@ BlackSheep

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
justa
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2149
Lid geworden op: 12 sep 2003, 12:14
Locatie: zwaag

Bericht door justa »

wat ik je net al zeg..... echt helemaal super. vind het er echt heel mooi uitzien :duim1:
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Thanx mate, ben er ook echt blij mee, had het al een tijdje in me hoofd zitten, en ik moet zeggen Mikee heeft het er erg goed uitgekregen :mrgreen:
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

ziet er goed uit dennis :) vind het zeer goed passen bij een rode mx :bier:
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Dankje kerel, ben er ook blij mee, straks een paar mooie altezza erbij, en dan is ie voorlopig weer ff klaar.
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

HEEE Dennis waar blijft je dyno run uitdraai? 8)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

martinenijenhuis schreef:HEEE Dennis waar blijft je dyno run uitdraai? 8)

Groetjes M&M
hehehehe
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
justa
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2149
Lid geworden op: 12 sep 2003, 12:14
Locatie: zwaag

Bericht door justa »

ja wel ff inscannen he ;)
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

haa mede viper mx-3 eigenaar.
ziet er goed uit zo

is een heel werk he die striping. :bier:
i live my life for a mx-3
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

martinenijenhuis schreef:HEEE Dennis waar blijft je dyno run uitdraai? 8)

Groetjes M&M


Komt er aan, wist niet zeker waar ik hem neer moet zetten, hier of in het motorische gedeelte.

@cristof19 : Thanx mate, ja man wat een werk, we zijn met 2 man 6 uur bezig geweest, maar het resultaat mag er wezen :mrgreen:
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Ok mensen hierbij ga ik met jullie de discussie aan (nouja discussie :mrgreen: )

Zoals (bijna) iederen weet rij ik zelf een MX-3 1.6 uit 1998 op LPG :mrgreen:
nu is de vraag, wat is het verschil in vermogen tussen LPG en Benzine?? Ik begrijp dat er hier al hele discussie over zijn geweest.

Tja wat zijn nu eigenlijk de voordelen en nadelen van LPG, je hebt een schonere brandstof, het is een stuk goedkoper (46 euro cent / liter :mrgreen: ), nadeel is weer dat je een gedeelte van je kofferbak kwijt bent voor de tank, je kunt niet overal tanken, je betaal meer wegenbelasting (valt mee, 38 euro / 3 maanden) en zeker niet als laatste je hebt minder vermogen met LPG.

Nou dat zijn zo'n beetje wel de voor en nadelen van LPG, deze discussie gaat over het vermogen.

Afgelopen weekend op Automaxx Summer Edition is mijn MX-3 op de vermogens bank geweest. We hebben een run gedaam op LPG en een run op Benzine. De resultaten ga ik hier bekend maken.

Deze eerste scan geeft het vermogen op de wielen weer. De rode grafiek is de LPG en de blauwe de Benzine grafiek.
http://putfile.com/pic.php?pic=7/18415534674.jpg&s=f10
Zoals je kunt zien ontlopen de LPG en de Benzine grafiek elkaar niet veel, alleen in de hogere toeren heeft benzine iets meer vermogen. Resultaat :

LPG : 91,6Hp @ 5853rpm / 124Nm @ 3541 rpm
Benzine : 98,7Hp @ 6077rpm / 125Nm @ 4603 rpm




Op deze 2e scan is het vermogen op de krukas te zien. Hierbij geld ook rood LPG, blauw Benzine.
http://putfile.com/pic.php?pic=7/18415534674.jpg&s=f10
Hierbij is ook te zien dat LPG en Benzine aardig dicht bij elkaar liggen. Resultaat:

LPG : 113,5Hp @ 5853rpm / 147Nm @ 4237rpm
Benzine : 122,2Hp @ 6339rpm / 149Nm @ 4603rpm




Nu ben ik geen expert op dit gebied maar denk dat hiermee een hoop duidelijk is geworden. :mrgreen:

Grappig detail was dat op Benzine de toerenbegrenzer op 6500rpm meteen van zich liet horen, maar op LPG was er geen toeren begrenzer te bekennen, hij ging lekker door tot 7000rpm, toen liet hij toch maar het gas lod :mrgreen:

Mochten jullie anders denken over de uitslag, dan zie ik de discussie wel tegemoet :mrgreen:
Plaats reactie