Probleem mbv demonteren Teller

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Nelezz
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 apr 2007, 19:06
Locatie: 's-Gravenzande

Probleem mbv demonteren Teller

Bericht door Nelezz »

Bij het vervangen van de tellerplaten ben ik op een klein probleempje gestuit :? Wanneer ik mijn teller unit los heb moet ik alleen nog de bedrading aan de achterkant los maken, maar ik heb nog geen mogelijkheid gevonden om het te doen.. wel met me hand door een piepklein gaatje kunnen proppen maar dat lukte niet helemaal!

iemand hier een oplossing voor ? Groetjes Niels
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Er zit in het midden van de stekker een soort van knopje, als je die in drukt trek je hem zo eruit.
Afbeelding
Nelezz
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 apr 2007, 19:06
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Nelezz »

maar hoe kom ik daar dan met me hand .. via de rechter kant of de linkerkant ?
Gebruikersavatar
Tiga
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 490
Lid geworden op: 09 mar 2004, 03:02
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Tiga »

Als je een V6 hebt kun je hem voorzichtig aan 1 kant beetje aantrekken zodat je de stekker los kunt krijgen...dit doe je dan ook aan de andere kant en dan kun je als laatset de middelste stekker loshalen.

Heb je een 1.6, dan ga je je handjes pijn doen. Want dan moet namelijk eerst de kilometerteller los gehaald worden. Hiervoor moet je onder je dashboard langs(je moet dan even op je rug in de auto gaan liggen) dan kun je net bij de kabel. daar zit een lipje op...indrukken en kabel naar achter trekken. Zodra die kabel los is gaat alles net als bij de v6
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

ff een aanvulling, als je het nieuw model 1.6 hebt hoef je geen kilometer kabel los te maken, is net als bij de V6 gewoon een kwestie van 3(meen ik) stekkers en dan heb je het hele klokkenhuis eruit.
Plaats reactie