Pagina 2 van 3

Geplaatst: 26 sep 2005, 20:48
door turbulence
tupke schreef:als t probleem bekend is , kan t toch gemaakt worden als ie er uit ligt ?
alleen kan je dan niet meer testen :mrgreen:


juist ja...

maar dan moet ik wel er achter komen wat het nu daadwerkelijk is...

en het kan zoveel zijn ben ik bang, en om alles te gaan vervangen gaat wel een kostbare grap worden dan

Geplaatst: 26 sep 2005, 21:35
door Mike
je hebt ZELF de compressie gemeten? waarmee dat dan?



met een compressiemeter ;) . Motor ff warm laten worden daarna bougies en bougiekabels eruit. Compressiemeter in het bougie gat. En ff je contact om.

Alles vervangen is inderdaad geen optie, weet je of je compressie verliest dan zit je al wat meer in de juiste richting.
Ik heb namelijk ook net mn kat eronderuit en dan was echt 10 keer zo erg geworden.

Maar hoe zit het met de kleur van je koelvloeistof? Is het gemengd met olie? Verbruik je koelvloeistof? Schommelt je toerental?

Geplaatst: 26 sep 2005, 21:52
door turbulence
koelvloeistof gaat niet echt hard er door ofzo..

zit wel olieachtige laag op de bovenkant, dus een koppakking verdenk ik iig al..

toerental is gewoon normaal...

zit zelf meeste te denken aan koppakking ( of scheur in de kop)

maar compressie kan je toch ook kwijtraken door kapotte zuigerveer?

dan is het nog OF de kopppakking, OF de zuigerring

Geplaatst: 26 sep 2005, 21:59
door MarcX3
zitten er bruinige 'schilfertjes' en aanslag (kan met zwarte randen/gedeeltes maar niet xtreem veel) in t koelsysteem of heb je zwarte aanslag in t koelsysteem?? Peilstok is die gewoon blank met zwarte olie of zit er witte aanslag aan?

Geplaatst: 26 sep 2005, 22:02
door turbulence
MarcX3 schreef:zitten er bruinige 'schilfertjes' en aanslag (kan met zwarte randen/gedeeltes maar niet xtreem veel) in t koelsysteem of heb je zwarte aanslag in t koelsysteem?? Peilstok is die gewoon blank met zwarte olie of zit er witte aanslag aan?


nee, geen van dat eigenlijk..

olie is goed schoon, geen sludge of afzetting zichtbaar onder de dop of op de stok

enige dat er naar mijn oordeel wat olieachtige substantie drijft op het koelvloeistof in het tankje

Geplaatst: 26 sep 2005, 22:05
door MarcX3
als je wilt weten of t olie is in t expansietankje pak je gewoon iets van metaal of zo en doe je die substantie erop en steek je t aan brand t is t olie brand t niet is t water/koelvloeistof (monteur deed t laats bij mn grasmaaier maar dan bij de peilstok voor t omgekeerde)

Geplaatst: 26 sep 2005, 22:21
door turbulence
jah, heb wel zo iets eens gehoord ja...

zal morgen eens proberen dan..

gewoon met een schroevendraaier ofzo?

die er even insteken, en dan fikken maar :mrgreen:

mocht ie niet branden wat is dan nog een optie?

Geplaatst: 26 sep 2005, 22:30
door Mike
je kan inderdaad ook nog compressie kwijtraken bij de zuigerveren.
Maar je zult toch eerst moeten weten of je sowieso wel compressie verlies hebt.

Kijk eventueel ook even naar de kleur van je bougies.

Geplaatst: 27 sep 2005, 16:04
door MarcX3
met t aansteken wel ff een eind van de auto af he ;)

maakt niet zoveel uit zolang t maar niets is wat ook kan branden
anders brand je je peilstok schoon (brandschoon :mrgreen: ) en hou je die in t koelvloeistof heb je gelijk allebei getest maar bij t terugsteken wel zorgen dat t schoon is

voor de rest weet ik t zo niet, ja je kunt de druk van t koelsysteem laten meten op teveel druk maar voor de rerst weet ik t zo ff niet

Geplaatst: 29 sep 2005, 16:03
door Jaapio
en als de compressie goed is moet je kijken of je klep sealings (keeringen) mischien versleten zijn best veel werk alle 24 is ook een optie