Sport stuur monteren!!

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Riskion
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2006, 23:46
Locatie: Zwolle

Sport stuur monteren!!

Bericht door Riskion »

Geachte heer / mevrouw Niemeijer,


U heeft bij ons een bestelling gedaan via internet. Het gaat om een sportstuur. U heeft hier een stuurnaaf bij nodig. Bent u al in het bezit van een naaf voor een sportstuur of moet deze er ook bij worden besteld? Als we deze er bij moeten leveren, dan hebben we wat meer gegevens van de auto nodig: merk, type, bouwjaar en of uw originele stuur voorzien is van een airbag. Stuurnaven zijn leverbaar vanaf Euro 51,50 (ter vervanging van sturen zonder airbag).

Als de artikelen bij ons binnen zijn, moeten we deze dan naar u opsturen of komt u ze halen in onze winkel? De verzendkosten bedragen Euro 7,50 (rembours).



Met vriendelijke groet,


AVA Automaterialen BV
Groningen
Jan-Bert Grijpstra



Afbeelding
Mijn vraag luid heeft de standaard Mazda mx3 v6 1.8 1994 een airbag want ik heb hem nog niet inbezit zaterdag wel,,

En zo nee of jah ,, hoe zou je deze stuur moeten monteren,, ?

En zou ik ook nog een stuur naaf moeten hebben of zit er al 1 in weet iemand een antwoord op deze vragen ? :blink: :blink:
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

tis alsvolgt,
naar mijn weten zitten er geen airbags in die modellen.
wel heb je een naaf nodig anders is het onmogelijk je sportstuur te monteren !!!
als je je spul binnen hebt ga je als eerst je orginele stuur de-monteren.
ong.4 schroefjes en een grote bout die erg vast zit aan je stuurkolom.
vervolgens als het stuur eraf is kan je de naaf monteren en vervolgens het stuur monteren op de naaf.
als je weet hoe het moet ben je 5 min bezig. (ik dan tenminste).
neem de tijd en kijk goed wat je doet en als je vragen hebt dan stel je ze maar hier !!!
zorg ook dat je wielen recht staan voordat je begint te sleutelen anders komt je stuur scheef te staan ;)
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Riskion
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2006, 23:46
Locatie: Zwolle

Bericht door Riskion »

Bedankt voor de snelle reactie heb meteen nu ook aan naaf besteld dan kan ik mooi zaterdag meteen aan de slag :D
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Vindt het wel een dure naaf...

Van mij is van sparco geloof ik (of momo) en koste 30 euro.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
aggressor
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2040
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:50
Locatie: leiden

Bericht door aggressor »

sommige modellen hebben wel airbags en sommige niet.volgens mij zit hier geen bouwjaar ana verbonden.dus ik zou even wachten tot je zeker weet dat jouw mx geen airbag heeft
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Of hij wel of geen airbag heeft is makkelijk te zien. staat dan midden op het stuur! "AIRBAG" :?
*Technical service Mazda mx-3.*
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

idd als dat niet op het stuur staat of ergens op je dash/voorruit een sticker zit dan zitte er een airbags.
@whitefinish - prijzen lopen aardig uiteen.
eerste keer was ik ook iets van 30 kwijt.
maar laatst was ik weer 45 kwijt.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

en zorg dat als je stuur eraf haalt dat je wielen recht staan en dat je het stuur er niet scheef op zit, heeft de vorige eigenaar wel gedaanvan mx-3 en nu staat het stuur een beetje scheef als je rechtdoor rijd
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

DB89 schreef:en zorg dat als je stuur eraf haalt dat je wielen recht staan en dat je het stuur er niet scheef op zit, heeft de vorige eigenaar wel gedaanvan mx-3 en nu staat het stuur een beetje scheef als je rechtdoor rijd

stond ook in mijn speech ;) maar als het een klein beetje is kanhet ook zijn dat je auto uitgelijnd moet worden.
als ie iets meer naar een kant trekt tijdens het rijden (hard rijden) weet je dat ;)
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

nou dan hoeft die van mij niet uitgelijnt worden want hij gaat recht uit met 200 :bier:
Afbeelding
Plaats reactie