Pagina 2 van 2

Geplaatst: 03 feb 2010, 06:50
door Hiwo
Gewoon de kap eraf halen en kijken hoe die contactpunten zijn, bij mij zat er veel aanslag op en waren versleten. Meteen dan ook je rotor vervangen.
Heb mijne bij de mazda dealer gehaald, de mx starte niet meer en kon niet langer wachten..

Geplaatst: 03 feb 2010, 19:54
door JForce
wat kost dat bij de dealer? aftermarket kost 20 euro, rotor 10 ofzo.

hmmm heb even gekeken, maar dit kan ook niet bevordelijk zijn:

nee, het is geen vuil, het is roest. zo ongeveer 40% zit er dicht mee.

Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 03 feb 2010, 20:02
door Jorn
conclusie: nieuw luchtfilter 8)

Geplaatst: 03 feb 2010, 20:09
door Hiwo
tijd voor een nieuwe ja ;)

Geplaatst: 03 feb 2010, 20:11
door JForce
ja ik hoop dat dit het oplost, filter is nog niet zo oud maar ik heb aan de rechtkant geen spatbord, dus hij heeft behoorlijk te lijden gehad onder het winterweer.

Geplaatst: 06 feb 2010, 15:25
door MentaleJelleMx-3
JForce schreef:ja ik hoop dat dit het oplost, filter is nog niet zo oud maar ik heb aan de rechtkant geen spatbord, dus hij heeft behoorlijk te lijden gehad onder het winterweer.


misschien een tip, zelf een beschermkap maken van een hitteschild zo kun je ook nog eens zorgen dat ie beschermd word tegen hitte van de motor:P wat dus ook misschien wat betere perfomense geeft:P (dit laatste is een theorie maar waar rook is is vuur :P)

Geplaatst: 06 feb 2010, 19:18
door JForce
MentaleJelleMx-3 schreef:
JForce schreef:ja ik hoop dat dit het oplost, filter is nog niet zo oud maar ik heb aan de rechtkant geen spatbord, dus hij heeft behoorlijk te lijden gehad onder het winterweer.


misschien een tip, zelf een beschermkap maken van een hitteschild zo kun je ook nog eens zorgen dat ie beschermd word tegen hitte van de motor:P wat dus ook misschien wat betere perfomense geeft:P (dit laatste is een theorie maar waar rook is is vuur :P)


jah ik weet het, dat stond ook nog in de planning :oops:

Geplaatst: 26 feb 2010, 07:04
door JForce
het is weer goed, nieuw filtertje loste het probleem op.

ook was er nog het feit dat ik vergeten was dat de redline bij 7000rpm zit, bij mijn aftermarket gaat ie tot 6500, denk dat dit setje eigenlijk voor de 1.6 is. :mrgreen: