vraagje Toerenltal omhoog bij lichten aan
Moderator: Moderators
- zilverbird
- Co-Pilot
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
- Locatie: limburg
vraagje Toerenltal omhoog bij lichten aan
Hallo,
Vraagje is het normaal dat als de auto bijvoorbeeld 800 toeren draait en als ik de lichten aan zet dat hij dan naar ongeveer 1000 of 1100 toeren heen gaat..
hij is van 98 is een V6 1.8..
ik weet niet of iemand hier daar ook last van heeft......
Met vriendelijke groet,
Zilverbird.....
Vraagje is het normaal dat als de auto bijvoorbeeld 800 toeren draait en als ik de lichten aan zet dat hij dan naar ongeveer 1000 of 1100 toeren heen gaat..
hij is van 98 is een V6 1.8..
ik weet niet of iemand hier daar ook last van heeft......
Met vriendelijke groet,
Zilverbird.....
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Er zit een systeem ingebouwd in je injectie dat het toerental verhoogt wanneer bv je airco aangat, of je lampen of je gaat sturen zodat je motor niet afslaat.
Ik heb het vaker gezien dat het een btje te veel gecorrigeerd wordt.
Bij mijn weten is dat niet even met een 'schroefje' verdraaien te verhelpen.
Ik heb het vaker gezien dat het een btje te veel gecorrigeerd wordt.
Bij mijn weten is dat niet even met een 'schroefje' verdraaien te verhelpen.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
- zilverbird
- Co-Pilot
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
- Locatie: limburg
hoi
klopt als ik het weer uit zet de lamp blijft hij zo hoog tot ik de koppeling een keer los laat in zijn vrij dan zakt hij mooi terug maar dit heeft hij nooit gedaan ,normaal ging hij meteen terug naar 800 toeren
dat is iets van een week of zo....terug dat hij daar mee begon....
Ooo en dat van die verwarming klopt ten delen als ik hem op stand twee zet dan gaat hij ook omhoog, maar zakt ook niet terug....
maar zet ik hem op stand een, wel dan heb ik nergens last van dan zat het toeren tal meteen terug....
is net of er een sensor dwars licht of inderdaad iets is met de dynamo...
het is niet erg maar wel gek dat hij dat nu in een keer doet...
alvast bedankt
groeten zilverbird...
klopt als ik het weer uit zet de lamp blijft hij zo hoog tot ik de koppeling een keer los laat in zijn vrij dan zakt hij mooi terug maar dit heeft hij nooit gedaan ,normaal ging hij meteen terug naar 800 toeren
dat is iets van een week of zo....terug dat hij daar mee begon....
Ooo en dat van die verwarming klopt ten delen als ik hem op stand twee zet dan gaat hij ook omhoog, maar zakt ook niet terug....
maar zet ik hem op stand een, wel dan heb ik nergens last van dan zat het toeren tal meteen terug....
is net of er een sensor dwars licht of inderdaad iets is met de dynamo...
het is niet erg maar wel gek dat hij dat nu in een keer doet...
alvast bedankt
groeten zilverbird...
- zilverbird
- Co-Pilot
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
- Locatie: limburg
Nee accu is het niet die is pas nieuw een maand geleden er in gezet....
en hij laat ook genoeg bij zo rond de 14,0v 14,5 volt
daar zit het hem niet in
misschien toch iets met een sensor, of via het systeem wat ingebouwd is in de injectie heeft daar iemand al eens van gehoort zo ja waar zit dit dan?
Groeten Zilverbird......
en hij laat ook genoeg bij zo rond de 14,0v 14,5 volt
daar zit het hem niet in
misschien toch iets met een sensor, of via het systeem wat ingebouwd is in de injectie heeft daar iemand al eens van gehoort zo ja waar zit dit dan?
Groeten Zilverbird......
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
- zilverbird
- Co-Pilot
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
- Locatie: limburg
Hallo,
voor die het willen weten en er misschien iets aan hebben,,,
na wat telefoontjes naar mazda garages heb ik het gevonden het bleek dat er niks stuk was aan sensors maar, de gasklep sensor stond niet goed
deze heb ik dus goed gezet eerst het gasklephuis helemaal zuiver gemaakt en toen op aanwijzing van een monteur afgestelddie zij ook dat het moet gebeuren als de auto warm is gereden, hij zij ook dat dat verschillend is per auto vandaar maar heb hem , afgestelt en in derdaad hij draait nu weer perfect.... hoog als het moet en laag als het moet en als ik nu stop voor een stop licht dan draait hij, 1100 toeren en zakt naar mate ik stil sta naar de 800 toeren...
Groeten Zilverbird
voor die het willen weten en er misschien iets aan hebben,,,
na wat telefoontjes naar mazda garages heb ik het gevonden het bleek dat er niks stuk was aan sensors maar, de gasklep sensor stond niet goed
deze heb ik dus goed gezet eerst het gasklephuis helemaal zuiver gemaakt en toen op aanwijzing van een monteur afgestelddie zij ook dat het moet gebeuren als de auto warm is gereden, hij zij ook dat dat verschillend is per auto vandaar maar heb hem , afgestelt en in derdaad hij draait nu weer perfect.... hoog als het moet en laag als het moet en als ik nu stop voor een stop licht dan draait hij, 1100 toeren en zakt naar mate ik stil sta naar de 800 toeren...
Groeten Zilverbird