Meer vermogen door fijntunen

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Meer vermogen door fijntunen

Bericht door woytek »

Woensdag is de grote dag (morgen dus), ik ga eindelijk kijken voor een Mx-3. Een v6 zelfs! Ik hoop dat jullie al moe zijn van al mijn vragen. :mrgreen: Ik zal uiteraard laten weten of het gelukt is met de aankoop. ( en dan fijn een weekje op z'n minst wachten tot hij betaald/opgehaalt is. :cry: )

Maar ik heb natuurlijk grootse plannen, en wilde dus maar weer even een topic maken. :bla:

Ik weet dat vele veranderingen puur om het geluid gaan, en er geen echte vermogenswinst mee te behalen valt, maar toch hoop ik dat de combinatie wel helpt.

Ik zit nu te denken aan de volgende set-up:

RVS spruitstuk
Freeflow einddemper
Home-made Speed-Air intake (zou iemand mij kort kunnen uitleggen wat het verschil is tussen deze kit en gewoon een filtertje zonder nieuwe buis monteren?)
Power Boost Valve (kan iemand mij vertellen of dit wel de dingen zijn die ik bedoel? Scary had het erover)
Rangen van Ecu (als het goed is heeft dit een positief effect, vooral met power boost valve)

Opmerkingen en aanvullingen? :mrgreen: (wees niet bang om te zeggen dat een onderdeel totaal niet helpt, of de hele set-up niet werkt. Of misschien ontbreekt er iets?) Heeft bijvoorbeeld een kat vervanger echt nog veel effect? Wil het liefst APK-legaal blijven ;)


En weet iemand waar de links als www.mazdamx-3.nl/mx3/koudelucht, www.mazdamx-3.nl/mx3/rangen en www.mazdamx-3.nl/mx3/uitlaat gebleven zijn? Lijken me nuttig!

Alvast bedankt! :clown:

Woytek :bier:
Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Bericht door M-Xtreme »

je zal het best merken vooral het spruitstuk zal verschil maken.
het geluid word er in iedergeval wel een stuk mooier en harder van (mijn mening).

maar voor echt meer vermogen zou ik toch naar een kl-ze gaan kijken :)

en als je dan niet genoeg heb kunnen de opties die je genoemd heb altijd nog :)
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

M-Xtreme schreef:je zal het best merken vooral het spruitstuk zal verschil maken.
het geluid word er in iedergeval wel een stuk mooier en harder van (mijn mening).

maar voor echt meer vermogen zou ik toch naar een kl-ze gaan kijken :)

en als je dan niet genoeg heb kunnen de opties die je genoemd heb altijd nog :)


KL-ZE is helaas geen optie. Ik koop een Mx-3 met redelijk weinig kilometers en dat vind ik dus zonde. Verder heb ik geen geld om alles (remmen, koppeling etc) te vervangen. Ook een KL-ZE zelf is redelijk prijzig. ;)
Gebruikersavatar
Xtremer
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 159
Lid geworden op: 08 jan 2007, 20:31
Type Mazda: Anders
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Meer vermogen door fijntunen

Bericht door Xtremer »

woytek schreef:Home-made Speed-Air intake (zou iemand mij kort kunnen uitleggen wat het verschil is tussen deze kit en gewoon een filtertje zonder nieuwe buis monteren?)


Ik ga hier even in op de Air intake,

Als je alleen een filter monteer heb je wel een ander geluid, Maar om te zeggen van dat het veel verschil maakt, Nee. Ik zou tock ook andere buizen nemen of de Speed Air intake van green air waar jij naar toe linkt.
Dan gromt hij echt heel erg hard (Komt boven mijn uitlaat uit).
Ik heb hem zelf wel, Hij is wel duur. Je kan het zelf ook makkelijk genoeg maken. Klik maar op de onderstaande link. Ik post daar binnenkort een foto & Film van de Speed Air intake van green air.

Meer lees je hier
Rondzwervende ex-lid, zonder mx3, maar nog wel aanwezig op dit gezellige forum.
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

zo'n green kit is gewoon weggegooid geld. Veel geld voor weinig spullen.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Spruitstuk zal een goede investering zijn. Dit zorgt voor een beter koppel en strakker toerenverloop
Freeflow, ja tis is alleen geluid wat je krijgt.
Air intake.. Green is een hoop geld voor relatief weinig. Gewoon een ander goed filtertje kopen en zelf een intake maken.
PowerBoost Valve.. Is genoeg te vinden via de zoekfunctie. Persoonlijk denk ik niet dat het ontzettend veel nut heeft voor 150 euro.
Rangen.. slim ding. Wel pas als laatste doen.

In plaats van een dure greenfilter / powerboost valve zou ik inderdaad voor een katvervanger gaan. Vaak kom je er nog doorheen met de apk, anders ff omgooien bij apk.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Ik heb vandaag een Rode Mx-3 V6 gekocht!!! :mrgreen:

Ben echt super blij, eindelijk komt hij er dan. Woensdag kan ik hem ophalen.

Bedankt voor de reacties. Ik kan helaas de kat vervanger echt niet halen, mijn pa is er gewoon op tegen, hij word dan apk illegaal. Ik ben inderdaad niet van plan die green kit te halen van 260 euro, is me iets teveel. :mrgreen: Waarschijnlijk een Mazdaspeed filtertje van 35 euro van jeroentje en dan wat alu halen bij een gamma/praxis. ;)

Is het trouwens niet zo dat de combinatie van deze onderdeeltjes samen met het rangen toch een verschil oplevert? Een freeflow wil ik overigens ook meer voor het geluid. :mrgreen:

Woytek
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Rangen is echt puur om te finetunen, voor dat geld kun je EN een andere uitlaat En een open luchtfilter kopen. en kom je op ongeveer hetzelfde vermogenswinst uit.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

MarcX3 schreef:Rangen is echt puur om te finetunen, voor dat geld kun je EN een andere uitlaat En een open luchtfilter kopen. en kom je op ongeveer hetzelfde vermogenswinst uit.


goedkope uitlaat dan... :?

dacht dat ze het toen wel hebben gedaan bij verwijk, dat het iets van 60 euro kostte toen...

en even bij 1 topic blijven aub Woytek... heb de andere gesloten omdat je hier dezelfde vraag ook al beetje stelt ( en je antwoord ook al beetje krijgt)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

turbulence schreef:
MarcX3 schreef:Rangen is echt puur om te finetunen, voor dat geld kun je EN een andere uitlaat En een open luchtfilter kopen. en kom je op ongeveer hetzelfde vermogenswinst uit.


goedkope uitlaat dan... :?

dacht dat ze het toen wel hebben gedaan bij verwijk, dat het iets van 60 euro kostte toen...

en even bij 1 topic blijven aub Woytek... heb de andere gesloten omdat je hier dezelfde vraag ook al beetje stelt ( en je antwoord ook al beetje krijgt)

Hier in de buurt vroegen ze er iets van 500 voor omdat t tegelijk met chiptunen moest oid.
Driven by a sixpack
Plaats reactie