Meerdere kleine(of grote) problemen iemand raad?

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Mx3 maniac
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 23 apr 2008, 22:01
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1995
Locatie: spaubeek
Contacteer:

Bericht door Mx3 maniac »

60 - 70 voor dus een tweede hands homokinee

die andere prijzen zijn denkelijk DEALER prijzen..
Mazda Mx3 klZE 2.5 V6 24V 95 white/black kameleon flaked
Afbeelding
sjawel
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 feb 2010, 23:16
Locatie: Beverwijk

Bericht door sjawel »

Oke, maar kan je dan helemaal niks zien of je waterpomp lek is? Want stel je voor hij is het niet dan sta ik straks voor niks uitgaven te doen.

Denk dat het sowieso wel verstandig is want te heet worden kan ook nooit goed zijn.

Nou in ieder geval bedankt! Ik ga even bedenken hoe en wat laat jullie het weten! Sowieso ga ik die homokineten aanschaffen en weet al iemand die ze der voor me wil inzetten.

Hoe zit het trouwens met die speciale mazda koelvloeistof? is die echt nodig? En wat zijn de voordelen? Hij is tot-38 maar normale koelvloeistof is toch ook gewoon goed?

Grtz Ian
:D
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

sjawel schreef:Je bedoelt dat me fan aanslaat? Me fan doet het gewoon.

Ik kan dus zo denk op het blote oog niet zien of het me waterpomp is?
Kan een garage dat wel zien? Zonder teveel kosten die eraan verbonden zijn om alleen even te kijken.

Het is eigenlijk heel vreemd hoe dit gekomen is, ik heb deze auto gekocht toen er nog een sport filter in zat. Toen was de temperatuur altijd goed. Maar ik had niet echt goed opgelet en zag ineens dat me koelvloeistof bakje leeg was. Toen heb ik de standaart lucht filter er weer op gezet. (Rijdt veel beter en zuiniger, jammer van het geluidje maar ach...) En toen half dagje rond gereden, kijk ik weer koelvloeistof op.

Toen bijgevult, en bijgevult. En pas nadat ik die dichter erin heb gestopt loopt die temperatuur meter zo op als ik de snelweg op ga. Als ik in de bebouwde kom rijdt is er niks aan de hand. :?

Hoelang kan je met die homokineten doorrijden? Want zit op dit moment best wel krap bij kas :euh:
Student he.....

Mijn remvloeistof is nog aardig op pijl, en me remblokjes zijn ook niet versleten.


Mijn waterpomp is kapot gegaan toen ik merkte dat er veel koelvloeistof verbruikt werd. Op een gegeven moment zie je het er ook langs druppelen. Voordat je hem vervangt zou ik dit afwachten.

Als je koelvloeistof bijvult moet je dit ook doen bij de vulneck tussen de 2 cilinderbanken. Het tankje wat je ziet is alleen een overloop.

Mazda's koelvloeistof is net zoals andere koelvloeistoffen. Gewoon universele kopen. Wel even opletten, sommige mogen met water verdunt worden andere niet.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
sjawel
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 feb 2010, 23:16
Locatie: Beverwijk

Bericht door sjawel »

WhiteFinish schreef:
sjawel schreef:Je bedoelt dat me fan aanslaat? Me fan doet het gewoon.


Als je koelvloeistof bijvult moet je dit ook doen bij de vulneck tussen de 2 cilinderbanken. Het tankje wat je ziet is alleen een overloop.



Oke heb die nog niet gezien. Misschien was dat het probleem. Zal hem even bijvullen na werk. Waar kan ik dat ongeveer vinden?
:D
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Aan de passagierskant van het blok.
Helemaal aan de zijkant tussen de 2 cilinderbanken.
Je ziet er een draaidop opzitten (let op als je auto warm is kan hier hete stoom/kvs uit komen)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
sjawel
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 feb 2010, 23:16
Locatie: Beverwijk

Bericht door sjawel »

Oke, ik heb alles eerst ontlucht en leeg laten lopen. Toen bijgevult, even met alles op hoogste stand gereden. En na een middag heen en weer rijden was er al de helft weer uit. Nu heb ik gekeken bij mijn waterpomp en het is er wel vochtig. Maar het ziet ermeer uit als olie ofso, kan dat die koelvloeistof zijn?

De vloeistof loopt ook niet over me distributie heen.

Ik heb homokineten op de kop weten te tikken voor 120 eutjes. Er heeft ook iemand geluisterd en die was er ook zeker van dat ze op waren. Dus thanks! Die gaan er vd week onder.

De handrem was op een of andere manier te strak afgesteld? Nog nooit problemen mee gehad dus erg vreemd :?

Ik laat vd week even alle bougies + kabels nalopen en ff een kleine beurt hopelijk wordt daarmee het probleem van het stotteren opgelost.

Iemand een idee waar ik niet al te duur een waterpomp vandaan kan halen? Want vrees haast wel dat die zijn leven gegeven heeft, wat ook vreemd is want heb nu 160K op me teller staan en de distri is vervangen bij 140.. Volgens de vorige eigenaar dan :shock:

Staat wel in het mazda onderhoudsboekje maar er is tot 120 bijgehoude door een mazda dealer, daarna door een andere dealer. (volgens mij niet officiele mazda dealer aan de stempels te zien).

Grtz Ian
:D
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Mx3 maniac schreef:60 - 70 voor dus een tweede hands homokinee

die andere prijzen zijn denkelijk DEALER prijzen..


hehe nee dat waren brezan prijzen.

dealer 390 euro :shock:
Plaats reactie