Koppakkingen checken....???

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Koppakkingen checken....???

Bericht door OizO »

Ik heb de laatste tijd last van koelvloeistof verlies en het wordt ook een klein beetje vies (overgens alleen als ik flink met em geknalt heb ;) ). Nu zei een vriend van me vandaag dat ik me koppakking(en) misschien kapot had... :?

Maar met deze kou valt de witte rook uit de uitlaat natuurlijk niet echt op, nu was mijn vraag of er misschien een andere makkelijkere manier is om te controleren of een of beide koppakkingen kapot zijn??? :roll:

BTW : zonder hem naar de garage te hoeven brengen ;)
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
master peanut
Pilot
Pilot
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2005, 18:22
Locatie: almere

Bericht door master peanut »

Tsjah die van mij was deze maand helaas naar de klote.
Ben even bij de garage geweest die keken even onder de kap en voelde ergens op het motorblok of ze olie konden vinden en dat was zo.
Maar waar ze nou precies keken weet ik niet zo meer was in iedergeval 5 minutenb werk om het te controleren.
Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Bericht door OizO »

Ik lees net in een ander topic dat ze dat bij de garage kunnen controlen waar je koelvoloeistof verdwijnt (is namelijk me koelvloeistof die verdwijnt) door een pompje op de radiateur te zetten en druk op het systeem te zetten.
Waarmee je kan controleren of de waterpomp (hebk pas vervangen dus gok niet dat het die is)/koppakkingen en rest kunnen controleren.

Iemand hier ervaring mee??
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Je kan inderdaad druk op je systeem zetten.

Je kan ook je olie eens pijlen.. als je allemaal puntjes / druppels erin ziet zitten betekend het ook dat er koelvloeistof bijzit. Dit duid vaak op een kapotte koppakking.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

vaak kan je het zien aan de bougies. 1 of meerdere bougies zijn heel schoon. Dan kan je zien dat deze cilinder koelvloeistof verbrand.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Bericht door OizO »

Dank je wel voor die tip, maar moet ik dat doen als de motor warm is of als ie koud is? (Heb het vanmiddag gedaan toen ie warm en toen heb ik niet echt iets vreemds kunnen zien....)
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

der was toch ook een foefje
als je de peilstok er uit haald ,en houdt er onder bij het puntje een aansteker aan .
dan zou t moeten gaan knetteren als er koelvloeistof bij zit
kan dat kloppen ?
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

bramx3 schreef:der was toch ook een foefje
als je de peilstok er uit haald ,en houdt er onder bij het puntje een aansteker aan .
dan zou t moeten gaan knetteren als er koelvloeistof bij zit
kan dat kloppen ?


was het niet andersom, dat je wat koelvloeistof uit bijv je overlooptankje en dit moest aansteken, en als er olie inzit dat het begint te knetteren
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

Gewoon kijken naar je olie,als die grijs is dan zit er dus koelvloeistof door en dat wil zeggen dat er een lek zit in je koppakking.Er lekt dan koelvloeistof via een van de koelkanaaltjes in je olie.
Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Bericht door OizO »

Heb net effe de olie gecontrolleerd en ik zie geen druppels/vage menging, is gewoon pure olie en de kleur is ook goed.... 8)

Straks maar nog effe de bougieplugs controlleren maar krijg het vermoeden dat het niet mijn koppakking(en) is/zijn. :roll:
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
Plaats reactie