je hebt ZELF de compressie gemeten? waarmee dat dan?
met een compressiemeter . Motor ff warm laten worden daarna bougies en bougiekabels eruit. Compressiemeter in het bougie gat. En ff je contact om.
Alles vervangen is inderdaad geen optie, weet je of je compressie verliest dan zit je al wat meer in de juiste richting.
Ik heb namelijk ook net mn kat eronderuit en dan was echt 10 keer zo erg geworden.
Maar hoe zit het met de kleur van je koelvloeistof? Is het gemengd met olie? Verbruik je koelvloeistof? Schommelt je toerental?
zitten er bruinige 'schilfertjes' en aanslag (kan met zwarte randen/gedeeltes maar niet xtreem veel) in t koelsysteem of heb je zwarte aanslag in t koelsysteem?? Peilstok is die gewoon blank met zwarte olie of zit er witte aanslag aan?
MarcX3 schreef:zitten er bruinige 'schilfertjes' en aanslag (kan met zwarte randen/gedeeltes maar niet xtreem veel) in t koelsysteem of heb je zwarte aanslag in t koelsysteem?? Peilstok is die gewoon blank met zwarte olie of zit er witte aanslag aan?
nee, geen van dat eigenlijk..
olie is goed schoon, geen sludge of afzetting zichtbaar onder de dop of op de stok
enige dat er naar mijn oordeel wat olieachtige substantie drijft op het koelvloeistof in het tankje
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
als je wilt weten of t olie is in t expansietankje pak je gewoon iets van metaal of zo en doe je die substantie erop en steek je t aan brand t is t olie brand t niet is t water/koelvloeistof (monteur deed t laats bij mn grasmaaier maar dan bij de peilstok voor t omgekeerde)
maakt niet zoveel uit zolang t maar niets is wat ook kan branden
anders brand je je peilstok schoon (brandschoon ) en hou je die in t koelvloeistof heb je gelijk allebei getest maar bij t terugsteken wel zorgen dat t schoon is
voor de rest weet ik t zo niet, ja je kunt de druk van t koelsysteem laten meten op teveel druk maar voor de rerst weet ik t zo ff niet