Altezza's afkitten!?!?

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

als er eenmaal vocht inzit is het een ramp om het weer helemaal weg te krijgen.
het beste wat je nu kan doen is eraf halen en ff fohnen zodat het vocht verdampt.
als dat gebeurd is idd nog een x helemaal opnieuw afkitten (ook de ventilatie sleufjes) gewoon helemaal dichtkitten het glas.
en misschien eerst de oude kitlaag weg snijden.
probeer de lamp in 1 laag te kitten, dus met 1 hand bedien je de kitspuit en met de ander roteer je de lamp.
dan heb je het minste kans op naadjes of oneffenheden in je kitwerk.
suc6 ermee ;)
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

het idee van de fohn is leuk, maar het enige wat het vocht zal doen is condenseren tegen het glas.
fohn wordt ook niet zo warm dat water verdampt dan kom je eerder bij de verfstripper uit...

wat een kritiek plekje is bij de altezzas is de bovenkant. schroef het afdekkapje eraf ( 2 schroefjes) nu zie je vast een mooie kier zitten..

lamp op de werkbank leggen, met de kitspuit ''stotend'' de kit in de gleuf spuiten. daarna een bakje warm water pakken en je vinger vochtig maken. daarna gelijkmatig over de kit strijken zodat je een mooie even toplaag krijgt. Als je wat druk uitoefend druk je de kit ook iets dieper in de gleuf waardoor de dichtheid nog beter wordt. telkens even het residu wat je wegstrijkt met je vinger afvegen en evt later nog een 2 laag aanbrengen als de vorige laag goed is uitgehard.
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

als je de fohn lang genoeg laat liggen trekt het weg.
heb het al eerder gehad met andere altezza's.
en wat je zegt van dat afdekkapje eraf, die moet er toch altijd af?
uberhaubt om je lampen op de juiste manier te verwijderen en anders kan je de lamp/glas naad nooit rondom afkitten.
halve lamp afkitten heeft geen zin, want water komt overal.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

RichMX-3 schreef:als je de fohn lang genoeg laat liggen trekt het weg.
heb het al eerder gehad met andere altezza's.
en wat je zegt van dat afdekkapje eraf, die moet er toch altijd af?
uberhaubt om je lampen op de juiste manier te verwijderen en anders kan je de lamp/glas naad nooit rondom afkitten.
halve lamp afkitten heeft geen zin, want water komt overal.


kapje hoeft er echt niet af om de lampen eruit te halen, alleen die schroef die aan de binnenkant op je achterbumper geschroefd komt.

en ik geef aan dat het kapje er afmoet ivm het kitten voor de volledigheid van het verhaal ;)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

owwww ok maar ik kan ze er niet afschuiven als ik dat kapje laat zitten.
dan komt tegen het kunststof gedeelte aan als je em weg schuift.
kapje eraf en no problemo
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

ik had vorig jaar ook veel condens in mijn altezza's. Ik heb ze er toen uit gehaald en een paar dagen op de verwarming gelegd. En had nergens geen last van.
Afbeelding
Gebruikersavatar
cootjev6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 498
Lid geworden op: 06 mar 2007, 14:04
Locatie: Omg Noord Holland

Bericht door cootjev6 »

ik heb gewoon een gaatje geboord in m'n altezza's en het vocht was toen binnen 2 dagen verdwenen en het kitten heb ik gedaan doormiddel van je vinger nat maken en zo doende de kit over het randje te smeren en doordat je vinger nat is krijg je een super net kit randje.

scheeld een hoop werk en het effect is top!
Hzzy
New member
New member
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 aug 2007, 14:30

Bericht door Hzzy »

:D bedankt voor de vele reacties mensen . .

Ik heb het gister en eergister met al dat mooie weer nog maar even aangekeken of ze droog dampte en het is idd nu veel minder geworden . .

Maar ik zal hem er toch maar even uit moeten halen naar het schijnt . . het duurt nu wel erg lang :clown:


Grtjs en tnx hzzy
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Hzzy schreef::D bedankt voor de vele reacties mensen . .

Ik heb het gister en eergister met al dat mooie weer nog maar even aangekeken of ze droog dampte en het is idd nu veel minder geworden . .

Maar ik zal hem er toch maar even uit moeten halen naar het schijnt . . het duurt nu wel erg lang :clown:


Grtjs en tnx hzzy


tsja.. als ze wat warmer worden kan het wel iets minder worden, maar zou eerder het probleem bij de bron gaan aanpakken, straks wordt het weer nog vochtiger en dan heb je gegarandeerd altijd condens erin
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

cootjev6 schreef:ik heb gewoon een gaatje geboord in m'n altezza's en het vocht was toen binnen 2 dagen verdwenen en het kitten heb ik gedaan doormiddel van je vinger nat maken en zo doende de kit over het randje te smeren en doordat je vinger nat is krijg je een super net kit randje.

scheeld een hoop werk en het effect is top!


Met afwasmiddel werkt ook super om het kit randje mooi glad te krijgen!
Afbeelding
Plaats reactie