inruilwaarde

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dummie
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 dec 2005, 14:36
Locatie: sint-oedenrode

inruilwaarde

Bericht door dummie »

Ik heb mijn mx-3 nu 2 heele jaren en het bevalt me prima. Toen ik deze auto had gekocht wilde ik eigenlijk een V6 maar de meeste V6 komen van 1992 / 1993 en dat vond ik toen een beetje oud en daarom had ik een 1.6 van 1998 gekocht. Nu zit ik er aan te denken om toch opzoek te gaan naar een V6 van 1998 en heb er een paar gevonden. Niet heel erg veel maar ze zijn er wel :) .

Maar nu is de vraag wat ik terug zou krijgen voor mijn wagen. Ik weet het, hier kun je vrij moeilijk op antwoorden omdat je hem niet in het echt hebt gezien maar vraag het toch maar zodat ik een beetje weet of ik wel kan overstappen naar een V6.

Dit zijn de gegevens:
Mazda MX-3 (natuurlijk :P) 1.6 16v Silverstone
Kleur: zilvergrijs
Bouwjaar: 1998
KM: 200.000 binnenkort nieuwe distributieriem en kleine beurt.
Linkerdeur is ligt beschadigd
kleine roestplekjes onder sleutelgat van kofferklep. => dit was al toen ik hem kocht en is niet verder gaan roesten en kun je niet al te duur behandelen.
Bestuurders stoel aan linkerzijde versleten van het in en uitstappen.
Verder Nette auto heeft elk jaar een grote beurt gehad. APK-keuring bij de mazda dealer en zoals al eerder omschreven gaat hij binnenkort weg voor distributieriem en kleine dingen zoals ruitenwissers vervangen etc.
Heb nog alle APK papieren en rekeningen en ook van de vorige eigenaar en daar staan geen grote dingen op vermeld. Er zit nog zelf een mapje bij met allerhande boekjes: instructieboekje, boekje met mazda dealers van 1997 van heel europa, garantie bewijs en onderhoudsboekje, certificaat mazda anti-diefstalsysteem.

Ik wil graag een zo eerlijk antwoord dus als je er niks van kan zeggen heb ik het liefst dat je dat ook gewoon zegt ;)

Edit: Ik heb ook gekeken op verschillende auto zoekmachines zoals autotrack en autotrader maar daar kan ik mijn auto niet echt vergelijken met een ander model omdat bev. het aantal kilometers niet overeenkomen of de motor of kleur niet hetzelfde is.
Laatst gewijzigd door dummie op 19 jun 2007, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

En wat is de prijs van deze MX-3
Gebruikersavatar
dummie
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 dec 2005, 14:36
Locatie: sint-oedenrode

Bericht door dummie »

marcel v6 schreef:En wat is de prijs van deze MX-3


"Maar nu is de vraag wat ik terug zou krijgen voor mijn wagen."

Dat vraag ik dus aan jullie ;)

Ik heb er 2 jaar geleden 5750 voor betaald
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

denk een duizendje of 3 MAX....

standaard mx3, 2k gelopen ( voor veel mensen een drempel) 1.6 motor, indien mensen een mx kopen en een nieuwere gaat voorkeur toch vaak al naar v6 uit...

misschien via de dealer/garagebedrijf inruilen op een v6, krijg je er vaak nog iets meer voor terug tov particuliere verkoop
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
dummie
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 dec 2005, 14:36
Locatie: sint-oedenrode

Bericht door dummie »

turbulence schreef:denk een duizendje of 3 MAX....

standaard mx3, 2k gelopen ( voor veel mensen een drempel) 1.6 motor, indien mensen een mx kopen en een nieuwere gaat voorkeur toch vaak al naar v6 uit...

misschien via de dealer/garagebedrijf inruilen op een v6, krijg je er vaak nog iets meer voor terug tov particuliere verkoop


Bedankt voor de tip maar als ik er niet veel meer voor terug zou krijgen moet ik er toch nog maar een keer over nadenken of ik dat op korte termijn doe :) want wil ook aan een KL-ZE. Kan ik denk ik beter doorsparen tot de kerst en dan een goeie V6 kopen.
Gebruikersavatar
dummie
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 dec 2005, 14:36
Locatie: sint-oedenrode

Bericht door dummie »

Kent iemand deze mx-3 toevalig?

http://zoek.autotrader.nl/www/cars_advert?modelexact=1&make=Mazda&model=MX-3&keywords=v6&min_pr=&max_pr=&transmissionid=&fuel=&colour=&body=&min_year=&max_year=&min_mileage=&max_mileage=&accsry=3&distance=&postcode=&sort=18&dealertypeid=o&dealertypeid=g&dealertypeid=f&dealertypeid=m&dealertypeid=p&dealertypeid=b&id=200725294884316

Want ben wel geintereseerd maar hij heeft al twee jaar geen APK gehad dus weet niet of er iets mee is. Maar hij heeft wel 3 maanden garantie.
En ik weet niet of ik rood wel zo mooi vind ;) maar ik ga morgen kijken en dan zal ik het vragen hoe het zit.
Gebruikersavatar
Ron Mx-3
Pilot
Pilot
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 mar 2005, 12:50
Locatie: Leende
Contacteer:

Bericht door Ron Mx-3 »

Denk dat ie geen apk heeft omdat hij al enkele maanden stilstaat in hun showroom(ook niet gek voor zo`n prijs).
Gebruikersavatar
dummie
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 dec 2005, 14:36
Locatie: sint-oedenrode

Bericht door dummie »

Ja hij is wel aan de prijzige kant maar als je ziet dat hij maar iets van 50.000 heeft gelopen van '98 is en een v6 + van buiten en binnen lijkt hij bijna perfect. Met nadruk op lijkt he ;) want een foto kunnen ze natuurlijk mooi maken.
Plaats reactie