Boete spoiler

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

Ricoh schreef:Jij doelt nu op de wet Mulder ?

geen id wat houd dat in? :mrgreen:
als er iets niet staat benoemd het een grijs gebied is ofzo?
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Ricoh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 298
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Ricoh »

Ik bedoel, waar haal je dat artikel vandaan.
Ik kan het wel gaan roepen, maar moet ook kunnen vertellen waar het staat.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

ik had via google gezocht voor je en zo kwam ik bij wat geciteerde wetgevingen uit, zoals deze........
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

Nightrider schreef:Damn , 140 euro!?
Bij ons is er een tuningkeuring.
Eerst lachten zij , nu lachen wij.
Want 1 maal dat in orde hebben ze geen bal te zeggen.
Daar hadden ze blijkbaar niet bij stilgestaan.



da kan wel waar zijn wa je zegt, maar als er op da tuningrapport bij bv. een uitlaat zal ik maar zegge, niet "reglementair" staat. dan kan volgens mij de politie er wel iet van zeggen aangezien het dan niet volges het reglement is!

dan kunne die volges mij wel zegge da je die eronder uit moet hale
i live my life for a mx-3
Gebruikersavatar
NightQrawler
Pilot
Pilot
Berichten: 790
Lid geworden op: 21 jul 2003, 23:31

Bericht door NightQrawler »

ik hoop dat je het voor laten komen,
want rij maar keer rond in dorp of stad waar je woont je bent vast niet de enige.
ik zou het iig respecteren als je dat deed, je heb immers gelijk!

ik zou iig uitdraai meenemen van het bovengenoemd artikel, fotos van jouw auto.
en evt. als voorbeeld een foto van subaru met huge spoiler, ook als is dat vanuit de fabriek, als jouwe gevaarlijk is die dat ook en dient het bij elke subaru bij de dealer verwijderd te worden!

het is gewoon te gek dat elke verbalisant de wet kan draaien/wenden totdat hij gelijk heeft!

ik vind je argument vd fietsdragers/dakdragers etc. ook geweldig!
wanneer gaan ze dat verbieden, zo'n stuur van een fiets tegen je kop..is vast erg pijnlijk :mrgreen:
fietsdrager op trekhaak,zit het stuur bijna of op zelfde hoogte als jouw spoiler, bijv. zo'n twinny-load. je zal er maar tegen aan fietsen of skaten.. :? :mrgreen:
If you dont like it, Customize it!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dub
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 258
Lid geworden op: 08 apr 2005, 11:47
Locatie: Surhuisterveen

Bericht door Dub »

Ja en dan heb je ook nog van die fietsdragers, waarbij de fiets wel 50 cm boven de auto uitsteekt!!!
Omdat die auto's geen trekhaak hebben denk ik, hebben ze een fietsdrager ontworpen die ergens op de achterklep zit, heb ze al meerdere keren zien rijden!!

Ben zelf ook al een aantal keren aangehouden voor me spoiler, maar tot nu toe geen boete, ze zeggen steeds dat het net kan, alleen ben wel aansprakelijk ben als er iemand door gewond raakt... zeggen ze...
It's time to ignition some straight automobil pimp.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Dub schreef:Ben zelf ook al een aantal keren aangehouden voor me spoiler, maar tot nu toe geen boete, ze zeggen steeds dat het net kan, alleen ben wel aansprakelijk ben als er iemand door gewond raakt... zeggen ze...


is vrij logisch te verklaren, een automobilist zou niet gauw gewond raken door een spoiler, maar fietsers wel en jij bent altijd verantwoordelijk ook als de fietser of voetganger fout was. Dus niks nieuws.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
NightQrawler
Pilot
Pilot
Berichten: 790
Lid geworden op: 21 jul 2003, 23:31

Bericht door NightQrawler »

precies..zou wel heel toevallig zijn als je aanrijding maakt of krijgt dat je toevallig degene met je spoiler raakt.
en dan nog fietsdragers is even gevaarlijk.Dat verbieden ze toch ook niet.
ben ook benieuwd hoe vaak het voorgekomen is dat een fietser een spoiler geraakt heeft, het percentage vd ongevallen, hoeveel procent vd fietsers wordt geraakt door een spoiler en hoeveel schades veroorzaakt door fietsdragers..

is gewoon weer leuke manier om het aantal boete's op te schroeven. :evil:
If you dont like it, Customize it!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Bericht door OizO »

Is er al verder iets bekend??
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
Gebruikersavatar
Ricoh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 298
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:43
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Ricoh »

ZO ! 7 maanden na het krijgen van de boete, en twee bezwarschriften verder heeft de ovj toch mijn bezwaren opnieuw bekeken en mijn beroepschrift gegrond verklaard.

Dit kan mooi als jurispudentie dienen voor als er nog iemand mee te maken gaat krijgen.

dit was mijn beroepschrift:

Code: Selecteer alles

Betreft: bezwaarschrift beschikkingsnummer: 99105231798

19-08-07 Leeuwarden

Geachte heer/mevrouw,

De OvJ heeft ten onrechte mijn beroepschrift ongegrond verklaard.

De betreffende spoiler is van de fabrikant Pakfeifer. Alle producten van Pakfeifer zijn TUV gekeurd. Dit is de strengste keuring in Europa. Met deze spoiler wordt de auto ook RDW en APK goedgekeurd.
In de APK reglementen is het volgende opgenomen:
artikel 5.*.48
Voertuigen mogen geen scherpe delen hebben die gevaar opleveren voor andere weggebruikers.
Scherpe delen die zich binnen de contouren van de auto bevinden zoals aluminium spoilers zijn ook afkeur.

Ik heb contact gehad met de RDW. Zij wisten mij te vertellen dat spoilers alleen afgekeurd en beboet worden als ze buiten de auto uitsteken, en/of als ze uit scherpe delen bestaan. Polyester spoilers zijn niet scherp maar rond afgewerkt en breken af bij een eventuele aanrijding waardoor ze geen gevaar opleveren voor andere weggebruikers. Op de foto’s kunt u zien dat de betreffende goedgekeurde Pakfeifer spoiler niet scherp is of uitsteekt. Fietsdragers met fietsen die 50 cm boven de auto uitsteken vormen echter wel een gevaar voor de weggebruikers bij een aanrijding. Deze zijn ook toegestaan. Evenals auto’s die fabriek af met een spoiler worden geleverd zoals de Subaru Impreza WRX *. Deze heeft een vergelijkbare spoiler met dezelfde afmetingen en gemaakt van hetzelfde materiaal.
De gedraging is alleen toepasbaar op spoilers gemaakt van metalen zoals u op de foto kunt zien.

De verklaring van de verbalisant is dus onjuist en is niet van toepassing op mijn auto. De RDW zal dit kunnen bevestigen. Volledigheidshalve zijn er nog een aantal extra foto’s toegevoegd.

Ervan uitgaand u nu voldoende geinformeerd te hebben,

Hoogachtend,


Ik ben erg blij dat ik toch heb volgehoude. ZO zie je maar weer, de aanhouder wint, ook bij dit soort onnozele boetes.
Die 140 euro kan ik binnenkort weer teruggestort krijgen van cjib.[/quote]
Plaats reactie