originele sideskirts, hoe vast te zetten?

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
ABG_mx3
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 okt 2006, 22:24
Locatie: Brummen

originele sideskirts, hoe vast te zetten?

Bericht door ABG_mx3 »

Hallo,

ik heb tweedehands originele sideskirts (degene voor de achterwielkasten) gekocht. nu heb ik alleen een vraagje. hoe worden deze vastgezet. ik heb gezien dat er in de wielkast twee gaten zitten, dus dat is gewoon bout/moer werk. maar hoe zit het met de drie gaten onder de auto, onder de auto zie ik namelijk alleen rechthoeken met een 'balkje' erin. moet hier eerst klemmen op gezet worden?

en wat is de story met de klitteband.

tevens heb ik een stabilisatorstang gekocht voor onder de motorkap, is het verstandig om hier eerst rubberen ringen tussen te zetten vanwge trillingen of is dit niet nodig?


als iemand me kan helpen heel erg bedankt.
er is maar één ding beter dan een mazda mx3 en dat is mijn vriendin (maar het is wel een close call ;-)
Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Re: originele sideskirts, hoe vast te zetten?

Bericht door M-Xtreme »

me&mymx3 schreef:tevens heb ik een stabilisatorstang gekocht voor onder de motorkap, is het verstandig om hier eerst rubberen ringen tussen te zetten vanwge trillingen of is dit niet nodig?


dit is verder niet nodig omdat dit toch strak staat krijgt die niet de kans om te trillen. als je er rubbers tusen zet is het effect van de veerpoot ook gelijk weg. of minder
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: originele sideskirts, hoe vast te zetten?

Bericht door WhiteFinish »

M-Xtreme schreef:
me&mymx3 schreef:tevens heb ik een stabilisatorstang gekocht voor onder de motorkap, is het verstandig om hier eerst rubberen ringen tussen te zetten vanwge trillingen of is dit niet nodig?


dit is verder niet nodig omdat dit toch strak staat krijgt die niet de kans om te trillen. als je er rubbers tusen zet is het effect van de veerpoot ook gelijk weg. of minder


Dat klopt niet helemaal.

Je veerpoot zorgt ervoor dat je chassis minder wringt en dus stijver is. Daar hebben rubberen ringetjes weinig invloed op. Dat is enkel de bevestiging.

Ja, orginele skirts zitten met zo'n rare plastic schroefjes vast en klittenband. Je zou ze ook kunnen kitten.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Als je ze achteraf monteerd, probeer ze dan rondom te bevestigen, bv. net kit zoals Robert al aangaf. Anders gaan de 'hangen', m.a.w. komen ze niet mooi strak tegen de carosserie te zitten. Bij de V6 zitten ze idd vast met een soort klitteband om dat hangen te voorkomen, ik weet niet of 't lukt om zoiets achteraf te besvestigen.
De veerpootbrug zou ik ook zonder extra ringen bevestigen, is simpelweg niet nodig.
Gebruikersavatar
ABG_mx3
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 okt 2006, 22:24
Locatie: Brummen

Bericht door ABG_mx3 »

allen bedankt voor jullie antwoorden. ik was sowieso van plan om voor de randen van de sideskirts 3M tape te gebruiken zodat ze niet zouden hangen, ik hoop dat dit werkt.

@MarcX3: ik heb toch geen andere moeren nodig als ik eerst de moeren van de schokbrekers losdraai en de stabilisatiestang er tussen zet?
er is maar één ding beter dan een mazda mx3 en dat is mijn vriendin (maar het is wel een close call ;-)
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

idd dat lijkt mij ook, dat is iig wel de meest gangbare manier.
Gebruikersavatar
ABG_mx3
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 okt 2006, 22:24
Locatie: Brummen

Bericht door ABG_mx3 »

@BlackSheep: dit vanwege de ruimte?

ik heb net de stabilisatiestang proberen te passen. het lijkt erop dat hij een halve centimeter te kort is. hoe dit kan ik weet niet. nu wil ik de schroefgaten iets bijboren, is dit een goed idee. of zijn er nog andere mogelijkheden.

btw weet iemand welke schroeven aan de onderkant van de eerdergenoemde sidskirts moeten, of welke klemmetjes?

gr. Hans
er is maar één ding beter dan een mazda mx3 en dat is mijn vriendin (maar het is wel een close call ;-)
tribal198
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 apr 2006, 00:19
Locatie: Den Ham (ov)

Bericht door tribal198 »

Heb nu ook een setje sideskirts op de kop getikt, welke kit kun je het best gebruiken?
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

tribal198 schreef:Heb nu ook een setje sideskirts op de kop getikt, welke kit kun je het best gebruiken?


er is er maar 1 de beste...

sikaflex!! :bier:
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
tribal198
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 apr 2006, 00:19
Locatie: Den Ham (ov)

Bericht door tribal198 »

onder heb ik ze nu met fikse zelftappers vastgezet in de plastic blokjes, achter met 2 schroefjes met zelfborgende moertjes.
Alleen de zijkant misschien ff met een föhn betje warm maken en in vorm drukken en met kit afdichten.
Plaats reactie