Nieuwe velgen

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Red Mazda
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:38
Locatie: Ouddorp
Contacteer:

Nieuwe velgen

Bericht door Red Mazda »

Ik ben vorige week naar Leo's autoservice geweest, woon ik vlakbij haha. En daar had ik mooie velgen gezien van akuza 18 inch in het chroom. Hij vroeg er 1395 voor incl banden.

Nu was mijn probleem ik rijd nu op 225/45/R17 lkkr breed dus maar volgens leo moet ik naar 215 als ik 18inch wil gaan rijden. Klopt dit? of kan ik lkkr breed blijven rijden.

Het 2de probleem is dat ik dan kumho banden eronder kreeg, nu heb ik echt nog nooit van dit merk gehoord? Nou kon die er wel pirelli's onder gooien maar dan was ik 250 euries extra kwijt, dus heb ik ze maar afgebeld.

Toch wil ik ze wel graag hebben kunnen jullie me raad geven over de breedte en over het banden merk
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

De gangbare maat voor 18" is idd 215/35. Geen idee of 225 ook past, maar denk het niet althans niet zonder aanpassingen.
Over de kwaliteit van een kumho band hoef je je geen zorgen te maken hoor dat zit wel goed. Tis geen echte topper maar wel een goede band.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

Kumho is over het algemeen een goede band voor zover ik weet.

Wat betreft de breedte maat voor je banden,heeft hij ook verteld waarom je niet met 225 kunt blijven maar een stapje terug moet doen naar 215?
Het heeft er absoluut niks mee te maken dat je nu van 17" naar 18" gaat,ik denk dat de ET-waarde van de velg die jij uitgekozen hebt anders is dan degene die je nu hebt.Dat je velg dus iets verder naar buiten komt te staan en dat je dan risico loopt dat je wielkasten de zijkanten van je banden raken als je ver doorveert.
Red Mazda
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:38
Locatie: Ouddorp
Contacteer:

Bericht door Red Mazda »

Mij is wijsgemaakt dat als ik met 225 ga rijden bij 18 inch dat dan de wielomtrek te groot wordt en dan mijn kilometers niet meer kloppen. Leek me sterk want 215 of 225 is volgens mij puur breedte verschil en geen hoogte verschil.

Maar ach 215 is nog wel breed. Ik zou dan uitkomen op 215/35/R18 de ET waarde weet ik niet sorry.

Zijn er op de club misschien mensen die ervaring hebben met kumho banden, want ik wil wel een goede band eromheen hebben liggen.
Gebruikersavatar
justa
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2149
Lid geworden op: 12 sep 2003, 12:14
Locatie: zwaag

Bericht door justa »

BruteFrits schreef:
Over de kwaliteit van een kumho band hoef je je geen zorgen te maken hoor dat zit wel goed. Tis geen echte topper maar wel een goede band.

dit zegt genoeg denk ik :)
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Red Mazda schreef:Mij is wijsgemaakt dat als ik met 225 ga rijden bij 18 inch dat dan de wielomtrek te groot wordt en dan mijn kilometers niet meer kloppen. Leek me sterk want 215 of 225 is volgens mij puur breedte verschil en geen hoogte verschil.

Maar ach 215 is nog wel breed. Ik zou dan uitkomen op 215/35/R18 de ET waarde weet ik niet sorry.

Zijn er op de club misschien mensen die ervaring hebben met kumho banden, want ik wil wel een goede band eromheen hebben liggen.


volgens mij was het zo dat die 35 slaat op het percentage van de hoogte van de band, gemeten van de totale breedte van de band.

dus 215x35 is lager als 225x35...

kumho is volgens mij wel een goedkoop instapbandje... als je de consumentengids leest, dan zou ik daar eens inkijken.. daar kwam toch wel uit dat de goedkopere banden een veel langere remweg hadden gemiddeld als een A merk band ( michellin, pirelli, goodyear etc)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Red Mazda
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:38
Locatie: Ouddorp
Contacteer:

Bericht door Red Mazda »

Ja dat dacht ik dus ook al, alleen leo kon ze alleen met kumho leveren ja en zoals ik al zei met pirelli met een gigantische meerprijs terwijl ik niet kapot ben van pirelli's. Maar goed leo is niet de enige waar ik velgen kan kopen hier dus ik kijk op mijn gemakje verder of ik ergens anders wel kan slagen voor mijn droomsetje.
Gebruikersavatar
Retuow
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 193
Lid geworden op: 22 sep 2005, 10:45
Locatie: Veghel

Bericht door Retuow »

turbulence schreef:
volgens mij was het zo dat die 35 slaat op het percentage van de hoogte van de band, gemeten van de totale breedte van de band.

dus 215x35 is lager als 225x35...


Klopt als een zwerende vinger!

Kijk anders eens op deze site:

http://www.allevelgenvan.nl/bandenwijzer.php#

Daar staat de uitleg hoe je de volgende gegevens kunt toepassen:

http://www.allevelgenvan.nl/popup_bandenwijzer.htm

Succes ermee!
Vroeger of later kom je erachter dat een poesje leuker is dan een kater!
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

turbulence schreef:
Red Mazda schreef:Mij is wijsgemaakt dat als ik met 225 ga rijden bij 18 inch dat dan de wielomtrek te groot wordt en dan mijn kilometers niet meer kloppen. Leek me sterk want 215 of 225 is volgens mij puur breedte verschil en geen hoogte verschil.

Maar ach 215 is nog wel breed. Ik zou dan uitkomen op 215/35/R18 de ET waarde weet ik niet sorry.

Zijn er op de club misschien mensen die ervaring hebben met kumho banden, want ik wil wel een goede band eromheen hebben liggen.


volgens mij was het zo dat die 35 slaat op het percentage van de hoogte van de band, gemeten van de totale breedte van de band.

dus 215x35 is lager als 225x35...

kumho is volgens mij wel een goedkoop instapbandje... als je de consumentengids leest, dan zou ik daar eens inkijken.. daar kwam toch wel uit dat de goedkopere banden een veel langere remweg hadden gemiddeld als een A merk band ( michellin, pirelli, goodyear etc)


Heb je toevallig het nummer en jaartal van die consumentengids??
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

omdat je het zo aardig vraagt...

hoppa: :mrgreen:

http://www.mijnautoband.nl/brochures/Zo ... enbond.pdf
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie