ontsteking vervangen en afstellen HOE???
Moderator: Moderators
ontsteking vervangen en afstellen HOE???
Kan iemand mij precies vertellen hoe ik mijn ontsteking moet verwisselen, en nog belangrijker hoe ik deze moet afstellen.
alvast bedankt
alvast bedankt
Burn the rubber not your soul
de 2 stekker losmaken.
de bougiekabels losmaken. (wel volgorde van nummering onthouden)
de drie schroeven die de onsteking vasthouden losdraaien en de onsteking in zijn geheel lostrekken.
nieuwe onsteking erop. (dit kan maar op 1 manier, let op het metalen stukje dat in het blok schuift.
schroeven vastdraaien
bougiekabels erop
stekkers verbinden en klaar
de bougiekabels losmaken. (wel volgorde van nummering onthouden)
de drie schroeven die de onsteking vasthouden losdraaien en de onsteking in zijn geheel lostrekken.
nieuwe onsteking erop. (dit kan maar op 1 manier, let op het metalen stukje dat in het blok schuift.
schroeven vastdraaien
bougiekabels erop
stekkers verbinden en klaar
-
- MazdaMx-3 Sponsor
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:40
jeroentje.nl schreef:je moet hem nog wel afstellen.
met een timing light.
Verbind pin 10 en gnd door in de diagnose stekker
Dan kan je hem instellen.
Het ontstekingstijdstip verandert niet als je de ontsteking vervangt.
Dat zit in de ecu en niet de unit zelf.
Het is niet onverstandig om het te controleren.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
crazyarjan schreef:Misschien wel handig om bij het vervangen van je ontsteking een merkteken te zetten.. en op de nieuwe dezelfde plek...
handigheidje vd werkplaats...
Volgens mij is het enige wat verschil uit kan maken met het plaatsen van een nieuwe unit dat er een heel klein verschil kan zitten in het mechanische deel. En dat is niet veel.
Het maakt dan ook niet uit hoe je de unit er op plaatst.
Immers, het zou dan betekenen dat wanneer ik mijn unit draai wanneer de motor niet draait en daarna weer start, dat de onsteking dan een ander tijdstip heeft, en dat is niet zo.
Of zie ik het verkeerd crazyarjan?
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering