Mx3 Total Loss door iemand anders zn schuld!!!!!!!!!!

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

ik ga met turb mee!
Afbeelding
Gebruikersavatar
snipes
New member
New member
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 jul 2005, 18:14
Locatie: Deventer

Bericht door snipes »

Hallo,

Ik vind de dagwaarder aan de lage kant voor een 1998 mx3. Ik moet dit soort zaken ook af handelen. Voor een klant zou ik dan hier ongeveer op komen.

Ik ga dan altijd met de expert naa www.vergelijk.nl en voor de gegevens in en neem het gemiddelde van de v6 dit komt neer op een €7000.-, maar je hebt laatst nog andere onderdelen gemonteerd dus dat moet je ook nog er bij optellen dan kom je denk ik wel op een andere bedrag, toch? En als je afstand doet van die auto zou ik alle dure dingen teplaatsen en de orginele troep er weer aan. Jij moet schade loos gesteld worden, dus jij moet een gelijk waardige auto weer hebben. dus ook met bijna nieuwe wielen.

succes laat je niet te makkelijk om kopen het blijven experts!!!
Gebruikersavatar
NightQrawler
Pilot
Pilot
Berichten: 790
Lid geworden op: 21 jul 2003, 23:31

Bericht door NightQrawler »

kijk dat is nou erg goede info!!!!
If you dont like it, Customize it!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sebastian
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 dec 2006, 18:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Sebastian »

Dat is inderdaad hele goede info. Bedankt nog daarvoor!

Ik heb alleen een vraag over de ''second opinion''. Ik hoorde namelijk van een man van het schadebedrijf dat dit ook een nadeel heeft. Volgens hem zou dan hetvolgende kunnen gebeuren:
Van de eerste dagwaardebepaling en de nieuwe dagwaardebepaling wordt dan het gemiddelde genomen. Hij vertelde dat het dan kon gebeuren dat dit ook nadelig kan werken als de second opinion (fors) lager uitvalt. Dan zou je volgens hem betekenen dat je een lager bedrag krijgt dan in eerste instantie is bepaald. Is dit daadwerkelijk het geval?

In principe kan ik met €6500 al best tevreden zijn. Ik heb destijds (Mei 2006) de Mx3 voor een hele goede prijs kunnen kopen. De vraagprijs was €7000. Echter na een paar stevige en langdurende onderhandelingen heb ik m uiteindelijk voor een heel mooi bedrag van €5500 kunnen kopen. (Daar was ik eigenlijk best wel trots op.... :p )

De velgen, air intake en andere mooie dingen die ik erop had gezet zijn gelukkig nog heel gebleven. Alleen mijn dubbele Remus uitlaat is ook verloren gegaan.

Is het in dit geval nog echt de moeite om voor meer te gaan? En hierbij bedoel ik dan in het geval van de gemiddelde berekening van de second opinion met de eerste berekening..... Of is dit uberhaupt wel het geval van dat verhaal van die man? Ikzelf heb er namelijk nog nooit van gehoord.....
Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Bericht door OizO »

Ligt eraan....
Door wie is de expert ingeschakelt in eerste instatie?:
Door de tegenpartij
Eigen maatschapij
Of een eventuele rechtsbijstandsverzekering.

Je kan overgens ook onderhandelen met je expert, als je tegen hem al zegt dat je het aan de lage kant vind zijn ze meestal wel zo dat ze het bedrag al wat omhoog gooien
(Onderhandel dan met een paar voorbeelden van auto sites die soortgelijke autos als die van jouw te koop hebben staan voor (natuurlijk een hoger) bedrag)
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Sebastian schreef:In principe kan ik met €6500 al best tevreden zijn. Ik heb destijds (Mei 2006) de Mx3 voor een hele goede prijs kunnen kopen. De vraagprijs was €7000. Echter na een paar stevige en langdurende onderhandelingen heb ik m uiteindelijk voor een heel mooi bedrag van €5500 kunnen kopen. (Daar was ik eigenlijk best wel trots op.... :p )

De velgen, air intake en andere mooie dingen die ik erop had gezet zijn gelukkig nog heel gebleven. Alleen mijn dubbele Remus uitlaat is ook verloren gegaan.


dus je pakt zowieso gewoon 1000 euro winst... dan kun je wel de geldwolf uithangen, maar winst pak je er zowieso al op..

en als je dan alle aftermarket parts eraf haalt ( velgen, filter etc) dan zou ik er niet eens 1 minuut over moeten denken..

je kan wel de gok nemen dat je ''misschien'' meer krijgt, maar voor het zelfde geld keert deze gulzigheid tegen je en dan valt het straks lager uit en dan denk je van ''had ik toch maar....''
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Sebastian
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 dec 2006, 18:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Sebastian »

Ik heb mijn besluit genomen. Na enkele afwegingen en antwoorden van jullie en anderen heb ik besloten om het bij de aangeboden uitkering te houden. Zeker omdat ik er al 'winst' op maak.

Ik kom er behalve de whiplash toch nog redelijk goed vanaf.
Ik kijg zelfs al deze week mijn geld uitgekeerd.

Ik ga dan ook aanstaande weekend een mogelijk nieuwe Mx3 bekijken.
Ik zal jullie op de hoogte houden en als ik hem heb zal ik de foto's plaatsen....

Nog bedankt voor jullie antwoorden en adviezen!
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

iig mooi dat je weer mx gaat rijden kerel!!!!

en als je hem hebt wel even een profieltje aanmaken op de homepage he, en de fotos hier ff posten!!!

we hopen je eens wat vaker nog hier te zien, en misschien eens een keer met je mx op een van de meetings :bier:
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Sebastian
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 dec 2006, 18:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Sebastian »

Tja, de Mx3 is toch wel een heerlijke en prachtige auto!

Ik zal dan ook zeker als ik weer een nieuwe heb een profiel aanmaken en foto's plaatsen.

Ik zal ook zeker over een tijdje een keer langskomen op een van de meetings. Ik zal alleen eerst alle onderdelen weer op mijn nieuwe Mx3 zetten. Ben ook zeker benieuwd naar de auto's van de andere clubleden.

:bier:
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Nou onderschat een wiplash niet, ik weet niet in hoe erg het bij jou is.
Maar ik ken iemand die er z'n hele leven last van zal houden.
Afbeelding
Gesloten