De manier om niet geflitst te worden, de kantelplaat

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

MX-john schreef:
RichMX-3 schreef:mooi spul en ken het idd al een tijdje :mrgreen:
maar dit is alles behalve legaal want je nrbo behoort ten alle tijden leesbaar te zijn.
lees deze feedback maar eens:
Strafbaar

Het gebruik van de Fox plate is overigens wel strafbaar. De gebruiker riskeert niet alleen een flinke bekeuring van maar liefst 6700 euro maar wordt ook voor de rechter gedaagd, aldus Leo Maat van Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie. "Volgens artikel 41 van de wegen en verkeerswet is het strafbaar om de zichtbaarheid van het kenteken te belemmeren. Doet iemand dit willens en wetens, bijvoorbeeld met behulp van technische mogelijkheden zoals een kantelmechanisme, dan is dit voor de wet niet zomaar een overtreding maar een misdrijf. Vandaar dat er een boete uit de derde categorie tegenover staat die kan oplopen tot 6700 euro. Daarnaast loopt de gebruiker zelfs het risico om drie maanden de gevangenis in te moeten", aldus Maat.


dus veel slimmer is.. je kenteken achter eraf schroeven..wordt je aangehouden krijg je alleen de bekeuring dat je hem verloren bent.moet je natuurlijk wel onschuldig overkomen en zeggen ..erhm..vast verloren onderweg, ben je voor geloof ik 65eur. klaar :mrgreen:


Weet niet wat handiger is als je 10km te hard hebt gereden? de boete voor te hard rijden of die €65,- voor het verloren kenteken. ;)
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

RichMX-3 schreef:mooi spul en ken het idd al een tijdje :mrgreen:
maar dit is alles behalve legaal want je nrbo behoort ten alle tijden leesbaar te zijn.
lees deze feedback maar eens:
Strafbaar

Het gebruik van de Fox plate is overigens wel strafbaar. De gebruiker riskeert niet alleen een flinke bekeuring van maar liefst 6700 euro maar wordt ook voor de rechter gedaagd, aldus Leo Maat van Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie. "Volgens artikel 41 van de wegen en verkeerswet is het strafbaar om de zichtbaarheid van het kenteken te belemmeren. Doet iemand dit willens en wetens, bijvoorbeeld met behulp van technische mogelijkheden zoals een kantelmechanisme, dan is dit voor de wet niet zomaar een overtreding maar een misdrijf. Vandaar dat er een boete uit de derde categorie tegenover staat die kan oplopen tot 6700 euro. Daarnaast loopt de gebruiker zelfs het risico om drie maanden de gevangenis in te moeten", aldus Maat.



wedrom bewijs dat je in nederland beter iemand kunt vermoorden dan een verkeersovertreding plegen...

de verhoudingen kloppen niet.. dat is duidelijk
To finish first, first you have to finish!
Gebruikersavatar
justa
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2149
Lid geworden op: 12 sep 2003, 12:14
Locatie: zwaag

Bericht door justa »

leuk systeempje maar zou het niet gebruiken.
moet overigens ook alleen maar op de achterkant gemonteerd worden en niet op de voorkant zoals op het filmpje want ik denk dat ie eraf vliegt als je hem neerklapt met 140 km/u :bier:
Afbeelding
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

justa schreef:leuk systeempje maar zou het niet gebruiken.
moet overigens ook alleen maar op de achterkant gemonteerd worden en niet op de voorkant zoals op het filmpje want ik denk dat ie eraf vliegt als je hem neerklapt met 140 km/u :bier:


Er zijn 2 varianten, de 'normale" en de pro variant, de pro is gebouwd voor hoge snelheden. Je kunt hem dus ook op de snelweg gebruiken voor de traject controles bv.

De set bestaat uit 2 platen en een bedieningspaneel. Je kunt hem dus zowel aan de voorkant als achterkant hangen.

