits, you can always buy a High Flow cat like this one:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBX-High ... 4430QQrdZ1

and if you search around you can probably get them cheaper.
Lead, Follow or get the @!**% out of the way
Warning: Does not play well with others. (It seems others have a problem with losing)

SideSkirts on Back order :-(
Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Bericht door M-Xtreme »

woytek schreef: I don't want a 300 pk monster, power.


Waarom niet?? :lol:
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

M-Xtreme schreef:
woytek schreef: I don't want a 300 pk monster, power.


Waarom niet?? :lol:


Ben allang blij dat ik alles wat ik nu op het oog heb kan betalen... 8) zie hier mijn begroting: klik ;)
Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Bericht door M-Xtreme »

oke op die begroting moet je nog wel het een en ander aanpassen want je bent er dan nog niet

die demper is universeel en je moet dus nog een stuk pijp hebben naar de midden pijp toe. plus dat er nog las en montage kosten bijkomen.

dat geld ook voor de bumpers de montage kosten komen er nog bij en spuiten is ook wel erg goedkoop..

verder heb je wel goed ideeen :).
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

als je gebruik wil maken van de sponsorkorting dan zul je wel in het bezit moeten zijn van een mazdamx-3 clubpas, het is niet zo dat iedereen zomaar korting krijgt natuurlijk ;)

daar kun je na een kleine betaling aankomen:

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=3146

neem even contact op met ''marcjuh'' aangezien marcelmx3 er op het moment niet is..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ziet er leuk uit maar denk dat sommige dingen inderdaad wat van de positieve kant zijn bekeken.

Ontopic:

Mikee, je zegt dat de luchtwaarden worden aangepast etc. Hoe zit dit dan met de kl31 en kl36 ecu. Zijn deze ranges al aangepast?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
JD GRAFFIX
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 08 mei 2005, 23:42
Locatie: Vianen
Contacteer:

Bericht door JD GRAFFIX »

Every ECU is configured for the car to which it came from.
None of the ECUs are configured for open filters, cat replacers or other exhausts. My first ECU I bought from a small company in Malaysia, and they had taken the ranges to the max, as well as doing some other things like removing the rev limiter and the speed limiter, and thats how my car would rev up to more than 8000rpms.
http://www.youtube.com/watch?v=uKEoVaZ5fBQ

Before that, the car was getting extra air (Green Twister with Ram air intake), extra fuel (FPR on 65psi) and the gas Velocity was also improved with a good exhaust but I was still not geting max power out of the engine.

There are loads of myths about the Mazda ECUs, lucky for some the truth is finally getting out in to the open :-)
Laatst gewijzigd door JD GRAFFIX op 09 mar 2007, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Lead, Follow or get the @!**% out of the way
Warning: Does not play well with others. (It seems others have a problem with losing)

SideSkirts on Back order :-(
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

JD GRAFFIX schreef:There are loads of myths about the Mazda ECUs, lucky for some the truth is finally getting out in to the open :-)


yep :mrgreen:
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Oke, dus het betekend dat de kl31 en 36 ecu's van de meeste Ze's nog op de standaard waarden staan?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

yep, ze worden gewoon met standaard waarden geleverd voor een optimaal economisch verbruik en vermogen en niet voor het maximale.
Plaats reactie