Mx3 Total Loss door iemand anders zn schuld!!!!!!!!!!

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Sebastian
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 dec 2006, 18:39
Locatie: Rotterdam

Mx3 Total Loss door iemand anders zn schuld!!!!!!!!!!

Bericht door Sebastian »

Beste Mx3-leden,

Ik zal me eerst voorstellen.
Ik ben sebastian en woonzaam in Rotterdam.

Sinds Mei 2006 was ik trotse eigenaar van een prachtige Mx3 V6 uit 98' met alle denkbare opties en in de kleur Noble Green.

De auto was is perfecte staat. Geen krasjes/ deukjes/ roest oid. gewoon helemaal perfect. Na het plaatsen van enkele onderdelen als een dubbele Remus uitlaat, greenfilter, velgen etc was ik al een eind op weg om de auto nog mooier te maken.

Echter vorige week vrijdag kwam ik van mijn werk en stond wachtend stil in de file op de A20. Toen ik in mijn achteruitkijspiegel keek zag ik iemand met hoge snelheid aankomen........ En inderdaad...... Deze persoon heeft me met de volle 100 km/ uur van achteren ingeramd!
Het was zo hard dat de radio en aansteker eruit schoten!

Deze idioot (heel zacht uitgedrukt) zat niet op te letten omdat hij de weg kwijt was en op alles behalve de weg zat te letten.

Behalve een whiplash rijker ben ik nu een schitterende mx3 armer. de auto is Total Loss verklaard.

Nu zit ik in een dilemma. De dagwaarde die is aangeboden is €6500. De waarde van het ''wrak'' €1650. De auto mag dan van achteren helemaal kapot zijn, vanaf de achterbank is de auto nog als van ouds. Onder andere de motor (slechts 130.000km) en alle andere onderdelen van onder de motorkap, het interieur, ramen, deuren etc zijn nog intact.

Nu is mijn vraag of het verstandiger is om van het 'wrak' afstand te doen en de €6500 te nemen, of genoegen nemen met €4850 en het wrak houden om in onderdelen te verkopen en zo mogelijk meer geld eruit te halen. Ik heb echter geen enkel idee wat ik zelf ermee zou kunnen verdienen als ik alles strip en los verkoop.

Of is er toevallig iemand geinteresserd die meer over heeft voor de total loss verklaarde mx3?

Ik ben nu uiteraard weer hard op zoek naar een nieuwe Mx3. Dus mocht iemand een soortgelijke Mx3 verkopen of iemand weten die een soortgelijke Mx3 wil verkopen dan hoor ik dat graag.

Excuses als ik niet het juiste forum voor dit onderwerp heb gebruikt. Ik moet de ins en outs over het gebruik en plaatsing uiteraard nog leren.......

Mvg,

Sebastian
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Re: Mx3 Total Loss door iemand anders zn schuld!!!!!!!!!!

Bericht door turbulence »

allereerst sterkte man, nooit mooi om een ongelukje te hebben, maar dit is dubbel zo zuur....

je moet je afvragen wat je wilt;

* moeite steken in het helemaal strippen van de mx, en de onderdelen verkopen

* makkelijk de centen pakken en opzoek naar een nieuwe auto.

het ligt er ook aan of je de tijd en de plek ervoor hebt om alles op te slaan en te slopen..

echter 1650 euro is nog al veel, en denk dat je dat in onderdelen niet gauw terug gaat verdienen..

en stel dat je 1700 euro pakt aan de onderdelen, voor die 50 euro zou ik niet de moeite nemen al dat werk te hebben om alles te slopen etc...

ik zou gewoon het geld nemen en lekker een nieuwe mx kopen..

btw; welcome hier, mocht je nog meer vragen hebben stel ze gewoon!!
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Nightrider
Pilot
Pilot
Berichten: 968
Lid geworden op: 30 aug 2004, 13:58
Locatie: Aarschot BELGIE
Contacteer:

Bericht door Nightrider »

Heel spijtig dit te horen.
Ik zou persoonlijk voor het makkelijk geld gaan
en van dat geld een andere MX kopen.
En jah , stuk per stuk terug op bouwen hé
Al is dit niet makkelijk , ik weet het. ;)
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Welkom :) Het verhaal van Turbulence ga ik helemaal in mee :) Ik zou lekker het geld laten uitkeren en opzoek gaan naar een nieuwe MX-3.
En uiteraardt is dit een MX-3 forum dus je kan altijd vragen stellen ;)
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ben het ook eens met Turbulence

Voor de onderdelen van je wrak krijg je nooit 1650 euro. Zeker niet doordat de achterkant zo erg in puin ligt
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
justa
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2149
Lid geworden op: 12 sep 2003, 12:14
Locatie: zwaag

Bericht door justa »

welkom :bier:

ik zou ook lekker het geld pakken en niet de moeite doen je hele mx te strippen en alles los te verkopen.

voor bijna €7000.- kan je een hele knappe mx kopen ;)
aggressor
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2040
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:50
Locatie: leiden

Bericht door aggressor »

ik zou ook de dagwaarde pakken.
mijn mx is ook 7 maanden terug loss gereden door een andere :evil:
ik heb geld gevangen incl. behoud van het wrak.
nu was bij mij gelukkig niks van het chassis krom dus heb met het schade geld me auto laten fixen.
nu achteraf heb ik er spijt van.want ik had niet genoeg verzekrings geld om hem te laten spuiten.dus heb nu een schade auto die goed rijd :cry:
ik raad het je echt af..ik heb zelf die fout wel gemaakt.
Gebruikersavatar
Sebastian
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 dec 2006, 18:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Sebastian »

In eerste instantie hartelijk dank voor de reacties en de info.

Ik ben er nu zeker van overtuigd dat ik de volledige dagwaarde neem en afstand doe van het wrak.

Ik ben alweer hard op zoek naar een nieuwe Mx3. Ik zit echter weer met een dilemma (Brengt allemaal trouwens wel erg veel dilemma's met zich mee zo´n aanrijding ;).

Ik heb een mooie zwarte Mx3 V6 gezien uit 96' met alle opties en 145.000 km voor €4000.

Daar tegenover heb ik een mooie noble green (voorkeurskleur) Mx3 V6 gezien uit 97´ook met alle opties 115.000 km en bovag/ garage garantie voor €6000.

Wat is in dit geval de beste keuze (afgezien van de kleur voorkeur)?

Bij de eerste optie houd ik natuurlijk wat geld over om leuke dingen met mijn auto te doen. Maar is dit niet 'duurkoop' en onverstandig in verhouding met de jaartallen/ km standen en garantie?

Mvg
Gebruikersavatar
justa
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2149
Lid geworden op: 12 sep 2003, 12:14
Locatie: zwaag

Bericht door justa »

ik zou voor de noble green gaan. auto is jonger en heeft minder kilometers op de teller en heeft bovag garantie.
plus dat het je voorkeurskleur is ;)
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ging ik voor de 1e..

die 2000 euro verschil vind ik niet het kleine verschil rechtvaardigen..

je betaald dan 2000 euro meer voor;

* auto maar 1 jaar jonger
* 'maar 30.000 km verschil
* bovaggarantie

voor die 2000 euro wist ik het wel. nam ik mooi de 96'er en stak het restant in mooi setje velgen, bodykitje of iets in die trand...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gesloten