TIP!! Voorkom door roesten part 2.

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Noblegreen V6
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 aug 2006, 19:17

TIP!! Voorkom door roesten part 2.

Bericht door Noblegreen V6 »

Even een TIP.

Ik was laatst met de mx3 aan de gang voor wat boddy onderhoud en
ik had nieuwe luidsprekers gekocht en die moesten in de deur worden monteert en dat deed ik met een maat van me. Dus zo haalde hij het deur paneel eraf met de benodigde elektra stekkers, en toen bezag hij het binnenwerk van de deur zegmaar en tot zijn grote schrik zag hij dat er wat roest in de deuren zat zowel L/R binnen in zegmaar. Maar wat blijkt nou het water wat van de ramen af stroomt door de raamrubbers heen loopt in de deur en beneden zitten wat lucht gaten en daar stroomt het water weer doorheen, en daarom is dat ja veroest zegmaar. Wij hebben gelijk de deuren geverft met een soort hammerite en daarna een dag erna met zwarte tectiel ingespoten. Het roest zit vooral in de randen echt onderaan en wat bij de deur zelf op. Dus maak het eerst goed droog met de kompressor en schoon want er zitten ook ja algen troep in en andere vieze dingen. En dan verfen of in tectileren (dikke laag)
Ik hoop dat julie wat met deze TIP kunnen en ja dan ook uitvoeren natuurlijk het kost wat tijd maar je deuren door laten roesten zou echt zonde zijn.

MVGR NG V6.
Gebruikersavatar
casper
New member
New member
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 nov 2006, 17:29
Locatie: vlijmen

Bericht door casper »

of een andere tip met waarschijnlijk minder werk effe een spuitbusje tectiel halen en de onder kanten van je deur even goed der mee vol blaffen en dan roest het ook niet meer verder ;)
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Blaffen doet een hond toch :mrgreen:
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

casper schreef:of een andere tip met waarschijnlijk minder werk effe een spuitbusje tectiel halen en de onder kanten van je deur even goed der mee vol blaffen en dan roest het ook niet meer verder ;)


ja goed idee... en dan spuiten we direct ook de ontwateringsgaatjes dicht waardoor er helemaal geen water meer uit de deuren kan komen ;)

heb mn binnenpanelen laatst bekleed met loodbitumen dempingsmatjes, en heb er toen goed opgelet dat er geen roeterij binnenin was, maar ik heb het probleem nog niet gevonden, maar mocht het wel zo zijn, dan is het idd een goed idee om er even wat hammerite oid in te spuiten
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Wij hebben daar ook GEEN roest!


Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Noblegreen V6
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 aug 2006, 19:17

Bericht door Noblegreen V6 »

Appart dat er ook mensen zijn die geen roest vorming hebben in de deuren. Zou het dan aan de deur raamrubbers liggen?
Je moet die lucht gaten niet dicht maken natuurlijk!!! want dan kan het niet meer luchten en ja als er water in komt ja dan heb je het liefst ook dat het er regelrecht weer uitloopt.
Leuk al die reacties!

MVGR NGV6
Plaats reactie