Prijs distributie riem vervangen

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

fluffy
New member
New member
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 jan 2005, 15:00
Locatie: Eindhoven

Bericht door fluffy »

eej bedankt maar ik heb op die site gekeken en heb het niet kunnen vinden onder welke naam staat het op die site , ik werk trouwens bij een toyota dealer en daar hebben we alleen toyota gereedschap dus verder geen speciaal gereedschap voor andere merken...
fluffy
New member
New member
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 jan 2005, 15:00
Locatie: Eindhoven

Bericht door fluffy »

ik zou namelijk graag de hele beschrijving willen om deze riem te vervangen , kun je mij de url geven van het repair manuel?
Gebruikersavatar
RAG
New member
New member
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jul 2004, 02:45
Locatie: Huissen

Bericht door RAG »

fluffy
New member
New member
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 jan 2005, 15:00
Locatie: Eindhoven

Bericht door fluffy »

tnx he! :biertje:
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

De orginele distributieriem kost inderdaad ± 100 euro, weet niet hoe marcel aan 52 euro komt?? Ik als Automonteur heb het natuurlijk zelf gedaan en heb zelfs ook mx-3's van andere mx-3 rijders hun riem vervangen.Ik vraag er € 220,- voor incl. orginele Mazda Tandriem.Spanrol is meestal niet nodig om die mee te vervangen.Mocht het wel nodig zijn komen er alleen materiaalkosten bij.Speciaal gereedschap en kantelen van het blok is ook niet nodig.Je stuurbekrachtigingspomp hangt wel bijhoorlijk in de weg dus die moet er wel even af.Dus mochten mensen zijn die in de buurt van Heemskerk wonen, dan mogen ze natuurlijk contact met mij opnemen. ;)
*Technical service Mazda mx-3.*
fluffy
New member
New member
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 jan 2005, 15:00
Locatie: Eindhoven

Bericht door fluffy »

zo ik heb me riem vervangen ben er 3 uurtjes mee bezig geweest echt een eitje voor zo'n ding
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Ja is best te doen ja. Nokkenassen hoef je niet te blokkeren. alleen de spanner die moet ff terug gedrukt worden en met een dun pennetje vastgezet worden.
*Technical service Mazda mx-3.*
Plaats reactie