Stationair toerental
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Stationair toerental
Vandaag apk keuring gehad... en afgekeurd
Een van de redenen was het stationair toerental. Mijn auto loopt (sinds plaatsing van het nieuwe inlaatspruitstuk) niet normaal stationair.
Als ie koud is, is er niks aan dan hand. Maar zodra de motor warm is schommelt deze heel erg in toerental.
In zijn vrij tenminste. 1500-500 -1500-500 zo op en neer.
Als ik nou via de luchtschroef dit bijstel zodat ie goed loopt, is mijn stationair in de versnelling niet meer goed.
Dus als ik mijn koppeling indruk en ik zet de auto in zijn 1, 2 etc valt ie dan uit.
Als ik die weer goed zet is het probleem weer andersom :(:(
Wie kan me helpen ??
Een van de redenen was het stationair toerental. Mijn auto loopt (sinds plaatsing van het nieuwe inlaatspruitstuk) niet normaal stationair.
Als ie koud is, is er niks aan dan hand. Maar zodra de motor warm is schommelt deze heel erg in toerental.
In zijn vrij tenminste. 1500-500 -1500-500 zo op en neer.
Als ik nou via de luchtschroef dit bijstel zodat ie goed loopt, is mijn stationair in de versnelling niet meer goed.
Dus als ik mijn koppeling indruk en ik zet de auto in zijn 1, 2 etc valt ie dan uit.
Als ik die weer goed zet is het probleem weer andersom :(:(
Wie kan me helpen ??
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
die kun je inderdaad doormeten pagina F2 099 is voor het doormeten van je idle klep al zal daar geen probleem zijn en pagina F2 150 voor de vaf
Ook hier zal hoogstwaarschijnlijk niets aan de hand zijn.
wanneer je stil staat en hij schommelt in toerental dan doet hij dit maar een bepaalde tijd en als je goed op let wordt dit naar verloop van tijd steeds minder omdat de ecu zich aan gaat passen om het schommelen tegen te gaan.
Ook hier zal hoogstwaarschijnlijk niets aan de hand zijn.
wanneer je stil staat en hij schommelt in toerental dan doet hij dit maar een bepaalde tijd en als je goed op let wordt dit naar verloop van tijd steeds minder omdat de ecu zich aan gaat passen om het schommelen tegen te gaan.
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Achter de "vuldop" van het koelvloeistof dus die dop op het blok, zitten 2 sensoren in het blok.
Één met een enkelvoudige draad, en één met 2 draden(dikke stekker) Die sensor waarop die kabel zit met 2 draden, dat is de temp sensor, die andere is ook een temp sensor, maar die geeft het signaal af naar de meter in je cockpit.
Als die sensor waarop de 2 draden zit, niet goed functioneerd, dan zal hij bij warme motor net zoveel weerstand afgeven naar de ecu, dan als bij koude motor................ gevolg warme motor blijft hoog in stationair lopen.
Check deze sensor eens bij warme motor. Stekker er af, de multimeter er op, en dan moet de waarde zijn bij WARME motor 0.29 tot 0.35 KOhm zijn.
Één met een enkelvoudige draad, en één met 2 draden(dikke stekker) Die sensor waarop die kabel zit met 2 draden, dat is de temp sensor, die andere is ook een temp sensor, maar die geeft het signaal af naar de meter in je cockpit.
Als die sensor waarop de 2 draden zit, niet goed functioneerd, dan zal hij bij warme motor net zoveel weerstand afgeven naar de ecu, dan als bij koude motor................ gevolg warme motor blijft hoog in stationair lopen.
Check deze sensor eens bij warme motor. Stekker er af, de multimeter er op, en dan moet de waarde zijn bij WARME motor 0.29 tot 0.35 KOhm zijn.