95 of 98

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

95 of 98

Bericht door cristof19 »

welke benzine gebruiken jullie ?

zou je zonder probleem kunnen overschakelen op 98
aangezien deze een hoger octaangehalte heeft.
i live my life for a mx-3
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

ik ben van 95 naar v-power gegaan.
had al gelezen en gehoord dat de moter in het begin iets stroever zou gaan lopen met de omschakeling maar dat zou zo'n weekje duren.
en hij werd idd iets stroever maar na ff goed gereden te hebben 1 a 2 dagen liep ie perfect.
reageert echt goed op het pedaal e.d. plus dat er meerdere stoffen inzitten omtrent het reinigen van je injectoren e.d.
+ een hoger octaangehalte.
vind je het te duur ??? ga naar http://www.unitedconsumers.com/ en vraag een tankpas aan voor een eenmalige koste van 5 euri en je bespaart 5 cent per liter. hebt ik ook :mrgreen:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

ik tank ook altijd V-power mij maakt de prijs helemaal niets uit, als ik voor 50 euro V-power tank en een maat van mij tankt voor 50 euro, euro 95 dan heeft hij 2 L 95 meer,,, dus ja daarop ga ik niet ligge piele, ik knal er gewoon V-power in :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Ik rij op 95.
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Ik rij eigenlijk verschillend, als ik in NL tank dan tank ik 95.

Maar ik rij ook vaker richting belgie en daar tang ik 98/v-power enz.
De prijzen daar liggen niet ver uit me kaar van95 tot 98.
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ik zeg zoeken...

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic ... hlight=ron

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic ... hlight=ron

deze discussie is al vaker langs gekomen....

ron95 is voldoende, ik tank wel 98 voor de ZE... zowieso lijkt me dit voor de hand liggend aangezien ZE uit japan komt waar ze zowieso al rijden met hoger octaangehalte...

zowieso is voordeel met ron98 of hoger ( DLD vpower is Ron100 dacht ik) is dat je minder detonatie hebt bij de verbranding, dus een soepelere loop... verder hebben de nederlandse hogere octaanbenzines soms reinigende stoffen toegevoegd welke goed moeten zijn voor de motor... ( maar of dit waar is..)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

tja ik tank LPG hahahaa maar ben dan ook een beetje vreemd :mrgreen:

LPG heeft een RON gehalte van 103 - 104,5 :mrgreen:
Voor de mensen die het wilde weten.
Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Bericht door OizO »

Ik heb al her en der gelezen dat als je een hoog compressieblok heb het beter is om een hoog octaangetal bezine te rijden (98 of hoger).
Ikzelf rijd met mijn k8 ook op 98 (tank bij Q8, niet al te duur 1,46 de liter). Ik vind mijne er beter op draaien en hij rijd iets zuiniger , ik reed eerst 1:7,5 en nu 1:8,5 (ja ik weet het das veel maar heb zware rechter voet en rij heel weinig autoweg)
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

heb ze nu al enkele dagen op 98 rijden.
ze loopt er idd beter van maar of je een prestatieverhoging voelt is niet echt merkbaar.
mss dat ie wat sneller op het gas reageert.
wat ik wel weet is dat ik nu wel 978 blijf tanken
i live my life for a mx-3
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

cristof19 schreef:heb ze nu al enkele dagen op 98 rijden.
ze loopt er idd beter van maar of je een prestatieverhoging voelt is niet echt merkbaar.
mss dat ie wat sneller op het gas reageert.
wat ik wel weet is dat ik nu wel 978 blijf tanken

waar kan je dat tanke :mrgreen: echt prestatie verbetering merk je niet, tenminste niet in die zin dat je opeens vooruit knalt.
tis idd je gasresponse en waarschijnlijk nog wat andere kleine dingetjes.
maar ook de reinigings middelen die zijn toegevoegd voor je moter
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Plaats reactie