Inlaat spuiten

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Inlaat spuiten

Bericht door WhiteFinish »

Heb vandaag mijn nieuwe inlaat opgehaald maar voordat ik hem erop zet wil ik deze eerst graag spuiten.

Nu is mijn vraag:
Hoe kan je deze het beste schuren (schoonmaken) en wat voor verf moet je gebruiken? Inlaat wordt aardig warm dacht ik zo ;)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Motip heeft verschillende basis kleuren in hittebestendige lak. Die is geschikt voor temperaturen tot 600 graden. Ze hebben ook blanke lak voor de afwerking. Ze zijn gewoon bij de Gamma te koop. Om te zorgen dat de lak goed hecht is het wel de bedoeling dat je het +/- een half uur na het spuiten goed verwarmt (160 graden geloof ik). Maar die info staat uiteraard uitgebreid op de bus zelf.
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

En het schoonmaken kun je het beste doen met remmenreiniger.

Voor het spuiten even grondig schoonmaken met ammoniak.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Moet het niet geschuurd worden van te voren dan ?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Ik zou het wel even licht opschuren.
Met een zeer fijne korrel schuurpapier.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

gewoon even goed ontvetten met remmenreiniger of ammonia...

daarna licht opschuren met fijne korrel... wat ik zou doen als ik jou was is met de dremel de intake superglad maken, aan de buitenkant zie je die gietranden zitten he, waar de 2 delen aan elkaar komen... deze kun je nu nog mooi glad maken met een slijpsteentje en bijv een dremel..

daarna spuiten met bijv motip spuitlak hittebestendig, heb dit zelf ook gedaan en geeft mooi resultaat. blanke lak is niet echt nodig, tenzij het mooi moet glimmen..

het afbakken op 160 graden heb niet helemaal gedaan, even goed met de verfbrander erover en het hard ook goed door...

zo warm wordt je inlaat nu ook weer niet namelijk...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

ik heb mijn kleppendeksel tijdje geleden gespoten, en niet afgebakken, alleen met verfbrander gedaan. Helaas laat nu wel de (hittebestendige) verf los.

Nu wordt een kleppendeksel wel warmer als een inlaat stuk, maar toch zou ik het afbakken, just to be sure.

Staat meen ik ook op de de spuitbus, verwarmen voor goede uitharding.
Gebruikersavatar
Tiga
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 490
Lid geworden op: 09 mar 2004, 03:02
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Tiga »

BlackSheep schreef:ik heb mijn kleppendeksel tijdje geleden gespoten, en niet afgebakken, alleen met verfbrander gedaan. Helaas laat nu wel de (hittebestendige) verf los.

Nu wordt een kleppendeksel wel warmer als een inlaat stuk, maar toch zou ik het afbakken, just to be sure.

Staat meen ik ook op de de spuitbus, verwarmen voor goede uitharding.


Denk dat dat meer te maken heeft met slecht ontvetten dan met afbakken. Alles wat bij mij gespoten is onder de kap (kleppendeksels, inlaatspruitstuk, gasklephuis, enz enz) heb ik echt niet afgebakken en dat zit er nog steeds zo op alsof het nieuw is...en trust me; het heeft veel te lijden bij mij :nos:
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

dat zou natuurlijk ook kunnen, ik heb het toen der tijd schoongemaakt met wasbenzine voordat ik hem had gespoten. volgende keer denk ik toch een ander schoonmaak middel ;)
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

BlackSheep schreef:dat zou natuurlijk ook kunnen, ik heb het toen der tijd schoongemaakt met wasbenzine voordat ik hem had gespoten. volgende keer denk ik toch een ander schoonmaak middel ;)


Daar heb je t probleem al.

wasbenzine is niet ideaal daarvoor. er blijft troep en vettigheid achter als je t met wasbenzine doet. thinner of terpentine is veel beter
Driven by a sixpack
Plaats reactie