323F BG v6 ligt erin... EN LOOPT!!!
Moderator: Moderators
323F BG v6 ligt erin... EN LOOPT!!!
Hiephoi,
Ik ben momenteel bezig met een redelijk groot projectje, ik ben namelijk bezeg met het overlepelen van een 2.5i v6 blok (KL-03/DE uit een 626) in een 1.8i 16v 323f BG tje...
Zoals jullie wel kunnen begrijpen komt daat heel wat bij kijken want mijn type 323f is nooit geleverd met een v6 blok.
Om het geheel draaiend te krijgen heb ik dan ook een vracht aan mx-3 onderdelen nodig. Het onderstel van mijn auto is nagenoeg gelijk aan die van de mx3 dus zal ik veel onderdelen (ophanging, steekassen, fusee en achterbrug + veerpoten) van jullie mx3 moeten gebruiken.
In dit topic zal ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte proberen te houden wat betreft de vorderingen. Het project zal helaas in delen uitgevoerd worden omdat er tussendoor ook nog wat bijgespaard moet worden...
Hier zijn alvast een aantal foto's van de werkzaamheden die al zijn verricht aan de 626 (nouja.. wat er van over is) ...
blokje...
De volgende punten op de planning zijn het aanschaffen van de draagarmen (mx3), complete veerpoten (mx3), stabilisatorstang (mx3)... en waarschijnlijk nog wel een paar dingen waar ik zo even niet op kom.
Maar hier open ik nog wel een topic over in "tekoop aangeboden"
Groetjes
Eric
Ik ben momenteel bezig met een redelijk groot projectje, ik ben namelijk bezeg met het overlepelen van een 2.5i v6 blok (KL-03/DE uit een 626) in een 1.8i 16v 323f BG tje...
Zoals jullie wel kunnen begrijpen komt daat heel wat bij kijken want mijn type 323f is nooit geleverd met een v6 blok.
Om het geheel draaiend te krijgen heb ik dan ook een vracht aan mx-3 onderdelen nodig. Het onderstel van mijn auto is nagenoeg gelijk aan die van de mx3 dus zal ik veel onderdelen (ophanging, steekassen, fusee en achterbrug + veerpoten) van jullie mx3 moeten gebruiken.
In dit topic zal ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte proberen te houden wat betreft de vorderingen. Het project zal helaas in delen uitgevoerd worden omdat er tussendoor ook nog wat bijgespaard moet worden...
Hier zijn alvast een aantal foto's van de werkzaamheden die al zijn verricht aan de 626 (nouja.. wat er van over is) ...
blokje...
De volgende punten op de planning zijn het aanschaffen van de draagarmen (mx3), complete veerpoten (mx3), stabilisatorstang (mx3)... en waarschijnlijk nog wel een paar dingen waar ik zo even niet op kom.
Maar hier open ik nog wel een topic over in "tekoop aangeboden"
Groetjes
Eric
Laatst gewijzigd door Eric op 19 mei 2007, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Klopt Peter, Ik heb zowat heel internet afgezocht en het enige wat ik gevonden heb is 1 blauwe 323 hb met een KL-DE erin... maar die rijdt ergens aan de andere kant van de aardbol
@ M-Xtreme & justa:
dat het gaat lukken daar heb ik wel vertrouwen in, ik hoop alleen dat ik niet te veel ongeplande (dure) dingen tegen kom... Ik had er bijvoorbeeld ook al niet op gerekend dat de spoorbreedte 2 cm verschilt... dus dat wordt de spatbordjes uitrollen
@ M-Xtreme & justa:
dat het gaat lukken daar heb ik wel vertrouwen in, ik hoop alleen dat ik niet te veel ongeplande (dure) dingen tegen kom... Ik had er bijvoorbeeld ook al niet op gerekend dat de spoorbreedte 2 cm verschilt... dus dat wordt de spatbordjes uitrollen
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
vindt t een super project !!!
alleen ..... hoe ga je je wagen nu laten keuren ?
als wij van een 1800 na een 2500 v6 gaan , zien ze dat niet ( zo gauw )
maar van een 4 cil na een v6 gaan , dat zien ze
en zo kom je niet door de keur :(
tenzij je um na t rdw brengt en daar laat her keuren .
verder suc6 met de swap !!
alleen ..... hoe ga je je wagen nu laten keuren ?
als wij van een 1800 na een 2500 v6 gaan , zien ze dat niet ( zo gauw )
maar van een 4 cil na een v6 gaan , dat zien ze
en zo kom je niet door de keur :(
tenzij je um na t rdw brengt en daar laat her keuren .
verder suc6 met de swap !!
- xedos
- Super-Pilot
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 2014
- Locatie: Heemskerk.
uuhh ik heb goed nieuws wat betreft het (apk) keuren van de auto. Dit geeft geen probleem meer sinds de nieuwe versoepelde regelgeving van de rdw. Juni dit jaar.De keurmeester hoeft niet meer te kijken naar de motorinhoud of aantal cilinders wat voorheen wel het geval was. Alleen klopt je kenteken niet meer maar zowat? toch?
*Technical service Mazda mx-3.*