KL-ZE of Turbo ? (1.8 V6)

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
fabian.mx3.v6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 jun 2007, 16:45
Locatie: Rotterdam

Bericht door fabian.mx3.v6 »

dan begrijp ik dus dat keuren niet nodig is.

ik heb ook nog nooit van gehoord dat hij zijn MX opnieuw gekeurd heeft na een swap
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

fabian.mx3.v6 schreef:dan begrijp ik dus dat keuren niet nodig is.

ik heb ook nog nooit van gehoord dat hij zijn MX opnieuw gekeurd heeft na een swap


de helft van de club rijdt hier rond met een ZE... dus totaal overbodig...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
mazzie_mx3
New member
New member
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jul 2007, 21:54

Bericht door mazzie_mx3 »

Dat maakt voor je verzekering dus wel uit. bij aanrijding ben je dus wel de lul. Die kijkt er wel naar. Je papieren moeten kloppen met je auto anders rij je niet in de auto die je papieren zeggen dat hij is. Geloof me ik had hetzelfde met een nissan 100nx waar ik een sr20d.e.t. ingezet en kreeg er ook gezijk mee. Motor moet kloppen met de papieren. en de vermogens afwijking klopt als het dezelfde motor betreft als in de papieren staat. en niet alle monteurs bij de garage zijn zo dom. en wat ook belangerijk is je remmen zijn berekent op het vermogen van de 1.9 en niet op de 2.5. En daarom moet je meer doen dan alleen je motor aanpassen. en daarom is keuren verplicht.
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

De verzekering kan idd wel moeilijk gaan doen als ze er achter komen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Juno
New member
New member
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jun 2007, 17:10
Locatie: Staphorst

Bericht door Juno »

En het maximale krijg je toch niet een mx3 versnellings bak kan max 410pk aan en een top van 250km/u meer kracht gaat niet mits je een aandere bak weet die past.


mazzie_mx3.......... Ken jij dan iemand met een KLZE of KLDE die boven de 400 PK uitkomt????????

Er rijden al heel wat KLZE-tjes rond in NL en allemaal met een MX3 of een MX6 versnellingsbak, ook die met turbo dus jou conclusie lijkt me ook wel wat voorbarig.
Een KLZE heeft rond de 190 tot 200 PK dus de grens van de 400 PK zitten we dan nog lang niet aan........
Xedos 6 KLZE
Gebruikersavatar
mazzie_mx3
New member
New member
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jul 2007, 21:54

Bericht door mazzie_mx3 »

die van peetje op het jeroentje.nl 290pk. en toen ik hem in leiden sprak was het al heel wat meer. dus nog ff door knutselen.
Gebruikersavatar
Juno
New member
New member
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jun 2007, 17:10
Locatie: Staphorst

Bericht door Juno »

290 Pk is nog lang geen 400...... en tegen de tijd dat de 400 berijkt wordt komen er vast wel meer problemen dan alleen de versnellingsbak.
Xedos 6 KLZE
Gebruikersavatar
fabian.mx3.v6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 jun 2007, 16:45
Locatie: Rotterdam

Bericht door fabian.mx3.v6 »

mazzie_mx3 schreef:Dat maakt voor je verzekering dus wel uit. bij aanrijding ben je dus wel de lul. Die kijkt er wel naar. Je papieren moeten kloppen met je auto anders rij je niet in de auto die je papieren zeggen dat hij is. Geloof me ik had hetzelfde met een nissan 100nx waar ik een sr20d.e.t. ingezet en kreeg er ook gezijk mee. Motor moet kloppen met de papieren. en de vermogens afwijking klopt als het dezelfde motor betreft als in de papieren staat. en niet alle monteurs bij de garage zijn zo dom. en wat ook belangerijk is je remmen zijn berekent op het vermogen van de 1.9 en niet op de 2.5. En daarom moet je meer doen dan alleen je motor aanpassen. en daarom is keuren verplicht.


misschien wel een domme opmerking maar goed

Stel
dat ik mijn 1.8 motor helemaal laat ombouwen naar een 2.5
als dat zou kunnen wat gaat de verzekering dan zeggen?
het is dezelfde motor.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

fabian.mx3.v6 schreef:misschien wel een domme opmerking maar goed

Stel
dat ik mijn 1.8 motor helemaal laat ombouwen naar een 2.5
als dat zou kunnen wat gaat de verzekering dan zeggen?
het is dezelfde motor.


hoeveel mensen hebben er nu ondertussen al een ZE? en van al die mensen hoeveel hebben de mx opnieuw gekeurd??? 0....

totaal overbodig, ten eerste kun je optisch echt niet zien of het nu een 2.5L of een 1.8 is

en ten tweede, je mag maximaal 40% in vermogen stijgen zonder dat de RDW er aan te pas komt..

er vanuitgaand dat een low compression ZE 190 pk heeft is er totaal niks aan het handje...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
fabian.mx3.v6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 jun 2007, 16:45
Locatie: Rotterdam

Bericht door fabian.mx3.v6 »

turbulence schreef:
fabian.mx3.v6 schreef:misschien wel een domme opmerking maar goed

Stel
dat ik mijn 1.8 motor helemaal laat ombouwen naar een 2.5
als dat zou kunnen wat gaat de verzekering dan zeggen?
het is dezelfde motor.


hoeveel mensen hebben er nu ondertussen al een ZE? en van al die mensen hoeveel hebben de mx opnieuw gekeurd??? 0....

totaal overbodig, ten eerste kun je optisch echt niet zien of het nu een 2.5L of een 1.8 is

en ten tweede, je mag maximaal 40% in vermogen stijgen zonder dat de RDW er aan te pas komt..

er vanuitgaand dat een low compression ZE 190 pk heeft is er totaal niks aan het handje...


Je hebt het punt bereikt waar ik heen wou. :mrgreen:
anders kan je wel voor elk dingetje naar het RDW gaan
Plaats reactie