Pagina 2 van 2

Geplaatst: 23 sep 2010, 20:38
door Hiwo
heb ff gekeken, intermotor is de fabrikant http://www.intermotor.co.uk/

je zal rotor en kap apart moeten komen

Geplaatst: 23 sep 2010, 21:32
door djman
okeej had ik zelf nog achter kunnen komen :clown: naja bedankt in ieder geval :)

Geplaatst: 24 sep 2010, 15:45
door Mazdarati MX-6
Welke ontsteking rij je .

Een kl01 ?

Daar heb je ook 2 soorten in .
Het asje waar de rotor op gaat is verschillend .

Dit is tekst van een topic van mij op het mx6 forum .

Voor de kl01 onsteking heb je 2 soorten .

De KL01-18-V05A en de KL01-18-V05

De rotor die ik van brezan kreeg was er een voor de KL01-18-V05 .
De gene die ik moest hebben was de KL01-18-V05A .
De KL01-18-V05A onsteking heeft een iets ander asje .

De KL01-18-V05A rotor past op alle 2 de onstekingen .
Alleen de KL01-18-V05 rotor past alleen op de KL01-18-V05 onsteking

De A type herken je aan de groot gedrukte A op de ontsteking naast het typr nummer .
De andere heeft dat niet .

Geplaatst: 25 sep 2010, 21:51
door djman
op mijn sticker staat kl-01 -18-200 daar onder staat 51052006062131 en daaronder staat 0030-0003 dus weet nu niet meer welke ik dan moet hebben het enige wat over een komt is kl01 18 deze komt van me k8 blok want die er op zat was stuk. dat was een tot 57071 weer heel ander nummer

Geplaatst: 26 sep 2010, 19:28
door Mazdarati MX-6
Oke dus je hebt de A type niet .
Dan maakt het niet uit welke je krijgt .
Alle 2 de rotors passen op de niet A type ontsteking .

Geplaatst: 26 sep 2010, 19:39
door djman
ja dat klopt maar begin toch te twijfelen of ik niet beter me hele onsteking moet vervangen. laatste tijd begint hij te bokken bij lagere snelheiden ene keer heeft hij het meer als andere keer. of kan het er ook aan liggen dat lamda kapot is(code 24)

Geplaatst: 26 sep 2010, 19:48
door Mazdarati MX-6
Dat zou kunnen .
Als je lambda sonde de verkeerde waardes door geeft aan de ecu dan kan dat voor problemen zorgen .
Misschien dat hij dan te weinig benzine krijg bij lage toeren of te veel .

Kan ook zijn dat je een slecht verbranding hebt .
Slecht bougieskabels of slechte bougies zorgen voor een slecht verbranding .

Geplaatst: 03 okt 2010, 15:05
door sebastianE
Kan ook eerst even kijken of er niet veel oxidatie onder de verdelerkap zit, dat even schoonmaken is niet zoveel werk.

Geplaatst: 03 okt 2010, 15:10
door djman
dt heb ik gedaan maar hij gaat al beter sinds me lamda vervangen is. heb ook nieuwe bougie kabels en bougies besteld alleen die zijn nog niet binnen. dus daar nog op wachten dan moet het weer helemaal goed zijn

Geplaatst: 03 okt 2010, 17:42
door kiyamizio
laat je air/fuel ratio checken bij de dealer, volgas is zeker wel goed?
als de kleur van de bougies niet goed is weet je zo of hij te arm of te rijk loopt. als hij minder is spuit regelt je ecu het bij dus krijg je alleen minder mengsel dat is niet zo erg als arm lopen,

wordt je lamba sensor mooi schoon na een lang stuk rijden?

en anders gewoon ontsteking nieuw inc bougies.