Pagina 2 van 3

Re: Opgedronken

Geplaatst: 22 mei 2014, 19:34
door Opgedronken
Er is helaas niet zoveel te vinden van KL miata's, maar er rijden er toch wel een aantal rond :P.

Hier wat leuk beeldmateriaal en een video die ik zo gauw kon vinden :P.

http://www.youtube.com/watch?v=q8WgkPwoz6U

Ik krijg hem helaas niet ge embed... Dan maar wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Opgedronken

Geplaatst: 22 mei 2014, 20:34
door lenny-v
Gaaf, die vn de 2e foto zal wel lekker brullen met 6 filters :P

Re: Opgedronken

Geplaatst: 23 mei 2014, 14:28
door matthyssie
lenny-v schreef:Gaaf, die vn de 2e foto zal wel lekker brullen met 6 filters :P

ITB's he, geeft een fantastische 'roar'. Zie BMW's ongeblazen M blokken...

Re: Opgedronken

Geplaatst: 28 mei 2014, 11:47
door Opgedronken
Er komen ook itb's op, dat is de gemakkelijkste manier en het levert ook nog wat vermogen op (soort van).
Tunen zal wel tricky worden, maar itbs zijn wel te doen met megasquirt :P.

Re: Opgedronken

Geplaatst: 28 mei 2014, 20:51
door matthyssie
Als jij hem nou bouwt, koop ik hem van je als hij klaar is. ;)

Re: Opgedronken

Geplaatst: 28 mei 2014, 21:10
door Opgedronken
Haha, alles is te koop he, dus als je me tegen die tijd genoeg biedt bouw ik wel weer een nieuwe :P.
Voorlopig ga ik even een turbo op mijn 1.8 zetten, dat kan tegenwoordig belachelijk cheap door een subaru turbo te gebruiken.
Dat geeft me in ieder geval wat extra pk's totdat ik mijn garage danig heb ingericht om een fatsoenlijk project te starten :P

Re: Opgedronken

Geplaatst: 14 jun 2014, 19:35
door rlu-motorsport
vergeet niet de lengte van de runners te berekenen als je voor itbs gaat. dit heeft zeer veel invloed op waar het meeste vermogen op je powerband ligt.

Re: Opgedronken

Geplaatst: 02 sep 2014, 21:05
door Opgedronken
Ik ben bang dat het extreem korte runners gaan worden, anders past het niet echt :P.
Het worden sowieso geen open ITB's, dat is een te groot geplaar omdat je die alleen via Alpha N (oftewel gasklepstand en toerental) kan tunen.
In de tussentijd heb ik twee probes bekeken, maar allebei niet aangeschaft omdat de olie druk veel te laag was.
Ik heb een beetje het idee dat ze dit allemaal hebben met een wat hogere km stand.
Binnenkort (garage bijna opgeruimd) dus maar eens de knoop gaan doorhakken en het aangekochte blok voor de zekerheid rebuilden :P.

Re: Opgedronken

Geplaatst: 03 sep 2014, 21:53
door rlu-motorsport
Ben benieuwd hoe dit project gaat verlopen. ga hem wel even volgen.

het grote punt waar je inderdaad mee zit met ITB's in het algemeen is het mappen ervan. Wat voor een ECU/ management systeem ga je gebruiken?

Dit bepaald namelijk voor het grootste deel je mogelijke/grenzen.

mogen wij je in de toekomst kunnen helpen met onderdelen/informatie of een meedenkertje. laat het ons weten!

Re: Opgedronken

Geplaatst: 04 sep 2014, 15:50
door Opgedronken
Sowieso Megasquirt, dat is in de mx5 wereld de meest populaire ECU, dus dat geeft me lekker veel man die me kunnen helpen :P.
Ik ben er nog niet 100% uit of itb's goed is voor de basis setup (oftewel om door de RDW keuring te komen).
Ik heb ook al gezien dat een standaard spruitstuk werd omgebouwd zodat de gasklep aan de andere kant zit, maar dit maakt de boel nog restrictiever dan dat het al is.
Uiteindelijk wil ik wel een full retard blok gaan bouwen, itbs, lichte internals, koppen aanpassen, dry sump, de hele zooi.
Voorlopig moet ik nog het geld bij een zien te schrapen voor de basis build, voorals nog slokt het nieuwe huis het grootste deel van mijn budget op :P.