Je kunt natuurlijk ook een andere plaat achter je kenteken plaat zetten, dus als je hem naar beneden klapt er een tekst of de kentekenplaat van je irritante buurman tevoorschijn komt :mrgreen:
Gebruikersavatar
NightQrawler
Pilot
Pilot
Berichten: 790
Lid geworden op: 21 jul 2003, 23:31

Bericht door NightQrawler »

hyperman schreef:
MX-john schreef:
RichMX-3 schreef:mooi spul en ken het idd al een tijdje :mrgreen:
maar dit is alles behalve legaal want je nrbo behoort ten alle tijden leesbaar te zijn.
lees deze feedback maar eens:
Strafbaar

Het gebruik van de Fox plate is overigens wel strafbaar. De gebruiker riskeert niet alleen een flinke bekeuring van maar liefst 6700 euro maar wordt ook voor de rechter gedaagd, aldus Leo Maat van Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie. "Volgens artikel 41 van de wegen en verkeerswet is het strafbaar om de zichtbaarheid van het kenteken te belemmeren. Doet iemand dit willens en wetens, bijvoorbeeld met behulp van technische mogelijkheden zoals een kantelmechanisme, dan is dit voor de wet niet zomaar een overtreding maar een misdrijf. Vandaar dat er een boete uit de derde categorie tegenover staat die kan oplopen tot 6700 euro. Daarnaast loopt de gebruiker zelfs het risico om drie maanden de gevangenis in te moeten", aldus Maat.


dus veel slimmer is.. je kenteken achter eraf schroeven..wordt je aangehouden krijg je alleen de bekeuring dat je hem verloren bent.moet je natuurlijk wel onschuldig overkomen en zeggen ..erhm..vast verloren onderweg, ben je voor geloof ik 65eur. klaar :mrgreen:


Weet niet wat handiger is als je 10km te hard hebt gereden? de boete voor te hard rijden of die €65,- voor het verloren kenteken. ;)

verstandig bij hoge snelheden lijkt me, je komt al gauw boven de 65eur op de snelweg hoor ;)
rij je bijv. 142-->
http://www.verkeershandhaving.nl/?s=127

10km te hard rijden heeft op zich heel weinig nut..wat ben je dan paar secs eerder op je bestemming, dan kun je beter aan de regels houden.mijn meeste bekeuringen laatste tijd waren op de snelweg.ik zie zelf het nut niet van zo'n foxplate.vaak zit je kenteken met paar schroefjes vast.Maar ik betaal gewoon mijn bekeuringen, wie zich brand, moet op de blaren zitten :?

overigens gebeurd vaker dat mensen hun kenteken eraf schroeven, dit is verstandig wil je bijv. je auto uittesten op top-snelheid.ik bedoelde dus ook niet bij snelheden als 10km overschrijding :? lijkt me ook dom het daarvoor al te gaan doen..nog verstandiger is natuurlijk gewoon circuit op, ben je iig niet illegaal bezig.
Laatst gewijzigd door NightQrawler op 05 mar 2007, 00:02, 2 keer totaal gewijzigd.
If you dont like it, Customize it!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
NightQrawler
Pilot
Pilot
Berichten: 790
Lid geworden op: 21 jul 2003, 23:31

Bericht door NightQrawler »

BlackSheep schreef:
justa schreef:leuk systeempje maar zou het niet gebruiken.
moet overigens ook alleen maar op de achterkant gemonteerd worden en niet op de voorkant zoals op het filmpje want ik denk dat ie eraf vliegt als je hem neerklapt met 140 km/u :bier:


Er zijn 2 varianten, de 'normale" en de pro variant, de pro is gebouwd voor hoge snelheden. Je kunt hem dus ook op de snelweg gebruiken voor de traject controles bv.

De set bestaat uit 2 platen en een bedieningspaneel. Je kunt hem dus zowel aan de voorkant als achterkant hangen.

Je kunt natuurlijk ook een andere plaat achter je kenteken plaat zetten, dus als je hem naar beneden klapt er een tekst of de kentekenplaat van je irritante buurman tevoorschijn komt :mrgreen:


Dat is wel een idee een plaat erachter. :mrgreen:

wel slim enzo.
ik begin er iig niet aan. ;)
mss voor sommige die het wel gaan doen, dit niet op forum of internet te plaatsen, je weet nooit wie het allemaal lezen.

dit is ook een mooie informatieve site.
http://www.boetes.nl/index.php
If you dont like it, Customize it!!!
Afbeelding
Plaats reactie