Mogelijk steenmarter??
Moderator: Moderators
Mogelijk steenmarter??
Hey allemaal,
Ik kwam gister terug van uit eten in de parkeergarage en toen ik met mijn auto wegreed zag ik een hele felle flits....
Ik rij een stuk verder en hoor em als ik flink gas geef een hele irritante pieptoon maken en me temperatuurmetertje loopt iets hoger op dan normaal.
Na een paar seconde komt er een gesnerkte lucht de auto in en heb ik em langs de weg stilgezet.
Onder de motorkap gekeken, daar hong een heel klein beetje damp (vergelijk het een beetje met nevel), verder kon ik echter niets zien...
Ik weer verder gereden paar keer goed gas gegeven (weer een irritante pieptoon) en weer die verbrande reuk en me temperatuurmetertje weer een stukje omhoog (nog lang niet in het rood btw).
Ik weer gestopt en de kap open getrokken maar weer niets te zien..
Ik weer rustig verder gereden naar huis en de laatste 10 km eigenlijk nergens last van gehad.
Thuis gekomen meteen even verder gekeken erna, bleek dat me lamp rechtsvoor pleite is (zal wel de lichtflits geweest zijn in de parkeergarage) maar voor de rest helemaal niets, paar keer goed gas gegeven en kan niets raars zien onder de motorkap (hij lekt ook niets, klinkt niet anders dan normaal en is geen vermogen kwijt).
Ook branden er geen lampjes in de auto..
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn wat die gebrande lucht is??
Zou ik soms een steenmarter gebrandmerkt hebben?
Kan er soms iets kortsluiting hebben gemaakt en dat me iets kapot is gegaan?
Mogelijk de dynamo?
Brand er een lampje als de dynamo kasieweilen is?
PS: Moet je de voorbumper eraf halen om de lampen eraf te halen?
En is het normaal dat het binnenwerk in de lamp los zit (dat heb ik aan beide kanten)?
Ik kwam gister terug van uit eten in de parkeergarage en toen ik met mijn auto wegreed zag ik een hele felle flits....
Ik rij een stuk verder en hoor em als ik flink gas geef een hele irritante pieptoon maken en me temperatuurmetertje loopt iets hoger op dan normaal.
Na een paar seconde komt er een gesnerkte lucht de auto in en heb ik em langs de weg stilgezet.
Onder de motorkap gekeken, daar hong een heel klein beetje damp (vergelijk het een beetje met nevel), verder kon ik echter niets zien...
Ik weer verder gereden paar keer goed gas gegeven (weer een irritante pieptoon) en weer die verbrande reuk en me temperatuurmetertje weer een stukje omhoog (nog lang niet in het rood btw).
Ik weer gestopt en de kap open getrokken maar weer niets te zien..
Ik weer rustig verder gereden naar huis en de laatste 10 km eigenlijk nergens last van gehad.
Thuis gekomen meteen even verder gekeken erna, bleek dat me lamp rechtsvoor pleite is (zal wel de lichtflits geweest zijn in de parkeergarage) maar voor de rest helemaal niets, paar keer goed gas gegeven en kan niets raars zien onder de motorkap (hij lekt ook niets, klinkt niet anders dan normaal en is geen vermogen kwijt).
Ook branden er geen lampjes in de auto..
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn wat die gebrande lucht is??
Zou ik soms een steenmarter gebrandmerkt hebben?
Kan er soms iets kortsluiting hebben gemaakt en dat me iets kapot is gegaan?
Mogelijk de dynamo?
Brand er een lampje als de dynamo kasieweilen is?
PS: Moet je de voorbumper eraf halen om de lampen eraf te halen?
En is het normaal dat het binnenwerk in de lamp los zit (dat heb ik aan beide kanten)?
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Er gaan lampjes branden als je dynamo kapot is. Dus dat zal wel niet het geval zijn.
Ja, de voorbumper moet eraf als je de koplamp wilt demonteren. Nee, het binnenwerk hoort niet los te zitten. Maar met wat gekloot krijg je die wel weer vast
Ja, de voorbumper moet eraf als je de koplamp wilt demonteren. Nee, het binnenwerk hoort niet los te zitten. Maar met wat gekloot krijg je die wel weer vast
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Ik kwam gister terug van uit eten in de parkeergarage
is dat gezellig uit eten in een parkeergarage ????? haha las het de 1e x ff niet goed
maar de brandlucht en eventuele damp zal denk ik gewoon veroorzaakt zijn door de lamp en het aanwezige gas daarin.
en wat betreft de pieptoon, als ik soms me gas in trap hoor ik ook soms ergens heel vel werg een heeeeel licht piep toontje, maar volgens mij komt dat ergens bij mijn luchtaanzuiging vandaan.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Misschien is je spanningsregelaar stuk. Dan laadt de dynamo met een te hoge spanning waardoor lampen wat feller gaan branden of zelfs knappen. Ook kan dat de geur verklaren; Dingen worden warmer dan voorheen en beginnen weer wat te geuren daardoor.
Je dynamo lampje gaat alleen branden als de dynamo niet meer laadt.
Meet eens met een multimeter wat je laadspanning is.14-14,5V is okee. 16 niet meer. Dan kookt ie je accu leeg.
Je dynamo lampje gaat alleen branden als de dynamo niet meer laadt.
Meet eens met een multimeter wat je laadspanning is.14-14,5V is okee. 16 niet meer. Dan kookt ie je accu leeg.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
Bedankt voor de tips, ik zal ze morgen even uit gaan proberen..
Ben er vandaag niet meer aan toegekomen om nog naar mijn auto te kijken.
Maar als het de spanningsregelaar is, waar zit dat ding en is die duur?
Kzal morgen eens meten, maar kan wel verklaren waarom af en toe mijn lampen flikkeren.
Ben er vandaag niet meer aan toegekomen om nog naar mijn auto te kijken.
Maar als het de spanningsregelaar is, waar zit dat ding en is die duur?
Kzal morgen eens meten, maar kan wel verklaren waarom af en toe mijn lampen flikkeren.
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
Vandaag er nog even naar gekeken en de gesnerkte lucht komt zoals ik het kan zien/ruiken van mijn dynamo af dus denk dat die zijn beste tijd heeft gehad, ik ga hem morgen even laten doormeten.
Nu ik er op lette merkte ik wel op dat alle lampjes in de auto na een minuut of 2 te knipperen heel fel gingen brandden, dus het kan ook zijn dat die spanningsregelaar naar de knoppe is
Is het dan verstandig om een nieuwe dynamo te kopen, als die kapot blijkt te zijn of een te ruilen met dynamoruil voor een gereviseerde?
Nu ik er op lette merkte ik wel op dat alle lampjes in de auto na een minuut of 2 te knipperen heel fel gingen brandden, dus het kan ook zijn dat die spanningsregelaar naar de knoppe is
Is het dan verstandig om een nieuwe dynamo te kopen, als die kapot blijkt te zijn of een te ruilen met dynamoruil voor een gereviseerde?
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire