2.0 V6 GT van 323F

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

2.0 V6 GT van 323F

Bericht door mx3freak »

wie weet of de comp./ecu van de 323F 2.0 V6 hetzelfde is als de originele ecu van de 1.8 v6 k8 motor?

als dat niet het geval is, wat is dan het gevolg als je de 2.0 op de ecu van de 1.8 aansluit?
sander
Pilot
Pilot
Berichten: 553
Lid geworden op: 02 jan 2004, 04:16
Locatie: voorschoten
Contacteer:

Bericht door sander »

informeer ff op het forum van mx-3.com!
ff acount aanmaken en je vraag stellen!
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

sander schreef:informeer ff op het forum van mx-3.com!
ff acount aanmaken en je vraag stellen!


ben al een paar keer op die site geweest maar ik kom er geen wijs uit...
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

je krijgt vermogensverlies doordat je VRIS punten niet meer kloppen op de eprom. Mogelijk dat ie wat minder zuinig gaat rijden.
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

mx almere schreef:je krijgt vermogensverlies doordat je VRIS punten niet meer kloppen op de eprom. Mogelijk dat ie wat minder zuinig gaat rijden.


kan het ook zijn dat ie kut gaat lopen daardoor??
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Ja. Het kan zijn dat je air/fuel ratio niet meer klopt, stationair niet meer lekker, en VRIS (dus lengte van de luchtinlaat) niet optimaal. Maar waarom zou je het willen doen?
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

mx almere schreef:Ja. Het kan zijn dat je air/fuel ratio niet meer klopt, stationair niet meer lekker, en VRIS (dus lengte van de luchtinlaat) niet optimaal. Maar waarom zou je het willen doen?


omdat ik nu een 2.0 blok heb draaiend op de 1.8 ecu en ie idd kut loopt erop, heel onregelmatig stationair en dikke witte rookpluimen...
de auto waar het blok uitkomt, een schade 323F, had dat niet, was starten en netjes draaien, was bij de wit in almere, heb ik zelf gezien 2 weken geleden...
Gebruikersavatar
NightQrawler
Pilot
Pilot
Berichten: 790
Lid geworden op: 21 jul 2003, 23:31

Bericht door NightQrawler »

mx3freak schreef:
mx almere schreef:Ja. Het kan zijn dat je air/fuel ratio niet meer klopt, stationair niet meer lekker, en VRIS (dus lengte van de luchtinlaat) niet optimaal. Maar waarom zou je het willen doen?


omdat ik nu een 2.0 blok heb draaiend op de 1.8 ecu en ie idd kut loopt erop, heel onregelmatig stationair en dikke witte rookpluimen...
de auto waar het blok uitkomt, een schade 323F, had dat niet, was starten en netjes draaien, was bij de wit in almere, heb ik zelf gezien 2 weken geleden...


kon je de ECU die erbij hoort niet meer krijgen dan.
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

MX-john schreef:
mx3freak schreef:
mx almere schreef:Ja. Het kan zijn dat je air/fuel ratio niet meer klopt, stationair niet meer lekker, en VRIS (dus lengte van de luchtinlaat) niet optimaal. Maar waarom zou je het willen doen?


omdat ik nu een 2.0 blok heb draaiend op de 1.8 ecu en ie idd kut loopt erop, heel onregelmatig stationair en dikke witte rookpluimen...
de auto waar het blok uitkomt, een schade 323F, had dat niet, was starten en netjes draaien, was bij de wit in almere, heb ik zelf gezien 2 weken geleden...


kon je de ECU die erbij hoort niet meer krijgen dan.


die is heel anders gestekkerd, maar het probleem is verhoplen en rijd helemaal geweldig nu
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

wat was het nou dan?
Plaats reactie