De manier om niet geflitst te worden, de kantelplaat

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

De manier om niet geflitst te worden, de kantelplaat

Bericht door BlackSheep »

nieuwe 'legale' manier om snelheidscamera's en traject controles te omzeilen.

Las vandaag dit op de televaag:

Kantelkenteken voorkomt flitsboetes
AMSTERDAM - Hardrijders hebben een nieuw wapen gevonden tegen bekeuringen. De Zweedse uitvinding Fox Plate zorgt ervoor dat automobilisten op elk moment hun kenteken kunnen neerklappen.

Het kantelkenteken wordt bediend via een kastje voor in de auto, waarop hardrijders met één druk op de knop hun kenteken omlaag of omhoog kunnen kantelen. Als het nummerbord naar beneden wordt gekanteld is het kenteken niet meer zichtbaar voor trajectcontroles en flitspalen, zo meldt het Dagblad van het Noorden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5964 ... html?p=1,1



Hier kun je hem bestellen, maar je raad het al, ze zijn "out of stock " best prijzig anders zat er toch binnekort eentje op mijn mx-je

http://www.foxplate.com/flash.php
ff doorklikken naar de webshop.

oorspronkelijk bedoelt om kentekens vrij te houden van sneeuw en modder.
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Dit idee had ik al zolang he, eigenlijk had ik het uit moeten werken :mrgreen:

Lijkt me overigens makkelijk zelf te maken, probleem is alleen dat je nog steeds op camera's moet letten, en tegen radar controles doe je niks... Tenzij je hele stukken zonder kenteken wilt rijden = niet zo slim ;)
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Lijkt me wel handig zo,n nummerplaat die je kan weg klappen.
Ik zou het niet op me MX willen hebben ;)
Waar kan je nou nog hard rijden in Nederland.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

in japan hebben ze die dingen al jaren. Daar wordt het gebruikt om weg te klappen zodat de intercooler meer koele lucht kan krijgen.
Natuurlijk wordt hij ook voor andere doeleinden gebruikt ;)
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

ik werkte vroeger bij een autogas inbouwstation
en daar hadden ze ook zo'n kantelplaat systeem liggen

bij die amerikaanse bakken zit de benzine en gas vulling achter de kentekenplaat..

alleen moet je het nog even van binnenuit kunnen bedienen
daar moet je wat op verzinnen
To finish first, first you have to finish!
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

mooi spul en ken het idd al een tijdje :mrgreen:
maar dit is alles behalve legaal want je nrbo behoort ten alle tijden leesbaar te zijn.
lees deze feedback maar eens:
Strafbaar

Het gebruik van de Fox plate is overigens wel strafbaar. De gebruiker riskeert niet alleen een flinke bekeuring van maar liefst 6700 euro maar wordt ook voor de rechter gedaagd, aldus Leo Maat van Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie. "Volgens artikel 41 van de wegen en verkeerswet is het strafbaar om de zichtbaarheid van het kenteken te belemmeren. Doet iemand dit willens en wetens, bijvoorbeeld met behulp van technische mogelijkheden zoals een kantelmechanisme, dan is dit voor de wet niet zomaar een overtreding maar een misdrijf. Vandaar dat er een boete uit de derde categorie tegenover staat die kan oplopen tot 6700 euro. Daarnaast loopt de gebruiker zelfs het risico om drie maanden de gevangenis in te moeten", aldus Maat.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

hahahaha ik wist dat wij nederlanders er iets op zouden vinden.

Flauw hoor ;) ik wilde er net een aanschaffen om te zorgen dat mijn kenteken zichtbaar blijft en ik zo iedere keer die sneeuw niet zelf vanaf hoef te vegen :mrgreen:
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Leuk spul maar inderdaad erg prijzig
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
NightQrawler
Pilot
Pilot
Berichten: 790
Lid geworden op: 21 jul 2003, 23:31

Bericht door NightQrawler »

crazyarjan schreef:ik werkte vroeger bij een autogas inbouwstation
en daar hadden ze ook zo'n kantelplaat systeem liggen

bij die amerikaanse bakken zit de benzine en gas vulling achter de kentekenplaat..

alleen moet je het nog even van binnenuit kunnen bedienen
daar moet je wat op verzinnen


had ik ook op mijn 1e auto, maar dat was handmatig systeem.
--
dit bovenstaandsysteem(foxplate) zou mooier zijn als er een ander kenteken tevoorschiijn kwam, bijv. Subtiel UP-YO-RS ofzo..
geen kent. valt erg snel op.
If you dont like it, Customize it!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
NightQrawler
Pilot
Pilot
Berichten: 790
Lid geworden op: 21 jul 2003, 23:31

Bericht door NightQrawler »

RichMX-3 schreef:mooi spul en ken het idd al een tijdje :mrgreen:
maar dit is alles behalve legaal want je nrbo behoort ten alle tijden leesbaar te zijn.
lees deze feedback maar eens:
Strafbaar

Het gebruik van de Fox plate is overigens wel strafbaar. De gebruiker riskeert niet alleen een flinke bekeuring van maar liefst 6700 euro maar wordt ook voor de rechter gedaagd, aldus Leo Maat van Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie. "Volgens artikel 41 van de wegen en verkeerswet is het strafbaar om de zichtbaarheid van het kenteken te belemmeren. Doet iemand dit willens en wetens, bijvoorbeeld met behulp van technische mogelijkheden zoals een kantelmechanisme, dan is dit voor de wet niet zomaar een overtreding maar een misdrijf. Vandaar dat er een boete uit de derde categorie tegenover staat die kan oplopen tot 6700 euro. Daarnaast loopt de gebruiker zelfs het risico om drie maanden de gevangenis in te moeten", aldus Maat.


dus veel slimmer is.. je kenteken achter eraf schroeven..wordt je aangehouden krijg je alleen de bekeuring dat je hem verloren bent.moet je natuurlijk wel onschuldig overkomen en zeggen ..erhm..vast verloren onderweg, ben je voor geloof ik 65eur. klaar :mrgreen:
If you dont like it, Customize it!!!
Afbeelding
Plaats reactie