Werkt dit ?

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Ik ben t met de rest eens

Wegflikkeren die folder or whatever

enige wat dat weerstandje doet is je complete motormanagment in de war trappen met alle eventuele gevolgen van dien.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

ik was ook niet van plan om het te doen ofzo... vond het zelf al ongeloofwaardig... maarja ik dacht vraag het eens :mrgreen:

maar wat ik gelezen heb hier is dat als je een open luchtfilter plaatst er meer lucht aanwezig is, maar de motor niet weet dat er meer lucht is en je m daarom moet rangen ( rangen is heel iets anders dan t plaatsen van een weerstand , dat weet ik)
Dus ALS je met dat weerstandje ervoor kunt zorgen dat de motor weet dat er meer lucht is , is dat alleen maar positief lijkt me.
Maar dan moet je weer weten welke waarden je moet nemen...

mischien dat ik totaal verkeerd zit , maar heb al een paar pilsjes op :mrgreen: :bier:
Afbeelding
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Je hebt een VAF die de luchthoeveelheid meet waarbij deze tegelijk corrigeert op luchtdruk en temperatuur waaruit de aangezogen massa van de aangezogen lucht berekend wordt.
Daarmee berekent de ecu de hoeveelheid in te spuiten brandstof.
Daarna heb je een samenstellings controle door 2 lambdasondes die op hun beurt de verhouding lucht/brandstof beïnvloeden.
Het is een gesloten systeem wat je niet 'even' wat anders kan laten denken door een weerstandje te plaatsen.

Wat Turbulence zegt in het kort: Weg flikkeren want het werkt niet.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Fullsize schreef:Wat Turbulence zegt in het kort: Weg flikkeren want het werkt niet.


nuff said dacht ik maar...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gesloten