Turbulence

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

vanavond ben ik weer naar sebas gegaan om mn andere onstekingen te proberen...

nog steeds niks.... :cry:

in het begin leek het eventjes te gaan, maar hij wou maar niet starten...

onsteking hebben we van tiga zn mx afgesloopt ( thanx daarvoor m8) en die geplaatst, en mijn andere onsteking op die van tiga geplaatst...

die van tiga startte zonder problems met mijn onsteking, en die van mij deed gewoon helemaal niks op die van hem... :cry:

we zijn toch bang dat er ergens in de kabelboom iets mis is.... wat een feest :cry: :cry:
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

ik ben (nog) niet zo technisch maar als jouw ontsteking in die van Tiga het wel doet, lijkt het mij dat het probleem idd niet in de ontsteking zit.

Wat Stuurt je ontsteking aan?? dat is toch ook je ecu ofniet, wellicht dat daar nog iets niet helemaal lekker zit. wellicht ff een anderd proberen.


Blijft klote man, denk je eindelijk van het probleem af te zijn door er een andere moter in te gooien (was je toch al van plan, alleen nu iets eerder) en dan werkt ie nog niet :cry: Ik hoop dat je snel achter het probleem komt.

p.s. wel een geil blokje man ;)
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Precies, het lijkt mij ook dat je fout in de kabelboom zit. Je hebt nu ook de ecu vervangen door een kl ecu. Dit betekent dat dat probleem ook is uitgesloten.

Volgens mij heeft Hugo een schema van de ecu, hiermee kan je een aantal kabels gaan nameten.

Volgens mij zit er ergens in de kabelboom ook een zekering of een weerstand (weet niet precies waar). Hopelijk is deze niet kapot.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

we hebben meerdere ecu's geprobeerd... kl36 en k8... beide deden helemaal niks...

we hebben de ontsteking eigenlijk ook wel uitgesloten, daar zal de fout niet inzitten... maar nu kom je inderdaad op het verhaal dat er ergens in de kabelboom een fout zit :cry:

blokje is wel geil ja, nu moet ie het nog doen 8)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Wat je eens kan proberen om spanningen te meten op de stekkers van je ontsteking.

Meet wat er bij jou op komt te staan en meet het bij Tiga.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

ik denk dat het in de bekabeling zit, of zelfs mischien nog wel mooier in de stekker.
De reden dat ik dit denk is omdat jij meerdere ontstekkingen hebt geprobeerd welke elke keer andere resultaten hebben gegeven.
Aangezien het probleem dus duidelijk niet in de ontsteking zit is het enige wat tijdens het monteren beweegt de stekken en kabel.

Het lijkt dus alsof het of in de stekker of kabel zit, en dan ook nog eens dicht bij de ontsteking zelf.

In de stekker zou ook kunnen verklaren dat bij warme motor iets net een beetje uitzet waardoor er een slecht contact is.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Marcel_mx3 schreef:
In de stekker zou ook kunnen verklaren dat bij warme motor iets net een beetje uitzet waardoor er een slecht contact is.


als je doelt op mijn kapotte ontsteking: ligt aan de ontsteking, kapt er mee als die warm word. typisch gevalletje van kapotte ontsteking.



Stekker is idd een optie
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

En Jeroen, al wat voortgang ?? of nog steeds geen brullende motor ??
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

BlackSheep schreef:En Jeroen, al wat voortgang ?? of nog steeds geen brullende motor ??


nope m8... still no go...

ellende is, er staat nu nog een ford probe op de brug bij sebas aangezien die ook een ZE swap kreeg...

die is nu hopelijk bijna klaar en dan hebben ze weer tijd voor die van mij...

hij vonkt, krijgt benzine maar start niet... tiga is toch van mening dat het ergens in de signaalkabel zit op de ontsteking die dan naar de ECU loopt... het wordt toch doormeten en zien of er ergens een rotte kabel zit :cry:

het komt wel goed!! maar vorige week had ik het echt even gehad hoor, dacht echt dit wordt niks zo, maar ik blijf het volste vertrouwen houden in fullsize customs, hopelijk nog eventjes en we kunnnen echt weer los 8)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Tiga
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 490
Lid geworden op: 09 mar 2004, 03:02
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Tiga »

Helaas nog geen brullende moter. We zijn op het moment bezig met een Probe. Die had al eerder een afspraak staan...dus die heeft even voorrang. Maar het gaat allemaal helemaal goedkomen. Ik/wij hebben er nog steeds volste vertrouwen in dat we gaan vinden waar turb zijn probleem nu zit. Het lag dus niet aan zijn k8 blok. Dus we gaan alles met een fijn kammetje doorzoeken :mrgreen:
Plaats reactie