Pagina 2 van 3

Geplaatst: 09 feb 2012, 18:07
door MtchNgo
nee niet gekeken, maar die deed het nog wel gewoon voor de waterpomp vervanging. als ik hem start dan loopt hij ong 1500 toeren, daarna zakt hij naar 1000-1100 toeren. als ik stationair gas geef houdt hij wel even in, maar als ik rij niet.

Geplaatst: 09 feb 2012, 18:37
door Jeffmx-3
ik zou dan de dop waar je het koelvloeistof in giet er af halen en het blok gewoon maar laten lopen, met de kachel aan, en dan kijken of het koelvloeistof op een gegeven moment ook circuleert, en misschien ook voorzichtig een beetje knijpen in de slang die van de radiateur naar het blok loopt

Geplaatst: 09 feb 2012, 19:15
door MtchNgo
dus misschien toch lucht in het systeem?

Geplaatst: 09 feb 2012, 20:51
door Jeffmx-3
Het valt altijd te proberen, ik zat even fout daar in want het zou wel kunnen :mrgreen:, anders zou ik het ook echt niet weten.

Geplaatst: 09 feb 2012, 21:54
door Jorn
een kapotte temperatuursensor is misschien nog een optie?

Geplaatst: 09 feb 2012, 21:56
door Jeffmx-3
Jorn schreef:een kapotte temperatuursensor is misschien nog een optie?


Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, maar eerst de makkelijkste optie, dacht ik :mrgreen:

Geplaatst: 09 feb 2012, 22:19
door MtchNgo
Ik heb m ontlucht net dus dat kan m niet zijn, nog steeds hetzelfde probleem. Die temperatuursensor, waar zit die eergens en hoe kan ik die testen of dat het werkt? Doormeten?

Geplaatst: 09 feb 2012, 22:27
door Jeffmx-3
Eigenlijk kun je de sensor niet meten, een nieuwe sensor kan nooit geen kwaad en als je het zelf kunt is het ook niet duur.

Ik weet niet precies waar hij zit bij een 4 cilinder maar bij de v6 zit hij op het thermostaat huis, een sensor met een groen stekkertje, misschien kunnen mensen met een 4 cilinder het je precies zeggen!

Geplaatst: 10 feb 2012, 20:45
door Jorn
bij de 4 cilinder ook op het thermostaathuis! als je voor je motor staat aan de rechterkant van je blok waar de dikke slang van de radiateur op je blok zit.

Geplaatst: 10 feb 2012, 22:38
door Jeffmx-3
Jorn schreef:bij de 4 cilinder ook op het thermostaathuis! als je voor je motor staat aan de rechterkant van je blok waar de dikke slang van de radiateur op je blok zit.


:bier: