kleppen

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

dat heeft de mazda dealer gedaan marcel, en mag aannemen dat die geen hema olie erin hebben gedaan. :mrgreen:
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

xedos schreef:dat heeft de mazda dealer gedaan marcel, en mag aannemen dat die geen hema olie erin hebben gedaan. :mrgreen:


Van de Gamma toch :lol: :mrgreen:
Ik weet uit ervaring dat verschillende Mazda-Dealers totaal geen verstand hebben van een MX-3 V6.
Mischien heeft Chantal er verkeerde olie inzitten waardoor de kleppen lawaai gaan maken.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

marcel v6 schreef:
xedos schreef:dat heeft de mazda dealer gedaan marcel, en mag aannemen dat die geen hema olie erin hebben gedaan. :mrgreen:


Van de Gamma toch :lol: :mrgreen:
Ik weet uit ervaring dat verschillende Mazda-Dealers totaal geen verstand hebben van een MX-3 V6.
Mischien heeft Chantal er verkeerde olie inzitten waardoor de kleppen lawaai gaan maken.


Denk dat dr geen een Mazda dealer echt verstand van een mx-3 heeft

Die kijken gewoon ff t werkplaatshandboek na en die olie die daarin staat gaat erin (de orginele v6 olie denk ik Dexelia heet dat geloof ik wat special voor de K serie is). en kwaliteitsolie gebruikt een merkdealer. geen goedkope prut ook ivm aansprakelijkheid. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

er zijn miss maar een handjevol monteurs vakidioten genaamd.. die echt alles weten van bepaalde automodellen..

niet zo gek dat ze het uit hun werkplaatshandboek halen...

plus het feit dat mazda's over het algemeen niet vaak inde garage hoeven te komen..

maare weer ff ontopic:

kan iemand ff voor chantal gaan luisteren?....
wellicht komen we dan weer wat verder..
To finish first, first you have to finish!
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Heel goed arjan

Terug naar het probleem, het getik

Denk inderdaad dat iemand er even naar moet luisteren. Maar groningen is voor een aantal niet om de hoek. MIsschien Tiga?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
chantal
New member
New member
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 aug 2007, 20:42
Locatie: Hoogezand

Bericht door chantal »

klopt... ik kan er ook niets aan doen dat ik zover weg woon.. hihi..
Gebruikersavatar
njboersma
New member
New member
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 mar 2006, 14:50
Locatie: Harkstede

Bericht door njboersma »

chantal schreef:klopt... ik kan er ook niets aan doen dat ik zover weg woon.. hihi..


Ik woon in Harkstede, das echt naast de deur van Hoogezand...

Ik wil ook wel even gaan luisteren.. ik weet iig wel iets van de bekende V6-tik, maar verwacht niet dat ik er echt verstand van heb ofzo... :oops:
Ik hoor het wel...

edit: denk idd dat als Tiga kan, dat het wel beter/nuttiger is :mrgreen:
If it ain't broke, you're not trying!
Rus...
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 aug 2007, 07:14

Bericht door Rus... »

Ik had ook getik maar dan heb ik olie vervangen (5W30)..en nu loopt motor lekker zonder getik...

ik heb bij Mazda dealer een folder mee genomen...daar staat dat er is een spul Forte The golden touch of zo iets maakt je kleppen en motor schoon...weet iemand er iets over? en welke middelen gebruiken jullie om motor en kleppen schoon te krijgen?
Gebruikersavatar
chantal
New member
New member
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 aug 2007, 20:42
Locatie: Hoogezand

Bericht door chantal »

oke.. ja ik weet ook niet welke olie ze me er in hebben gegooid.. hadde we eingelijk ff moeten na informeren.. beetje dom van me
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Rus... schreef:Ik had ook getik maar dan heb ik olie vervangen (5W30)..en nu loopt motor lekker zonder getik...

ik heb bij Mazda dealer een folder mee genomen...daar staat dat er is een spul Forte The golden touch of zo iets maakt je kleppen en motor schoon...weet iemand er iets over? en welke middelen gebruiken jullie om motor en kleppen schoon te krijgen?


leuk spul als je je olie toch moet verversen........................

meestal doe je dat net voor een olieverversing je kunt er niet mee door blijven rijden heb t er zelf niet in gedaan
Driven by a sixpack
Plaats reactie