CO probleem

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ik ga nog een laatste ding proberen... Lamda sensoren vervangen

Als het dat niet is plaats ik het spruitstuk terug

Maar dealer sensoren zijn 311 ex btw per stuk.
Universele zijn 65 p/stuk. Kan ik ook universelen gebruiken ?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

tip . voor je die dingen gaat vervangen , plaats nu echt even dat spruitstuk terug
kost je alleen even wat moeite , meer niet
dat andere kost je alleen maar geld vanwaar je niet eens zeker weet of het probleem daar zit
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
jeroentje.nl
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:40

Bericht door jeroentje.nl »

WhiteFinish schreef: Zodra ik de luchtslang tussen de voorste kleppendeksel en de intake lostrek, gaat de co helemaal omlaag naar de juiste waarde maar daarna stelt de ecu zich weer bij.


Dus meet de ECU te arm.... dat meet die met de lambda sensors.
of de ECU is te rijk afgesteld.
ljupce@mx3
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 aug 2006, 09:23
Locatie: Tilburg

Bericht door ljupce@mx3 »

ik denk niet dat de lamba sensor is want toen die van mij kapot was had ik een co van 1.3 %

zet anders tweeselfde (klze) naast elkaar en loop ale lijdingen na

en de lijding bij de voorste klepen deksel moet volges mij bij een klze afgedopt worden
want bij mij zit er niet eens aansluiting op heb je niet toevalig een k8 klepen deksel op

gr., ljupce
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

ik zou eerst idd de sensoren doormeten en mocht daar niets uitkomen dan zou ik het orginele spruitstuk even terugplaatsen als zou het vreemd zijn dat het daar aan zou liggen.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Een spruitstuk vervangen is ook niet zo gedaan...

Ik wil best de sensoren nameten maar gaat dat wel met een digitale voltmeter??

Via Jeroentje weet ik inmiddels dat je de blauwe draad moet meten.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

dat gaat met een digitale voltmeter. Je moet wel kijken of deze ook ohm kan meten.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Wat zijn dan precies de waardes die tevoorschijn moeten komen?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

ik zou zeggen, kijk eens in het werkplaatshandboek.
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Ik zou ook eerst meten, want meten is weten 8) en kan altijd weer geld besparen, dus niet direct nieuwe sensoren kopen :roll:

zie deze link, ivm je lambda sensoren:
http://www.fotobewaren.nl/foto/lambda-47401.html
Plaats reactie