Draagarm gebroken???

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Red Mazda
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:38
Locatie: Ouddorp
Contacteer:

Draagarm gebroken???

Bericht door Red Mazda »

Ik heb een probleempje er is een stang afgebroken bij mijn linkerachterwiel ter verduidelijking heb ik een paar foto's genomen. Khoop dat iemand weet wat het is en wat het ongeveer zal kosten, of is er iemand die t voor mij kan maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Dat is een reactie stang! Gebroken? heb dat nog nooit eerder gezien of gehoord. Maar ik kan dat voor jou wel repareren als we een andere kunnen vinden. ;)
*Technical service Mazda mx-3.*
Red Mazda
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:38
Locatie: Ouddorp
Contacteer:

Bericht door Red Mazda »

Nou hij is gewoon doorgeroest zeg maar. De kogel om het zo maar te noemen die je op de grond ziet hangen die is door. Maar het probleem is volgende week dinsdag heb ik APK-keuring :? . Ik wil wel naar Heemskerk komen maar of dat nou verstandig is om met die reactie stang 150 km te gaan rijden :)
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Als je de hele stang weghaalt kun je er gewoon mee rijden. Het heeft geen kogels trouwens. 150km is best verweg ja. Als je een andere hebt dan kan ik die er op een zaterdag er wel onder zetten en dan kan ik hem maandag nog voor je apk keuren ook. € 29,- incl. afmelden.
*Technical service Mazda mx-3.*
Red Mazda
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:38
Locatie: Ouddorp
Contacteer:

Bericht door Red Mazda »

Ik denk niet dat ik voor zaterdag een nieuwe hebt, maar als jij hem goed kan keuren terwijl die stang eraf is wil ik maandag wel langskomen, kan je m gelijk een beurtje geven als je wilt/tijd hebt.
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Zonder reactie stang is hij natuurlijk afgekeurd. Ik bedoel dat je ermee kunt rijden naar bijvoorbeeld mij toe.En de ondderhoudsbeurt zou kunnen op zaterdag.Niet op maandag.Dan werk ik voor de boss. 8)
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
sunbeam
New member
New member
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 aug 2004, 05:42
Locatie: Barneveld

Bericht door sunbeam »

Ik zou er dus niet mee rijden.
als je hard moet remmen of over een hobbel rijdt dan knalt je wiel naar achteren en zijn je draagarmen krom
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

je hebt nu een 3puntsophanging als t ware, kan wel wat hebben maar 150 km rijden ermee is echt onverantwoord, naar de garage is t enige wat je er nog mee moet gaan rijden.

vervang gelijk de andere kant ook mee zal ook wel zo aan vervanging toe zijn ;)
Driven by a sixpack
Remy23
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 okt 2006, 14:16

Bericht door Remy23 »

Ahh, die van mij is dus ook gebroken. Ik vond m al tijden zo klote rijden. Lol van t weekend nog 200+ mee gereden. :oops: Nu maar ff een nieuw setje op de sloop regelen. Schijnt vaker voor te komen bij mx-3tjes. Heeft iemand nog wat liggen heel toevallig?

Groetjes remy
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Remy23 schreef: Schijnt vaker voor te komen bij mx-3tjes. Heeft iemand nog wat liggen heel toevallig?

Groetjes remy


komt vaker voor bij de mx omdat? komt miz haast nooit voor, zijn maar enkele topics hierover op het forum dus nou om te zeggen dat het VAAK voorkomt
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie