oude mazda mx3 met nieuw kenteken.. Import, onbetrouwbaar??
Moderator: Moderators
oude mazda mx3 met nieuw kenteken.. Import, onbetrouwbaar??
Hoi,
Ik dacht gister op een mooie mazda mx3 te zijn gestuit. hij kwam uit 1992 en had 118.000 km opstaan. Het vreemde was alleen dat het kenteken met 43-..-.. begon en dus niet uit 1992 kon komen. Nu werd mij vertelt dat deze auto waarschijnlijk geimporteerd zou zijn en dat de kilometerstand waarschijnlijk helemaal niet zou kloppen. Nu ik verder kijken hebbe ontzettend veel oude zwarte en groene mx3's een kenteken wat begint met een cijfer.
Nu is mijn vraag aan jullie of ik deze auto moet laten voor wat t is of is er een andere verklaring voor de kentekens beginnende met een cijfer terwijl de auto een ouder bouwjaar heeft?
Alvast bedank
Tiesto
Ik dacht gister op een mooie mazda mx3 te zijn gestuit. hij kwam uit 1992 en had 118.000 km opstaan. Het vreemde was alleen dat het kenteken met 43-..-.. begon en dus niet uit 1992 kon komen. Nu werd mij vertelt dat deze auto waarschijnlijk geimporteerd zou zijn en dat de kilometerstand waarschijnlijk helemaal niet zou kloppen. Nu ik verder kijken hebbe ontzettend veel oude zwarte en groene mx3's een kenteken wat begint met een cijfer.
Nu is mijn vraag aan jullie of ik deze auto moet laten voor wat t is of is er een andere verklaring voor de kentekens beginnende met een cijfer terwijl de auto een ouder bouwjaar heeft?
Alvast bedank
Tiesto
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
Ik heb mijn MX-3 V6 zelf uit Duitsland geimporteerd en heb er een volledige historie bij. Rechtstreeks van de 1e eigenaar.Gewoon een perfecte wagen.
De suggestie dat er met de meeste importautos iets mee aan de hand is , is volledig uit de lucht gegrepen. Dat er een klein aantal wagens zijn die met schade geimporteerd worden of waarmee met de km teller geknoeid is, wil nog niet zeggen dat ze allemaal of bijna allemaal slecht zijn.
Ik moet er wel bij vertellen dat bij mijn Mazda dealer een MX-3 in onderhoud werd aangeboden met 130.000 km op de teller. Echter bij controle onder de motorkap vonden ze een onderhoudslabel met opschrift: volgende onderhoudsbeurt bij 260.000 km . Die had dus wel wat meer gelopen.
De regio Arnhem, Enschede staat bekend om de louche autohandelaren die knoeien met de importautos. Daar zitten dan ook geen onderhoudspapieren of boekjes bij :-)
De suggestie dat er met de meeste importautos iets mee aan de hand is , is volledig uit de lucht gegrepen. Dat er een klein aantal wagens zijn die met schade geimporteerd worden of waarmee met de km teller geknoeid is, wil nog niet zeggen dat ze allemaal of bijna allemaal slecht zijn.
Ik moet er wel bij vertellen dat bij mijn Mazda dealer een MX-3 in onderhoud werd aangeboden met 130.000 km op de teller. Echter bij controle onder de motorkap vonden ze een onderhoudslabel met opschrift: volgende onderhoudsbeurt bij 260.000 km . Die had dus wel wat meer gelopen.
De regio Arnhem, Enschede staat bekend om de louche autohandelaren die knoeien met de importautos. Daar zitten dan ook geen onderhoudspapieren of boekjes bij :-)
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
Vraag bij een import auto om het onderhoudsboekje en eventueel facturen. Een telefoontje naar de garage waar de laatste beurt is gedaan kan soms een hoop duidelijkheid geven. Controleer wel of het chassisnummer in het boekje overeenkomt met de auto. Daar ben ik bij mijn eerste MX3 de fout mee ingegaan .
-
- Pilot
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
- Locatie: Geleen
Ik heb ook een geimporteerde mx, deze is wel uit 98.
Heb de eerste 2 maanden verschillende reparaties uitgevoerd.
Dynamo, airco-condensor, distributieriem + spanrollen. Later nog de koppeling.
Heb deze auto bij een bedrijf uit Apeldoorn gekocht, zij hebben hem geimporteerd.
Op zicht is importeren niet slecht, alleen nooit bij die mannen een import kopen!
Heb de eerste 2 maanden verschillende reparaties uitgevoerd.
Dynamo, airco-condensor, distributieriem + spanrollen. Later nog de koppeling.
Heb deze auto bij een bedrijf uit Apeldoorn gekocht, zij hebben hem geimporteerd.
Op zicht is importeren niet slecht, alleen nooit bij die mannen een import kopen!
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.