Pagina 2 van 4

Geplaatst: 22 jun 2010, 19:08
door epicrates
D-PAC schreef:geeft het ook geen problemen bij de apk? Ik dacht dat het aantal cilinders
niet mocht veranderen?

Als je op papier 4 cilinders hebt en in werkelijkheid 6 is dat toch afkeur?


Dat is idd ook nog een vraag waar ik mee zat. Het lijkt mij dat je hem dan opnieuw RDW moet laten keuren. Gaat dit problemen opleveren?

Kent iemand een persoon op het forum die dit heeft gedaan dan kan ik hem/haar eens pm-en.

Geplaatst: 22 jun 2010, 19:26
door martinenijenhuis
eerst was het idd een APK afkeur, maar of dat nu nog steeds zo is, moet ik even vragen...

Jeroentje.nl heeft zo,n swap eens gedaan ;)

Groetjes M&M

Geplaatst: 22 jun 2010, 19:51
door Jorn
epicrates schreef:
D-PAC schreef:geeft het ook geen problemen bij de apk? Ik dacht dat het aantal cilinders
niet mocht veranderen?

Als je op papier 4 cilinders hebt en in werkelijkheid 6 is dat toch afkeur?


Dat is idd ook nog een vraag waar ik mee zat. Het lijkt mij dat je hem dan opnieuw RDW moet laten keuren. Gaat dit problemen opleveren?

Kent iemand een persoon op het forum die dit heeft gedaan dan kan ik hem/haar eens pm-en.


k heb hiervoor eens contact opgenomen met het RDW, je kunt het doen maar je moet hem helemaal opnieuw laten keuren.

Geplaatst: 22 jun 2010, 20:19
door The-Xtreme_Mazda
Dus koop gewoon een V6 :mrgreen:

Geplaatst: 23 jun 2010, 18:53
door epicrates
The-Xtreme_Mazda schreef:Dus koop gewoon een V6 :mrgreen:


Want dat keuren is een gedoe en kost veel geld?

Geplaatst: 23 jun 2010, 21:23
door martinenijenhuis
We hebben het vandaag eens opgezocht in het "grote" APK boek wat er staat over een andere motor met een ander aantal cilinders dan origineel wat betreft de APK...

En er staat niets meer over in, dus in dat geval een APK goed keur!! :mrgreen:

Maar dat betekent niet, dat het mag van onze blauwe niet vrienden! ;)

Groetjes M&M

Geplaatst: 23 jun 2010, 21:37
door jeroentje.nl
RDW is verandert... schijnt alleen wat papier werk te zijn.
Ik heb daar laatst eens voor gebeld... je moet even aantonen waar de motor uit komt en klaar.

swap is best veel werk.
klokken bij overzetten enz enz
stuurhuis zou ik ook overzetten anders passen de slangen moeilijk

Geplaatst: 24 jun 2010, 23:28
door Dennis_MX3
onder het motto waarom makkelijk doen als het moeilijk kan!

Geplaatst: 26 jun 2010, 17:45
door epicrates
Ach ja laat ik het zo zeggen, waarom de kudde volgen als je zelf ook kunt nadenken.
Een nieuwe auto zoeken en deze verkopen gaat ook een hoop tijd inzitten.
Ook heb je een bepaalde band met je auto waardoor je hem niet één twee drie weg zult doen. Dat weten jullie ook allemaal wel.

Als ik zie hoeveel werk er nu al in zit en ik zou dit allemaal weer moeten doen bij een andere auto, pffffff moet er niet aan denken.
Dus dan kies ik liever voor de iets moeilijkere weg.

Maar goed het zijn allemaal toekomst plannen maar ik wil eerst zeker weten dat het gaat en dan kun je natuurlijk langzaam beginnen met spulletjes te verzamelen.

Geplaatst: 27 jun 2010, 13:15
door Riesh
als je toch de kudde niet wil volgen, dan zou ik kijken voor een blok uit een 323 gtx