Pagina 2 van 4

Geplaatst: 29 sep 2004, 12:15
door speedymike
wat ook een fout is van de meeste rijders is dat ze tijdens het schakelen niet helemaal van het GAS AFGAAN dit MOET je WEL doen anders schakel je niet goed of hij blijf zijn toeren aan houden en dan lopen de synchromessen niet goed in elkaar :oops:
dubble clutch voor de diegene die het kennen is de beste optie bij VOLGAS
ik hoop dat ik nu wel een beetje je een hoop heb geholpen de rest ook trouwens

Geplaatst: 29 sep 2004, 15:48
door skielder
speedymike schreef:dubble clutch voor de diegene die het kennen is de beste optie bij VOLGAS
ik hoop dat ik nu wel een beetje je een hoop heb geholpen de rest ook trouwens



lijkt mij dat je daar alleen maar tijd mee verliest?

waarom zou je hem eerst in zijn vrij zetten en daarna in de volgende versnelling?

als ik volgas optrek schakel ik gewoon meteen door.. makkelijkste manier en de snelste manier naar mijn idee :D

Geplaatst: 29 sep 2004, 19:33
door speedymike
dat is het antwoord van niet ervaren rijder
als je met "geweld" door sckakeld dan trek je je synchromessen en alle stuurstangen in het belang van je versnellingsbak krom en stuk

tuurlijk kan het wel meteen doorschakelen maar ik denk niet dat jij het ook lekker vind als je vriendin door je heen gaat (fiuurlijk gezien)

en tijd?????scheelt niet veel als je het goed doet

Bedankt

Geplaatst: 29 sep 2004, 21:31
door clean mx-3
Speedymike bedankt voor uitgebreide toelichting.

Goed dat je even de punten noemt voor juiste omgang met de techniek.

Ik ben een liefhebber en ben t dan ook helemaal met je eens. Ik begrijp de techniek en snap wat je bedoelt met dubbel klutse.

Ik geloofde de dealer eerlijk gezegd niet maar nu ik julllie allemaal zo hoor klopt t.

Ik blijf t wel een vreemde eigenschap vinden. Zeg nou eerlijk? :duim1:

Geplaatst: 29 sep 2004, 22:57
door speedymike
dealer of niet
maar het zit in je zelf
als je het heb
en ik ben een fanatieke tuner en rijder
:bier: en heb nu eeen biertje te veel op
maar kan je wel heel wat leren
alleen wel jammer dat er zoveel tegeaan heb gegooid met bouogie kabels en zo
wil je meer weten mail me dan :bier: :D

Geplaatst: 30 sep 2004, 18:18
door xedos
Ik heb er eigelijk ook nooit van gehoord dat het toerental oploopt bij het in zijn 1 zetten.Mijn mx is van 1992 en heeft het niet.Weer wel bij het op het rempedaal trappen bij stationair dan loopt ie ook iets op.Inderdaad vreemd dat de een het wel heeft en ander niet.

Geplaatst: 01 okt 2004, 10:03
door speedymike
het kan zijn dat de sensor niet goed werkt maar
het klopt ook dat als je je rem indrukt het toerental iets hoger wordt
dat komt door de abs
als je toerentel niet omhoog gaat btw scheelt niet veel +/- 300 toeren
dan kan het zijn dat de abs niet goed werkt het lampje zal niet altijd branden
maar ik kan wel een sernario schrijven maar als je (en de rest) problemen heb mag je best mailen en anders aanmelden via msn :biertje:

Geplaatst: 01 okt 2004, 10:36
door Qinx
speedymike schreef:...het klopt ook dat als je je rem indrukt het toerental iets hoger wordt dat komt door de abs


Hmmm, mijn eerste gok zou zijn geweest dat dat kwam doordat je achterlichten gaan branden...

Geplaatst: 01 okt 2004, 10:53
door mx almere
Waarschijnlijk beiden, maar dat is ook wel logisch, er is zijn dan meer toeren nodig voor de electriciteit. Maar dat is anders dan wanneer je de auto in een versnelling zet.

Geplaatst: 01 okt 2004, 17:00
door speedymike
oh btw 1 van de meeste gezegdens van een garageboer
kan het niet vinden weet niet wat het is maar kan ik wel ff :nut: vangen!!!!!