@ BlackSheep

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

haha erg gaaf dennis!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
cootjev6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 498
Lid geworden op: 06 mar 2007, 14:04
Locatie: Omg Noord Holland

Bericht door cootjev6 »

zeker gaaf ;)
Gebruikersavatar
raymondmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 nov 2005, 22:50
Locatie: vaals

Bericht door raymondmx-3 »

ziet er erg strak uit zo
Gebruikersavatar
justa
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2149
Lid geworden op: 12 sep 2003, 12:14
Locatie: zwaag

Bericht door justa »

haha ziet er mooi uit dennis :bier:
Afbeelding
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Tja zoals al geschreven in moment van de dag.

Me mx-je moet worden hersteld.

Had me wagen weggebracht nadat ik hij wat slechter liep, veel trillingen, was net een tractor zoals ie tekeer ging.

1e inspectie gaf weer dat er op de 1e silender bijna geen compressie was. Oorzaak een verbrande inlaatklep. Me monteur zou nog ff verder kijken maar een revisatie is wat er minimaal moet gebeuren. Heb hem maar gevraagd om eens kritich te kijken of de rest van de wagen nog in een staat verkeerd om verder te gaan.


Nu heb ik dus een aantal mogelijkheden :

1. Blok laten reviseren, staat nu 230.000 km op de teller. Kosten denk ik minimaal 1000 euro, afhankelijk van wat ze tegen komen.
2. Ander blok erin leggen. 1.6 / 1.8 / 1.8 turbo, kosten onbekend.
3. Andere mx-3, dan natuurlijk wel naar de V6 met of zonder KL-ZE / KL-DE blok
4. geen andere wagen, deze strippen en me lease wagen van de baas versneld gaan uitzoeken.


Tja moelijke keuzes, nog suggesties ???
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Keuze 4 valt zo ie zo af.

Eventuele keuze om het oude blok van raymond te kopen en reviseren. Heb je direct een goed blok.

Tevens zou ik even alle benodigde onderdelen op een rijtje zetten. (en dan aan mij geven, kan ik eens kijken wat ik voor je kan regelen)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

@white Finish
dan ga je wel weer reviseren. Het is denk nog goedkoper om deze in onderdelen te verkopen en dan een andere mx te kopen.
Gebruikersavatar
raymondmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 nov 2005, 22:50
Locatie: vaals

Bericht door raymondmx-3 »

he dennis,
ik heb net de hele turbo blok van mij uitelkaar gehaald,

en het probleem was de koppakking die was eruit geblazen, dus als je er overal nieuwe pakkingen inzet en hem goed schoonmaakt (alle leidingen)
heb je een mooie turbo blok met nog geen 7000 km op de teller.
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

desnoods wil ik wel mee helpen met de inbouw
ik weet hoe het is als zulke dingen gebeuren als het even niet uitkomt
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
raymondmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 nov 2005, 22:50
Locatie: vaals

Bericht door raymondmx-3 »

bramx3 schreef:desnoods wil ik wel mee helpen met de inbouw
ik weet hoe het is als zulke dingen gebeuren als het even niet uitkomt


en een derde handje is nooit weggegooid haha

dus ik wil best wel helpen
Plaats reactie