Pagina 2 van 2

Geplaatst: 23 feb 2007, 22:30
door MarcX3
Ik ben t met de rest eens

Wegflikkeren die folder or whatever

enige wat dat weerstandje doet is je complete motormanagment in de war trappen met alle eventuele gevolgen van dien.

Geplaatst: 23 feb 2007, 22:33
door Hiwo
ik was ook niet van plan om het te doen ofzo... vond het zelf al ongeloofwaardig... maarja ik dacht vraag het eens :mrgreen:

maar wat ik gelezen heb hier is dat als je een open luchtfilter plaatst er meer lucht aanwezig is, maar de motor niet weet dat er meer lucht is en je m daarom moet rangen ( rangen is heel iets anders dan t plaatsen van een weerstand , dat weet ik)
Dus ALS je met dat weerstandje ervoor kunt zorgen dat de motor weet dat er meer lucht is , is dat alleen maar positief lijkt me.
Maar dan moet je weer weten welke waarden je moet nemen...

mischien dat ik totaal verkeerd zit , maar heb al een paar pilsjes op :mrgreen: :bier:

Geplaatst: 25 feb 2007, 01:44
door Fullsize
Je hebt een VAF die de luchthoeveelheid meet waarbij deze tegelijk corrigeert op luchtdruk en temperatuur waaruit de aangezogen massa van de aangezogen lucht berekend wordt.
Daarmee berekent de ecu de hoeveelheid in te spuiten brandstof.
Daarna heb je een samenstellings controle door 2 lambdasondes die op hun beurt de verhouding lucht/brandstof beïnvloeden.
Het is een gesloten systeem wat je niet 'even' wat anders kan laten denken door een weerstandje te plaatsen.

Wat Turbulence zegt in het kort: Weg flikkeren want het werkt niet.

Geplaatst: 25 feb 2007, 02:02
door turbulence
Fullsize schreef:Wat Turbulence zegt in het kort: Weg flikkeren want het werkt niet.


nuff said dacht ik maar...