auto rookt erg

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

tupke schreef:als t probleem bekend is , kan t toch gemaakt worden als ie er uit ligt ?
alleen kan je dan niet meer testen :mrgreen:


juist ja...

maar dan moet ik wel er achter komen wat het nu daadwerkelijk is...

en het kan zoveel zijn ben ik bang, en om alles te gaan vervangen gaat wel een kostbare grap worden dan
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Mike
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jun 2005, 21:09
Locatie: Lelystad

Bericht door Mike »

je hebt ZELF de compressie gemeten? waarmee dat dan?



met een compressiemeter ;) . Motor ff warm laten worden daarna bougies en bougiekabels eruit. Compressiemeter in het bougie gat. En ff je contact om.

Alles vervangen is inderdaad geen optie, weet je of je compressie verliest dan zit je al wat meer in de juiste richting.
Ik heb namelijk ook net mn kat eronderuit en dan was echt 10 keer zo erg geworden.

Maar hoe zit het met de kleur van je koelvloeistof? Is het gemengd met olie? Verbruik je koelvloeistof? Schommelt je toerental?
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

koelvloeistof gaat niet echt hard er door ofzo..

zit wel olieachtige laag op de bovenkant, dus een koppakking verdenk ik iig al..

toerental is gewoon normaal...

zit zelf meeste te denken aan koppakking ( of scheur in de kop)

maar compressie kan je toch ook kwijtraken door kapotte zuigerveer?

dan is het nog OF de kopppakking, OF de zuigerring
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

zitten er bruinige 'schilfertjes' en aanslag (kan met zwarte randen/gedeeltes maar niet xtreem veel) in t koelsysteem of heb je zwarte aanslag in t koelsysteem?? Peilstok is die gewoon blank met zwarte olie of zit er witte aanslag aan?
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

MarcX3 schreef:zitten er bruinige 'schilfertjes' en aanslag (kan met zwarte randen/gedeeltes maar niet xtreem veel) in t koelsysteem of heb je zwarte aanslag in t koelsysteem?? Peilstok is die gewoon blank met zwarte olie of zit er witte aanslag aan?


nee, geen van dat eigenlijk..

olie is goed schoon, geen sludge of afzetting zichtbaar onder de dop of op de stok

enige dat er naar mijn oordeel wat olieachtige substantie drijft op het koelvloeistof in het tankje
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

als je wilt weten of t olie is in t expansietankje pak je gewoon iets van metaal of zo en doe je die substantie erop en steek je t aan brand t is t olie brand t niet is t water/koelvloeistof (monteur deed t laats bij mn grasmaaier maar dan bij de peilstok voor t omgekeerde)
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

jah, heb wel zo iets eens gehoord ja...

zal morgen eens proberen dan..

gewoon met een schroevendraaier ofzo?

die er even insteken, en dan fikken maar :mrgreen:

mocht ie niet branden wat is dan nog een optie?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Mike
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jun 2005, 21:09
Locatie: Lelystad

Bericht door Mike »

je kan inderdaad ook nog compressie kwijtraken bij de zuigerveren.
Maar je zult toch eerst moeten weten of je sowieso wel compressie verlies hebt.

Kijk eventueel ook even naar de kleur van je bougies.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

met t aansteken wel ff een eind van de auto af he ;)

maakt niet zoveel uit zolang t maar niets is wat ook kan branden
anders brand je je peilstok schoon (brandschoon :mrgreen: ) en hou je die in t koelvloeistof heb je gelijk allebei getest maar bij t terugsteken wel zorgen dat t schoon is

voor de rest weet ik t zo niet, ja je kunt de druk van t koelsysteem laten meten op teveel druk maar voor de rerst weet ik t zo ff niet
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
Jaapio
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 sep 2004, 09:47
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Deventer

Bericht door Jaapio »

en als de compressie goed is moet je kijken of je klep sealings (keeringen) mischien versleten zijn best veel werk alle 24 is ook een optie
Plaats reactie